Урок "Література рідного краю. Байки Віктора Лагози"

Про матеріал
Матеріали уроку допоможуть учителеві-словеснику в розвитку літературної освіти школярів, наближатимуть до розуміння особливостей літературного процесу та специфіки художньої творчості, активізуватимуть читацькі інтереси, формуватимуть навички пошуково-дослідницької діяльності, сприяють патріотичному вихованню учнів.
Перегляд файлу

Клас 6

Урок: українська література

Тема Література рідного краю . Байки Віктора Лагози

Мета:ознайомити учнів із  життям та , тематикою та творчістю харківського поета-байкаря Віктора Лагози,   жанровою приналежністю його творів, формувати вміння декламації та навички виразного читання;

розвивати навички художнього аналізу байки, вміння правильно розкривати алегорію байки, уміння глибше розуміти засоби творення комічного, визначати ідейне спрямування байки, її мораль;

 виховувати в учнів кращі людські якості, любов до поетичного слова та інтерес до культури та літератури рідного краю.

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь та навичок

Форма уроку: урок-зустріч із автором

Обладнання : портрет байкаря, збірки байок Віктора Лагози та гуморесок Ігоря Лагози, картки самооцінювання

Епіграф уроку:                                                          В Езопа вчиться , добрі люди,                                                                                                         Для того байка коле під ребро,

Щоб виправлять людські заблуди

                                                                  І похвалять красу й добро.

                        Федр

                                                 ХІД УРОКУ                                                                                                  І Забезпечення емоційної готовності до уроку

1.Організація класу

2. Вступне слово вчителя

       Багата українська земля талантами. Славиться ними і наш рідний край – Харківщина . Пишається Україна талановитими харків’янами з незламними духом, працьовитою вдачею, щирою душею. Є ким гордитися, є на що надіятися, бо джерело сили і натхнення українського народу невичерпне . Інакше не поповнювалася Україна новими талантами і не витворила б таку феноменальну спадщину, яку маємо зараз, яку мусимо зберігати й розвивати надалі

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку. Робота над епіграфом

     На попередніх уроках з літератури рідного краю ми вже знайомилися   із творчістю письменників-харків’ян – поетеси Христини Алчевської . На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося із творчістю нашого сучасника , земляка, який працює у жанрі байки – Віктора Лагози (учитель звертається до портрета  Віктора Лагози і до епіграфу уроку)

Епіграфом нашого уроку стануть слова Федра, які ви розтлумачите вкінці нашого уроку: 

В Езопа вчиться , добрі люди,                                                                                                         Для того байка коле під ребро,

Щоб виправлять людські заблуди

                                                                   І похвалять красу й добро.

                                                                                                                             Федр

     Сьогодні до нас на урок завітав сам автор – Віктор Лагоза , а також журналісти, літературознавці, шанувальники творчості Віктора Лагози

ІІ . Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

  1. Інтерв’ю журналістів з байкарем Віктором Лагозою

(орієнтовні питання журналістів:

  • Мабуть, всі присутні будуть згодні  зі мною (кореспондент  газети «Вечірній Харків») . Будь ласка, Вікторе Марковичу, задовольніть нашу цікавість: декілька слів про себе – звідки ви родом, де навчалися, яку роль відіграв у вашому життя Харків ?
  • Чи пам’ятаєте ви свої перші спроби пера, перші виступи, першу збірку? (кореспондент  газети «Слобідський край»)
  • Ви полюбляєте працювати у жанрі байки. Байки спрямовані на викриття людських недоліків. А чи легко   спрямовувати перо байки проти вад суспільства у сучасному житті ? (кореспондент  газети «Хлібороб»)   )

 

 

 

 

Біографія Віктора Лагози

Народився 24 листопада  1918 року в м. Каневі на Черкащині. У 1937 році закінчив робітфак Харківського медичного інституту. З 1937 по 1948 рік служив в рядах Радянської  армії. Під час Великої Вітчизняної війни командував артилерійською батареєю, Окремим артилерійським дивізіоном, а згодом і винищувально-протитанковим дивізіоном, був нагороджений орденами та медалями.

З 1955 року – на адміністративних посадах у народному господарстві. З 1963 року працював в редакції журналу «Прапор» (нині «Березіль»). Протягом багатьох років був відповідальним секретарем  Харківської організації Спілки письменників України . Писати почав ще в школі , друкуватися – з кінця сорокових років. Автор близько двох десятки книг, серед яких ліричні, прозові й твори на військову тематику. Та переважають у його творчому доробку  байки і сатиричні вірші)

2. Виступ шанувальників

На  наш у зустріч із вами , Вікторе Марковичу, звичайно, прийшли і ваші шанувальники, які зараз зачитають декілька ваших байок, а дослідники вашої творчості, тобто літературознавці, підготують  аналіз ваших байок.

  Діти читають байки В.Лагози «Барбосова доля», «Відіграється», Заєць Мухогон», «Медоносна Муха», «Кропива та лопата»

3.Виступ літературознавців

   (Кожен учень коротко аналізує байку за планом)

               Пам’ятка аналізу байки

  1. Чи сподобалась вам байка?
  2. Назвати персонажів байки.
  3. Розкрити алегорію байки
  4. Чи витримана структура байки?
  5. Знайти влучні вислови.
  6. Чому вчить байка?

Прослухавши і проаналізувавши байки Віктора Лагози можна зробити такий висновок: багато уваги приділяє байкар викриттю людських недоліків сучасного життя: паразитизм, самохвальство, прислужництво

ІІІ. Закріплення знань, умінь та навичок

  1. Самостійна робота в групах:

Журналісти:

  • скласти рекламу на одну із байок, яка б зацікавила школярів , батьків;
  • написати статтю до стінгазети : «Чим співзвучні баки Віктора Лагози із сучасністю»

Шанувальники:

  • підготувати розповідь на тему : «Чим нас приваблюють байки Віктора Лагози?»

Байкар:

  • скласти байку на вільно обрану тему
  1. Презентація результатів самостійної роботи в групах

ІV. Підсумок уроку

  1. Рефлексія.
  2. Оцінювання роботи учнів на уроці

(учні виставляють бали на картках самооцінювання)

  1. Заключне слово вчителя
  • Дякую вам, Вікторе Макаровичу, за вашу розповідь, байку, що склали, за те,щ завітали до нас на урок, журналістам, шанувальникам та літературознавцям.

Сьогоднішній урок хочеться завершити словами, що українці – незвичайний народ, це нація, в жилах якої тече гаряча козацька кров. Українці успадкували від козаків одну із дивовижних здатностей - дивитися на світ і на себе крізь гумор. Зараз кілька університетів США стали випускати сміхотерапевтів. Нам, українцям, це не потрібно, в нас кожен українець- сміхотерапевт. Якщо ми вміємо  висміювати свої недоліки, значить ми їх бачимо і виправляємо

doc
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку