Метою уроку є вдосконалювати вміння виразно читати, доносити зміст прочитаного тексту, орієнтуватись у структурі тексту; визначати своє ставлення до прочитаного, усвідомлювати складний шлях пізнання себе і навколишнього світу.
Урок читання для 4 класу
Тема Ганс Крістіан Андерсен «Гидке каченя»
Мета Продовжувати знайомити учнів з творчістю зарубіжних письменників.
розвиваюча – розвивати мислення, уміння аналізувати, робити висновки, розвивати діалогічне та монологічне мовлення учнів, поповнювати словниковий запас;
виховна – виховувати турботливе ставлення до природи, оточуючих, бажання робити добро.
Тип уроку Комбінований
Хід уроку
І Організація класу (2 хв)
1. Привітання
Радо ми гостей стрічаєм,
На уроці їх вітаєм.
2. Перевірка готовності до уроку
3. Емоційне налаштування
Вчитель Діти, ви хочете щоб наш урок був цікавий, пізнавальний? То скажіть, якими ви повинні бути на уроці?
Учні:
Ч (чемні)
И (і) (ініціативні)
Т (творчі)
А (активні)
Н (наполегливі)
Н (найрозумніші)
Я (яскраві)
Вчитель: Сподіваюся, що саме такими ви і будете сьогодні. То ж давайте познайомимося з девізом нашого уроку.
4. Ознайомлення з девізом уроку
«Працюй наполегливо, швидко, старанно,
щоб жодна хвилинка не втратилась марно».
ІІ Мовленнєва розминка (2 хв.)
У воді гуськом стоять
Гусенята й гуска.
Люди роблять добрі справи.
(відповіді учні оцінюють сигнальними картками)
ІІІ Перевірка домашнього завдання (5 хв.)
Міні-екзамен.
(Слайд 2)
ІV Актуалізація опорних знань (4 хв.)
Вчитель Поки учні готують відповіді на запитання в білетах, ми пригадаємо, з якими творами цього автора вже знайомі. Але це буде непросто, нам необхідно розшифрувати назви творів.
(Слайд 3)
Дврдвудсвадлводчвкдав. (Русалочка)
Ідяюійяміяорвроячіркяаі.
Псмноіфгфопвпакфопрпофлпеавка.
Друиюкріуюлрюеубреудюір.
Вчитель: Бачу в учнів уже готові відповіді на запитання в білетах. Послухаємо їх. Міні - екзамен: (Учні по черзі виходять і відповідають, їхні відповіді оцінюють сигнальними картками)
Білет 1
Білет 2
Білет 3
V Повідомлення теми та мети уроку (1 хв.)
Вчитель: Дітки, ми продовжимо сьогодні знайомитись з творчістю Ганса Крістіана Андерсена, почнемо читати його казку «Гидке каченя»
(учні читають тему на дошці)
VІ Мотивація навчальної діяльності. (1 хв.)
Вчитель: Сьогодні перед нами стоять такі задачі:
(Слайд 4)
VІІ Вивчення нового матеріалу (15 хв.)
(Слайд 5)
Вчитель: Перш ніж ми почнемо читати, пропоную повправлятися у читанні пірамідок слів у парах. Один, дивлячись на крапочки, читає всі слова, інший спостерігає за тим, щоб очі товариша не рухались під час читання. Потім помінятись ролями.
(Слайди 6-9)
VІІІ Узагальнення та систематизація знань (7 хв.)
Вчитель: Андерсену в житті довелося пережити чимало поневірянь, довгим і складним був шлях до слави і визнання.
(Слайд 10 )
Не біда з’явитися на світ у качиному гнізді, якщо ти вилупився із лебединого яйця.
ІХ Підсумок уроку. (3 хв.)
Вчитель: Давайте пригадаємо, які задачі перед нами стояли на початку уроку. Чи впоралися ми з ними?
Х Домашнє завдання (1 хв.)
Виразно читати казку, вміти переказувати.