ППД
Конспект уроку з літературного читання 2 клас
Вчитель: Костюк Тетяна Вікторівна
Тема. Іван Франко «Лисичка і Журавель»
Мета: дати учням поняття «авторські (літературні) казки»; вчити аналізувати зміст твору, давати характеристики героям; поглиблювати читацькі вміння і навички, розвивати здатність уважно слухати, розуміти прослухане, висловлювати власну думку, робити висновки; удосконалювати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; розвивати увагу, пам’ять; прищеплювати любов до художнього слова, виховувати гостинність.
Обладнання:комп’ютер, аудіозапис, портрет І. Франка, ілюстрації до казки, тестові завдання, дидактичний матеріал.
Хід уроку
Психологічне налаштування на урок.
Продзвенів уже дзвінок – починається урок.
На уроці не просто слухати, а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
«Задми свічку».
«Понюхай квіточку».
«Пий чай із блюдця».
«Годинник».
Шу – шу – шу – чистомовку я… (пишу).
Ят – ят – ят – їх пишу для всіх… (малят).
Ки – ки – ки – їх говорять… (залюбки)./?
Ло – ло – ло – щоб чисте мовлення… (було)./!
- Заплющили очі. Розплющили очі. Що змінилося? (Розділові знаки).
- Читаємо з такою інтонацією.
Тестові завдання.
- Що читали на минулому уроці?
- Хто автор?
а) байкар;
б) казкар;
в) художник.
2. Л. Глібова ми читали…
а) байку;
б) вірш – загадку;
в) оповідання.
3. Що котилося з гори?
а) м’яч;
б) колесо;
в) тарілочка.
4. Тарілочка була…
а) золота;
б) дерев’яна;
в) глиняна.
5. Ця загадка про…
а) сонце, ніч;
б) місяць, ніч;
в) день, ніч.
Відповіді записані на дошці. Учні самостійно перевіряють. Неправильні результати виправляють.
- Сьогодні на уроці ми з вами розпочинаємо нову тему. А яку? Ви скажете, коли складете пазли.
казковий
дивосвіт
- Твори якого літературного жанру ми будемо читати?
- Що знаєте про казку?
казка
народналітературна повчальна
фантастична добро
зло
- Чим відрізняється народна казка від літературної?
- Світ казок сповнений див і краси. На прикладах казкових героїв ми вчимось бути добрими, щедрими, щирими, допомагати один одному, тому казки читати дуже корисно.
У голові – медок, а в ділах – льодок.
- Прочитайте приказку. До якого героя можна віднести її ?
- Сьогодні ми познайомимось з літературною казкою, одним з героїв якої є лисичка. Це казка Івана Франка «Лисичка та Журавель». Працюючи над казкою, будемо удосконалювати навички читання, вчитися аналізувати зміст твору, давати характеристику персонажам твору.
Читання слів «луною» за вчителем.
Заприятелювали, встромлює, випорожнивши.
Довідкове бюро.
Призволяйся – пригощайся.
Пісним голосом – незадоволено.
Облизня спіймавши – ні з чим.
- Як ви думаєте, якою ми побачимо Лисичку в цій казці?
- Хто головні герої казки? Чи підтвердились ваші передбачення?
- Які стосунки були між Лисичкою і Журавлем?
- Хто першим запросив в гості?
- Що приготувала Лисичка?
- Чи правильно вона подала приготовлену страву?
Вибіркове читання.
- Як повівся Журавлик, коли йшов від Лисички?
- Через скільки днів Лисичка прийшла до Журавля?
Вибіркове читання.
- Які продукти використав Журавель?
- У чому подав страву?
- Чи вдалося Лисичці поласувати стравою?
- Як повела себе Лисичка після такого частування?
- Чи залишаться герої казки приятелями?
- Доведіть це реченням з тексту.
- Чому Лисичка зареклась дружити з Журавлем?
- Які слова характеризують Лисичку і Журавля?
мудрість улесливість хитрість чемність ввічливість скупість
- Які уривки казки проілюстрував художник?
- Відновити послідовність подій?
Робота в парах.
- Прочитайте прислів’я.
- Доберіть прислів’я, яке може бути назвою цієї казки. Поясніть свій вибір.
Легко говорити, та не так легко зробити.
Як підеш, так і найдеш.
- Яку казку ми читали?
- Хто автор?
- Чому вона вчить?
- Чи схожа вона на українську народну казку?
Рефлексія (голосування).
- Перед вами фішки. Кому сподобалась Лисичка, кидають фішки у тарілку. Кому сподобався Журавель, кидають фішки у глечик.
Читати, переказувати казку.
Намалювати головних героїв казки (на бажання).
Прочитати українську народну казку «Лисичка і Журавель» (на бажання).