10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Урок літературного читання 4 клас Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. П. Тичина «Де не глянь колоски» (уривок із вірша «Де тополя росте»), «Хор лі

Про матеріал
Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. П. Тичина «Де не глянь колоски» (уривок із вірша «Де тополя росте»), «Хор лісових дзвіночків» .
Перегляд файлу

Дата: 12.02.2020

Клас: 4-Б

Предмет: літературне читання.

Тема: Життя і творчість Павла Тичини. Музика природи в поезії Павла Тичини. П. Тичина «Де не глянь колоски» (уривок із вірша «Де тополя росте»), «Хор лісових дзвіночків» .

Мета: ознайомити школярів із життєвим та творчим шляхом Павла Тичини; удосконалювати навички правильного і виразного читання; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення; навчати співпрацювати в парі, групі, колективі; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: наочний матеріал, відеоролик.

Хід уроку

І. Організація учнів до роботи

- Добрий день! Сідайте. Мене звати Ірина Дмитрівна. Сьогодні я проведу у вас урок літературного читання.

ІІ. Однохвилинне читання

- Діти, перед вами на парті лежить текст, вам потрібно прочитати, по сигналу, й по сигналу – зупинитися, та відмітити, де ви зупинилися. Наступного разу почати заново, й знову відмітити.

Жадібна синичка 
Коли випав перший сніг, діти в нашому дворі змайстрували годівничку. Тільки-но розвиднилося - прилетіла до неї жвава синичка.. Всілася, притиснула насіння до гілки лапками й ну його дзьобати. Та так спритно це в неї вийшло, що я й схаменутися не встиг, як вона спурхнула з дерева за другим. А тут і три горобці нагодилися. Вгледіла синиця непроханих гостей, заметушилася, пір'я настовбурчила. Присіла біля насіння, дзьобом сердито клацає. 
Горобці, напевно не хотіли сваритися. Подзьобали біля годівниці на землі крихт та й полетіли собі далі. А синичка наїлась вдосталь, надулася, ніби кулька, й нікого до годівнички не підпускає. Не часто стрінеш таку жаднюгу. 
Всі знають, що синички взимку літають зграйками. Так легше здобути їжу, зігрітися. А ця чомусь літала сама. 
Може, якраз через цю жадібність птахи й не схотіли з нею дружити? 

ІІІ. Артикуляційні вправи

1) Скоромовка

У діброві – дуби,

Під дубами – гриби,

Трава – між грибами.

Хмарки – над дубами

- Діти , прочитайте скоромовку повільно.

- А тепер швидше.

- Ще швидше.

- Прочитайте пошепки.

- Зараз прочитає один із класу. (1-3)

IV. Підготовча робота до сприймання тексту

1) Повідомлення теми уроку

А   Вкр_ _н_      ж  м_в_   -

М_в    т_     с_нц_      дзв_нк_т_ч_,

М_в    т_     з_л_т_     бл_ск_ч_,

Вс_  і   д_вн_сть   і   обн_в_ -

_кр_ _нськ_   м_в_ .

(А Вкраїни ж мова   -

Мов те сонце дзвінкотюче,

Мов те золото блискуче,

Вся і давність і обнова -

українська мова .)

- Такі чудові слова про українську мову написав відомий український поет Павло Тичина, з життєвим і творчим шляхом якого ми ознайомимося на уроці.

2) Відеоролик

- Діти, зверніть увагу на екран, зараз ви переглянете відеоролик про життя і творчість Павла Тичини.

- Дивіться уважно і дайте відповідь на питання: якими здібностями був обдарований хлопчик?

3) Бесіда по біографії

- Якими здібностями був обдарований хлопчик?

- Де народився П.Тичина?

- Де він навчався?

- Де знаходиться музей поета?

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1) Робота за підручником

- Відкрийте підручник на сторінці 110.

- Уважно прочитайте біографію поета. Та дайте відповідь на запитання: В якому селі пройшли дитячі роки Павла Тичини?

2) Бесіда за прочитаним

- В якому селі пройшли дитячі роки Павла Тичини?

- Якого давнього роду був Павло Тичина?

- В якому хорі співав поет в дитинстві?

- В яких містах жив Павло Тичина?

VI. Первинне читання вчителем, бесіда.

4.1 Налаштування дітей на сприймання тексту. Перше читання вчителя вірша «Де не глянь колоски».

- Діти, закрийте очі. І послухайте.

- Відкрийте очі.

2) Розмова про враження

- Який настрій у вас викликав вірш?

- Які картини ви уявляли?

- Як автор описує колоски?

3) Самостійна робота учнів із текстом вірша

- Діти, прочитайте вірш про себе.

4) Аналіз ліричного вірша

- Яку пору року змальовує автор? Знайдіть і прочитайте.

- За допомогою яких слів автор передає простір поля?

- З чим порівнює ліски?

5) Виразне читання вірша

- Зараз я прочитаю перший рядок вірша, а продовжить… 

6) Фізкультхвилинка

4.2 Налаштування дітей на сприймання тексту. Перше читання вчителя вірша «Хор лісових дзвіночків».

1) Словникова робота

небосхил

розкішні

 

затишні

 

окропіте

 

нашелестіте

 

схитнеться

- Діти, подивіться на дошку, перед вами слова давайте прочитаємо їх.

2) Налаштування дітей на сприймання тексту

-Діти, подивіться на зображення дзвіночків.

- Які дзвіночки кольором?

- А чи можуть дзвіночки співати?

3) Перше читання вчителя

- Діти, закрийте очі та послухайте.

- Який настрій створює вірш?

- Від чийого імені ведеться розповідь?

4) Самостійна робота учнів із текстом вірша

- Діти, прочитайте вірш про себе.

5) Аналіз ліричного вірша з елементами вибіркового питання

- Чому вірш носить таку назву?

- Що славлять Дзвіночки Лісові?

- Що люблять Лісові Дзвіночки?

- Що можна почути і побачити за словами вірша?

Запитання з підручника:

- Який настрій створює вірш? Які слова «дзвенять», а які – звучать піднесено?

- Що можна почути й побачити за словами вірша?

6) Гра «Схованки»

- Знайдіть і вірші такі слова: дзвіночки, сонце, небосхил, тінь, сни, гаї, хмари, поле.

7) Виразне читання вірша

 - Прочитайте вірш уголос так, щоб слухачі відчули, як співає лісова галявина.

- Прочитайте вірш напівголосно.

- Зараз нам прочитає виразно вірш…

VII. Підсумок уроку

- Уявіть собі, що вас після уроку зустрів репортер. Він хоче дізнатися вашу думку про прочитане і побачене. Дайте відповіді на його запитання:

- Де народився Павло Тичина?

- В яких містах проживав поет?

- Про що був вірш?

- Хто задоволений своєю роботою?

- Що дізналися нового?

VIII. Домашнє завдання

- Діти, відкрийте свої щоденники та запишіть домашнє завдання, читати ст.110-111. (Виразне читання віршів Павла Тичини. Уміти  розказати  основні  події  з  життя  поета).

 

 

 

docx
Додано
11 березня
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку