КОНСПЕКТ УРОКУ
3 КЛАС
На тему:
«Лісова скульптура»
Підготувала:
учитель початкових класів Зякун Ольга Іванівна
м. Суми
Тема. Комбінування природних і пластичних матеріалів. Послідовність дій під час виготовлення виробів із природних і пластичних матеріалів.
Практична робота. Виготовлення виробів із природних матеріалів і пластиліну.
Об’єкт праці. Лісова скульптура.
Мета:
навчальна: навчити комбінувати природні й пластичні матеріали у виробах. Розкрити послідовність дій під час виготовлення виробів із природніх матеріалів і пластиліну;
розвивальна: розвивати творчі здібності, образне мислення, асоціативну пам’ять, фантазію, увагу, терпіння та охайність;
виховувати: естетичне ставлення до навколишнього світу.
Очікувані результати: на кінець уроку учні вмітимуть у правильній послідовності створювати виріб із природного матеріалу та пластиліну.
Обладнання - матеріали та інструменти: природний матеріал (шишки, жолуді, каштани, насіння, пір’я, листя), пластилін, дощечка, стеки, картон-основа, серветки, зразки робіт, картки з завданням, підручник «Трудове навчання, 3 клас», альбом.
Тип уроку: комбінований урок.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
I. Організаційний момент
Всі почули вже дзвінок.
Він покликав на урок,
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними – і хлоп'ятка.
ІІ. Перевірка готовності до уроку.
- Перевіримо, чи готові ви до уроку. Допоможуть нам у цьому загадки:
В руку ми його беремо,
І старанно добре мнемо.
Він м’який з усіх сторін.
Зліпить все нам... (пластилін).
Високо висять,
Білки їх їдять.
Смачні, та не горішки,
Вони зовуться... (шишки).
Що за диво?
На гіллі їжачки ростуть малі.
В них гостренькі колючки
Та зелені кожушки. (Каштани).
Він на дубі виростає,
Шапочку гарненьку має.
З дуба в землю упаде
І весною проросте. (Жолуді).
Як лісовий плід зветься,
Що на дереві росте,
Його білочка гризе!? (Горіх).
- Як назвати одним словом названі вами відгадки? (Природний матеріал).
- Складіть павутинку зі словосполученням «природний матеріал», наводячи свої приклади.
- Для роботи нам будуть потрібні дощечки для ліплення, стеки, альбоми, основа для виробу, серветки. Якщо у вас усе це є на парті, то ви добре підготувалися.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
- А щоб дізнатися девіз нашого уроку, я пропоную вам гру «Склади і прочитай».
а На дивись,
як на родить,
а робить.
людину - дерево
як
Девіз:
На дерево дивись, як родить,
а на людину - як робить.
- Поясніть, як ви зрозуміли зміст прислів’я.
- Отже, із перевірки до готовності уроку, ви зрозуміли, що сьогодні ми будемо вчитися комбінувати природні й пластичні матеріали.
- А що саме ми будемо створювати, ви дізнаєтесь, коли «розкодуєте» слово.
- Для цього у вас є картки зеленого й синього кольорів. Закресліть однакові букви, а з решти складіть слово. (Робота в парах).
юлпбібсфожфпдвджаю чсмкучнльпхйнтжурамхйхж
- Так, лісова скульптура.
ІV. Робота над темою уроку.
Вступна бесіда.
- Світ навколо нас дуже великий, різноманітний. Ми повинні любити та
охороняти природу, бережливо та турботливо ставитися до тваринного світу,
навколишнього середовища.
- Природа ховає в собі безліч таємниць. Та розкрити їх вдається тільки тому, хто вміє бачити незвичне у звичайних речах. Розгляньте природний матеріал, який лежить перед вами на партах. Спробуйте розгледіти, хто в ньому заховався?.
- Сьогодні на уроці ви зможете побути в ролі чарівників, перетворивши звичайні шишки, жолуді, горіхи в кумедні лісові скульптурки: совенят, зайченят, білочок, їжачків, сонечок.
V. Розгляд зразків.
- Розгляньте зразки виробів.
- Деякі з них ви можете розглянути у вашому альбомі, на таблиці.
- Зверніть увагу, із чого виготовлено виріб, як з’єднані дрібні деталі, його розмір, пропорції.
VІ. Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
VІІ. Технологія виготовлення виробу.
- Уважно розглянь природний матеріал, який ти приготував.
- Добери форму, яка нагадує тобі якийсь образ.
- Доповни матеріалами, необхідними для її «перетворення».
- Для з’єднання деталей використовуй пластилін.
- Подумай, яка за характером буде скульптура: добра чи зла, сумна чи радісна, допитлива....
VІІІ. Повторення правил безпеки під час роботи.
- Повторимо правила безпеки під час роботи з пластиліном, стеками, ножицями. Звернімося до своїх пам’яток.
IX. Практична робота учнів.
X. Фізкультхвилинка. Пальчикова вправа «Сидить білка на візку».
Сидить білка на візку, (стискання і розтискання пальчиків в кулачок в ритмі віршика).
Продає вона горішки: (починаємо загинати пальчики).
Лисичці-сестричці,
Горобцю, синичці,
Мишкові косолапому,
Зайчику вусатому,
Кому в зобок,
Кому в хустку,
Кому в лапочку.
XІ. Виставка та оцінювання робіт учнів.
- Із ваших виробів ми створимо колективну композицію «Лісові скульптури».
- Хто вважає, що сьогодні працював у повну силу?
- Кому потрібно ще попрацювати, щоб робота вийшла якісною?
XІІ. Підсумок уроку.
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
- Чим зацікавив вас урок?
- Із якими природними матеріалами працювали?
- Що ще хотіли б зробити з природних матеріалів?
- Як потрібно ставитися до природи? Чому?
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку