Урок літературного читання (4 клас) Тема: Ніна Бічуя «Чотири руді лисиці», І. Блажкевич «Узимку».

Про матеріал

Мета: Познайомити учнів з оповіданням Ніни Бічуя«Чотири руді лисиці»; з віршем І.Г. «Узимку», удосконалювати навички виразного читання; збагачувати словниковий і лексичний запас; розвивати образне мислення, мовлення, уяву; виховувати спостережливість, любов до природи, тварин, бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: мультимедійна презентація, таблиці з правами для розвитку зору; таблиця «Словник»; таблиці з анаграмами «Зимові слова», індивідуальні дошки, маркер.

Інтерактивні технології: мозковий штурм, робота у групах, питання – відповідь, дискусійна сітка, сенкан.

Тип у року: вивчення нового матеріалу.

Перегляд файлу

Зеленюк Інна Юріївна

спеціаліст вищої категорії,

вчитель – методист

Маріупольської загальноосвітньої

школи № 41

Донецької області 

 

Урок літературного читання (4 клас)

 

Тема: Ніна Бічуя «Чотири руді лисиці», І. Блажкевич «Узимку».

Мета: Познайомити учнів з оповіданням Ніни Бічуя«Чотири руді лисиці»; з віршем І.Г. «Узимку», удосконалювати навички виразного читання; збагачувати словниковий і лексичний запас; розвивати образне мислення, мовлення, уяву; виховувати спостережливість, любов до природи, тварин, бережливе ставлення до навколишнього середовища.

Обладнання: мультимедійна презентація, таблиці з правами для розвитку зору; таблиця «Словник»; таблиці з анаграмами «Зимові слова», індивідуальні дошки, маркер.

Інтерактивні технології: мозковий штурм, робота у групах, питання – відповідь, дискусійна сітка, сенкан.

Тип у року: вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: мультимедія.

Хід уроку:

І. Організаційно – мотиваційний момент.

 Холодно зараз у лісах, на лугах,

 Холодно зайчикам, лискам, птахам

 Затишно, тепло в класі у нас.

 На уроці українського читання, вітаю я вас.

ІІ.  Робота над розвитком артикуляційного апарату і навичок читання.

1.Вправа для дихання: «рот-рот», «рот-ніс», «ніс-ніс», «вдих – затримання (5 сек.) - видих »; «відчуття свіжості морозяного повітря».

 

2.Складове читання (слід читати, складати швидко, чітко, ніби зимовий вітер свище)

 а     а

вн    втр

 о    о

 у     у   с

дк   спл

 и     и

 е     е

ст

 і     і

 

3.Вправа для розвитку поля зору

Замініть вираз одним словом. Складіть його дивлячись на крапку (показую таблиці)

Замерзла вода   Сніг притих до дерев

 

         л  н     й

     і        д і       і

 

4.Робота з анаграмами (на дошці таблиця)  

Розшифруйте зимові слова записуючи потрібну літеру на індивідуальну дошку маркером

З о р м о – мороз (запишіть останню літеру)

И н с ж і н и к – сніжинки (останню)

Ц и я м е е т л – метелиця (першу)

Л я и к а н – ялинка (остання)

Яке слово утворили ?(зима)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжимо говорити про цю пору року. Познайомимося з оповіданнями Н.Бічуя «Чотири руді лисиці» з якою дізнаємось, як правильно поводитися при зустрічі з тваринами.

ІV. Актуалізація опорних знань.

  1.                                         Перевірка домашнього завдання. Слово вчителя (слайд № 1 «Зимова хата»)

 А) Зима … Величава красуня, горда, замріяна. Зима дарує людині насолоду від чистоти і спокою, навіює розмірені думки, світлі настрої.

Про це ми дізналися на минулому уроці, працюючи з репродукцією картини Василя Гнатовича Непийпива «Зимова Хата».

Вам потрібно було скласти твір-опис за картиною і поданим початком «Зимова ніч».

Б)  Слухання творів – описів картини «Зимова ніч», складених учнями за поданим початком.

Мотивація навчальної діяльності

  1.                                         Які почуття ви відчули слухаючи твори наших учнів ?

(Спокій)

Але зима це і час випробувань. Як ви гадаєте для кого? Так, це випробування для тварин і пташок. Подивіться на цю картину «Зимовий ліс» (слайд № 2).

 

                                                                                                    

 

  1.                                         Хто мешкає у ньому ви скажете, відгадуючи загадку. Відгадку (малюнки тварин) прикріплюйте на картину.
  •                                                         Улітку сіренький, взимку біленький, довгі вуха має, швидко в ліс стрибає (Заєць).
  •                                                         Сірий, зубастий, по полю блукає, ягнят шукає (Вовк).
  •                                                         Прийшла з лісу пташниця в рудій шубці курей полічити (Лисиця).
  •                                                         Пухова рудень шуба

Із сосни стриба на дуба.

Хвіст у неї, як мітла.

А сама на зріст мала. (Білка).

  •                                                         Влітку гуляє, а взимку спочиває. (Ведмідь).
  •                                                         Я – колючий мов будяк.

Здавна звуть мене … (Їжак).

 

         

 

 

                  

 

 

 

  1.                                         Як змінилося життя цих тварин  взимку? Де взимку можна побачити даних тварин? Як ми повинні до цього ставитися?
  2.                                         Які тварини пристосувалися до змін і як? (ведмідь, їжак, борсуки).
  3.                                         Давайте, діти, складемо сенкан про становище тварин взимку.

Складання сенкану.

  1.                                         Тварини.
  2.                                         Розгублені, беззахисні.
  3.                                         Бігають, шукають.
  4.                                         Допоможіть тваринам взимку!
  5.                                         Браття.

 

Фізкультхвилинка.

III.Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. (Слайд фото)

  1.                            Інформація про письменницю зі Львова Н.Бічую.
  2.                            Робота над оповіданням Н.Бічуї «Чотири лисиці» (с. 87-88)

     А) словникова робота.

 Ярко – ім’я (Ярик)

 Гостинець – велика дорога.

 Б) читання оповідання вчителем.

В) перевірка усвідомлення прочитаного.

 - чи сподобалося вам оповідання? Чим ?

 - Хто головний герой оповідання?

 - Чим закінчується оповідання?

Г) читання оповідання учнями «Естафета».

 

IV.Закріплення та осмислення знань.

Робота з текстом, аналіз образів.

  1.                                                     Якою була погода?
  2.                                                     Де стояв Ярко в автобусі?
  3.                                                     Що він бачив?
  4.                                                     Як їхав водій по дорозі?
  5.                                                     Знайдіть слова якими автор називає асфальт взимку? Як гадаєте чому?

Вибіркове читання.            

 

  1.                                         Кого раптом побачив ярко на дорозі? Зачитайте.
  2.                                         Зачитайте образ, де описано як лисиці переходили дорогу.
  3.                                         Знайдіть синоніми до слова йшли.
  4.                                         Зачитайте, що вигукнув один із пасажирів.
  5.                                         Як поводилися шофер і Ярко на цей вигук?
  6.                                         Кого в цьому випадку підтримав автор? З яких слів це ви побачили?

Робота в групах з дискусійною сіткою.

А як ви поставилися до прочитаного, дізнаємось, працюючи в групах.

  1.                                         Робота в групах з дискусійною сіткою.
  2.                                         Кожен учень ставить риску біля героя, чию поведінку підтримує. Обґрунтуйте чому?

Підсумок роботи в групах.

Від кожної групи учень на загальній дискусійній сітці показує відповідь на запитання:

  •                                                         Поведінку якою героя ви підтримали?
  •                                                         Чому?
  •                                                         Яка головна думка оповідання Н. Бічуя «Чотири лисиці» (слід бути спостережливим, любити й оберігати природу. А як у місті можна підтримувати тварин взимку).
  1.                                         Робота на віршем Іванни Блажкевич «Узимку».

    А) Читання вчителем.

  •                                                         Послухайте вірш І. Блажкевич «Узимку».

Б) Перевірка сприйняття прочитаного.

  •                                                         Чи сподобався вірш?
  •                                                         Що саме сподобалося?
  •                                                         Які почуття він у вас викликав?

В) читання вірша учнями мовчки.

Г) словникова робота:

Заздрять – завидуют                                           

Скибка – ломтик

Нищити – уничтожать

Д) аналіз художніх особливостей вірша.

- про яких пташок йдеться в першій строфі?

- у другій строфі?

- чим допоміг  _____________ пташкам?

- чому пташкам стало тепліше?

Е) підготовка до виразного читання вірша.

- Виділіть слова з логічним наголосом, з’ясуйте місця великих і малих пауз, визначте силу і тембр голосу.

Ж) виразне читання вірша учнями.

 

V.Підсумок уроку.

  •                                                         Що об’єднує твір Н. Бічуї «Чотири лисиці» і вірш І. Блажкевич «Узимку» ?
  •                                                         А ви допомагаєте пташкам і тваринам узимку? Як саме ? у кого є вдома годівнички? Які пташки прилітають на ваше подвір’я?

 

 

VI.Домашнє завдання.

Виразно читати і переказувати оповідання, аналізувати вірш (с. 87-89).

За бажанням вивчити вірш напам’ять. Зробити годівничку і повісити в садку або на вікні будинку.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петренко Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
18 березня 2018
Переглядів
3184
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку