Урок літературного читання 4 клас. Тема. Леся Українка. Стан природи і настрій людини в поезії Лесі Українки. Л.Українка "Вечірня година", "Вже сонечко в море сіда...". Загадки.

Про матеріал

Урок побудовано у формі усного журналу. Мета даного уроку розширити знання учнів про житття і творчість Лесі Українки. Формувати навички виразного читання, вміння відчувати емоційний зміст поезії. Розвивати акторські здібності дітей. Викликати захоплення великою силою волі поетеси.

Перегляд файлу

 

Урок читання  4 клас

Тема. Леся Українка. Стан природи і настрій людини в поезіі  Лесі Українки. Леся Українка «Вечірня година», «Вже сонечко в море сіда…». Загадки.

Мета. Розширити знання учнів про життя і творчість Лесі Українки. Формувати навички виразного читання, вміння відчувати емоційний зміст поезії. Розвивати акторські здібності дітей. Викликати захоплення великою силою волі поетеси.

Хід уроку

1 Організація учнів до уроку

Заходьте, будь ласка,

До нас на гостину,

Де Лесина казка

І слово – єдині!

Епіграф «Хто вам сказав, що я слабка, що я корюся долі…»

2. Активізація навчальної діяльності

Усі книжки, прочитані людиною, знаходять собі комірчину в її мозку. Твори Лесі Українки залишають слід  в серці  людини.

С. Городня:

«Відкриймо їй серце, відверте і чисте.

Відкриймо їй душу не заспану.

Вчитаймося в Лесине слово іскристе,

Очима живими та ясними.»

 

3.Оголошеня теми і мети уроку

Сьогодні урок проведемо у формі усного журналу: «Поетична світлиця». На сторінках якого продовжимо знайомитись з життєвим і творчим шляхом видатної української поетеси Л.Українки.

1-ша сторінка «Життя і творчість»

Групова робота (перевірка домашнього завдання)

(Читають статтю. Готуються до презентації)

Презентація. Переказ за планом (Одна група)

Діана читає вірш «Надія»

2-га сторінка «Поезія»

Вірш напам’ять «Давня весна»

Леся сприймала природу як щирого друга. В ній знаходила заспокійливий бальзам для своїх страждань.

  • Які думки з приходом весни були у дівчинки?

(Вона думала, що про неї забула весна)

  • Який дарунок принесла весна поетесі?

(Квітучу яблуневу гілочку)

  • Хто подарував дівчинці весняні пісні?

(Вітер. Гай.)

  • Як змінився настрій героїні вірша?

Виразне читання вірша.

 

 

3-я сторінка «Світлини із сімейного альбому»

Перегляд фотографій. Звернути увагу на зовнішній вигляд Лесі.

4-та сторінка «Довідкове бюро»

Повідомлення із рефератів

1-й учень

За вікном зима. Саме в таку пору, 25 лютого 1871 року в місті Звягелі народилася Лариса Петрівна Косач.

2-й учень

В сім`ї було шестеро дітей: Михайло, Леся, Ольга, Оксана, Микола, Ізидора. З часом сім`я переїжджає  до Луцька, а потім у село Колодяжне. Тут і минуло Лесине дитинство.

3-й учень

Мише лося. Так називали в сім`ї  Михайлика і Лесю, бо вони були нерозлийвода. Любили рухливі ігри, мандри в дрімучий ліс, плавали, стрибали, лазили по деревах, були такими ж дітьми, як і ви.

4-й учень

Але, в той же час, Леся була не зовсім звичайною дитиною: в 4 роки самотужки навчилася читати, у 5 років пише листи своїм родичам, у 6 років декламує безліч віршів напам`ять та вишиває батькові сорочку. У 9 років написала перший вірш, присвячений тітці Олені (Елі), яка була вислана до Сибіру за вільнодумство.  Леся грала на фортепіано, з 13 років починає вивчати іноземні мови і вивчила їх аж 13.

Згадуючи Лесю добрим словом, спробуємо навчитися бачити так, як вона, красу природи, любити її усім серцем.  (Уривок Із драми «Лісова пісня» (Діана І Саша).

5 - сторінка «Невичерпне джерело»

Робота в парах

(Прочитайте вірш. Які картини природи зображено у вірші?...)

У 1888 році Леся вперше їде лікуватися до Одеси.

Важка хвороба гнала її, немов «од дерева одірваний листок». Нові картини природи спонукали до створення нових поезій.

Вірш «Вже сонечко в море сіда…» входить до циклу «Подорож до моря».

Прочитайте самостійно.

6-та сторінка «Безсмертна Леся»

Моя згадка про Лесю.

Якою вам запам`ятається Леся Українка ?

Складання асоціативного куща.

«Не стерлась райдужна сторінка,

Не вмерла пісня лісова.

Безсмертна Леся Українка

Була і є повік жива».

 

 

 

 

НАДІЯ

Ні долі, ні волі у мене  нема,

Зосталася тільки надія одна.

Надія вернутись ще раз на Вкраїну,

Поглянуть іще раз на рідну країну.

Поглянуть іще раз на синій Дніпро,-

Там жити чи вмерти, мені все їдно.

Поглянуть іще раз на степ, могилки,

Востаннє згадати палкії гадки…

Ні волі, ні долі у мене нема,

Зосталася тільки надія одна.

(Луцьк. 1880)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 березня 2018
Переглядів
2136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку