Урок літературного читання "Галина Ткачук "Нерозмінна монета""

Про матеріал
Урок літературного читання розроблений за оновленим колом читання за підручником "Хрестоматія 3-4клас".
Перегляд файлу

Тема. Галина Ткачук «Нерозмінна монета»

Мета:

- формування предметних компетентностей : ознайомити учнів з біографічними відомостями Галини Ткачук; учити знаходити альтернативні шляхи розв'язання проблем, свідомо робити виріб, передбачаючи наслідки власних  дій, застосовувати набуту інформацію для розв’язання навчально-пізнавальних і практичних завдань; формувати вміння брати участь у діалозі в процесі обговорення прочитаного твору;

- формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: формувати вміння висловлювати рефлексивні та оцінні судження, здатність швидко і легко оперувати причинно-наслідковими відносинами, установлювати причини подій, знаходити взаємозв’язки між кількома подіями, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання;

Комунікативної : навчати співпрацювати в парі, групі, колективі;

Загальнокультурної : сприяти засвоєнню духовно-моральних основ життя людини.

Тип уроку: набуття нових знань.

Обладнання: картки для роботи в прах, групах, мультимедійна презентація до уроку.

Хід уроку

І. Мотиваційний етап. Забезпечення мотиваційної готовності до уроку

1. Привітання. СЛАЙД 1

- Розітріть долоньки, щоб відчути тепло. Поділіться цим теплом із своїм сусідом по парті. Подаруйте усмішки один одному, мені, нашим гостям. Хай сьогодні це тепло і радість додасть нам сил, енергії.

І.2. Артикуляційні вправи. Розчитка

- Зараз у нас урок літературного читання. Щоб нам легко було працювати на уроці, проведемо розчитку.

1.  Читання складової таблиці. СЛАЙД 2.

2. Читання прислів’їв. СЛАЙД 3.

- Прочитайте речення.

Скороказкамовиться,танескороділоробиться.

а маленькі, них Казки в  багато розуму.

Ккааз ивчть, кя ан тісві тьжи

 

Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться.

Казки маленькі, а розуму в них  багато.

Казка вчить, як на світі жить.

- Що це за жанр? Які ще ви знаєте літературні жанри? Яка тема об’єднала прислів’я?

- Що ви знаєте про казки? Чим вони відрізняються від інших жанрів? Які бувають казки? Хто є героями казок?

ІІ. Цілевизначення і планування

1. Розгадування плутанки. СЛАЙД 4

- Розставте букви у правильному порядку і дізнаєтесь, з творами якого автора ми сьогодні познайомимося.

НИЛАГА              ЧКУТАК        

5 4 3 6 1 2              4 2 5 1 3 6

- Сьогодні ми познайомимось з уривком твору Галини Ткачук.

2. Вправа «Очікування» СЛАЙД 5, 6

- Що ви очікуєте від уроку?

- Які завдання поставимо до уроку? Вам допоможуть слова

Познайомитися…

Дізнатися…

Читати…

Складати…

3. Оголошення завдань уроку КАРТКА

- Сьогодні ми познайомимося з новим автором, прочитаємо уривок її твору. Дізнаємося, де відбуваються події, хто герої твору, будемо прогнозувати події, складати запитання, працювати у групах та парах. А ще спробуємо отримати задоволення від роботи на уроці.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу

1 Розповідь про автора. СЛАЙД 7

Ткачук Галина Сергіївна народилася 27 серпня 1985 року в м. Хмельницькому. Закінчила Національний університет «Києво - Могилянська академія» за фахом «Літературознавство й історія літератури»

Учасник багатьох мистецьких акцій та проектів. Авторка поезій, оповідань, казок та повістей. (КАРТКА) Лауреатка літературного конкурсу «Гранослов» (2003); Володарка першої премії Всеукраїнського конкурсу на найкращі твори для дітей «Золотий лелека» (2010); отримала відзнаку дитячого журналу «Ангелятко» на Шостому Львівському Міжнародному дитячому фестивалі (2012); Повість для дітей «Вечірні крамниці вулиці Волоської» потрапила до списку дитячих книжок, номінованих на премію «ЛітАкцент року» (2014).

 Стипендіатка Міністра культури і національної спадщини Республіки Польща «Gaude Polonia» (2011). Твори Галини Ткачук перекладено російською та польською мовами.

Член Національної спілки письменників України з 2002 року.

2. Вправа «Кошик ідей» (малюнок кошика)

- Ми познайомимось з уривком  «Нерозмінна монета» (КАРТКА) з книги «Вечірні крамниці вулиці волоської». (Фото)

Що ви знаєте про таке поняття, як нерозмінний? Що не можна розміняти?

Що ви знаєте про монети? Які вони бувають? Для чого потрібні?

(пишемо у нижній частині кошика всі відповіді дітей)

- Як ви думаєте, про що може розповідатися у творі з такою назвою? Хто

його герої? (пишемо на ручці кошика).

3. Перегляд фільму про книгу «Вечірні крамниці вулиці волоської». СЛАЙД 8

- А ось, що каже автор про свою книгу.

4. Словникова робота. СЛАЙД 9

кавунарня

баштан

гамірно

бриль

сновигати

крамниця

- Кавунарня, з яким словом воно схоже? У кав’ярні продають каву, а в кавунарні?

Баштан. Хто знає, що це таке? Де можна знайти пояснення слова?

Доберіть синоніми до гамірно.

Поясніть значення слова бриль.

Доберіть синоніми до слова сновигати.

Поясніть значення слова крамниця.

5. Слухання твору. Прогнозування.

Виклад вчителя. Слухання твору (частина). Прогнозування.

- Який жанр твору? Доведіть свою думку. Де відбувалися події?

6. Робота над твором (продовження). Робота в парах, групах.

Читання «Ланцюжком».

Читання «Небо-кидок»

Читання в парах.

Читання для когось (читання один одному).

7. Етап перевірки сприймання змісту твору.

-У яку частину доби відбувалися події? Де? Як називалась кавунарня? Якою ви уявили собі кавунарню? Що видалося дивовижним? Хто герої твору? Яким ви уявили кота Романа? Які почуття викликав твір? Знайдіть опис незнайомця, що підсів до Романа. Що шукав незнайомець у Києві? Як ви думаєте, якими були київські чари? Що це могло бути? Як ви думаєте, як Романкові вдалося купувати собі диню декілька разів, маючи лише одну єдину монетку? Які події чи дії повторюються? Хто з героїв викликав у вас подив? Яким ви уявили голуба Сергієнко?

8. Робота в парах. Складемо ланцюжок подій.

 

 

9. Вдосконалення навички читання. Миттєве розпізнавання слів.

СЛАЙД 10

- Впізнавайте слова та словосполучення та доберіть до них синоніми.

10. Робота в групах.  Характеристика за поведінкою дійових осіб.

- Ми оцінюємо людей за їх поведінкою. Пропоную вам попрацювати в групах і за поведінкою персонажів визначити позитивних, нейтральних та негативних героїв.

Позитивні персонажі

Нейтральні персонажі

Негативні персонажі

 

 

 

 

11. Вправа «Обери позицію»

- Чи завжди негативна поведінка свідчить про те, що це поганий герой? Я пропоную вам зайняти позицію: чи правильну лінію поведінки обрав кіт Роман у стосунках із коричневим котом?

     На дошці три картки : «ЗА», «ПРОТИ», «НЕ ЗНАЮ». Учні повинні стати біля плаката, що вони обрали, обґрунтувати свою позицію.

  • Як би, на вашу думку, розгорталися події в творі, якби Роман пригостив незнайомця?

ІV. Гра «Показуха»

- Пропоную вам пограти у гру «Показуха». Для цієї гри виберемо учасників – кота Романа і незнайомого кота. Ваше завдання: перевести у дію той уривок з твору, що я читатиму. Показуємо руками, ногами, усім тілом рухи, емоції.

Кіт Роман прийшов у «Баштан» о п’ятій вечора, купив собі велику скибу кавуна за свою нерозмінну монету й сів за столик у кутку, смакуючи наїдком і чекаючи, аби монетка повернулася в кишеню.

— Привіт, я тут новенький, приїхав лише сьогодні, — забалакав до Романа коричневий. — Поживу тут трохи. Хочу знайти київські чари.

Від такого нахабства Роман ледь не вдавився.

Коричневий кіт, видно, подумав, що Роман просто не хоче балакати, тому повільно підвівся і  пішов до іншого столика.

Замість відповіді Роман просто вивернув свої порожні кишені, аби нахаба бачив, що грошей немає.

Коричневий кіт розчаровано кинув «тю!» і пішов жебрати далі.

V. Рефлексія

- Чи збулися ваші очікування? Чи виконали ми завдання, які ставили собі на уроці?

- Хто є авторкою твору «Нерозмінна монета»? Хто з вас хотів би прочитати усю книгу? Що вас зацікавило у творі? Як ви думаєте, які події могли б тут відбуватися?

Інструктаж з виконання домашнього завдання.

- Прочитати твір.  Знайти пояснення слова баштан.

І. Скласти малюнково-схематичний план казки.

ІІ. Скласти 3 запитання до твору.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дмитренко Надія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Андрощук Людмила
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Слоцька Оксана
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
4291
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку