22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Урок літературного читання "Казка - це мудрість народу"

Про матеріал

Мета уроку в ігровій формі актуалізувати набуті знання дітей. Стимулювати пізнавальну активність учнів. Збагатити знання учнів про казки народів світу. Розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, логічне мислення, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості, любов до книжки і бажання більше читати.

Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Богодухівський спеціальний навчально-виховний комплекс»

Харківської обласної ради

 

Урок літературного читання

Підготувала і провела

Спеціаліст першої кваліфікаційної категорії

Вчитель

Бородавка Наталія Володимирівна

 

Мета: В ігровій формі актуалізувати набуті знання дітей. Стимулювати пізнавальну активність учнів. Збагатити знання учнів про казки народів світу. Розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, логічне мислення, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості, любов до книжки і бажання більше читати.

Обладнання: книжкова виставка «Казки», репродукції картин до казок. 

 

Хід заняття

  1.   Організаційна частина.

Ми зустрілись з вами, діти,

В казку двері відчинити,

Чарівну країну казку.

В ній ти знайдеш мами ласку,

Нових друзів, чари сну,

Вічну радість і весну.

  1.   Повідомлення теми та мети заняття.

- Отже, сьогодні ми з вами помандруємо казковими стежинами, відкриємо двері у чарівну неповторну країну, де добро бореться зі злом, де живуть жахливі чаклуни і прекрасні красуні, де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій.

  1.   Робота над матеріалом заняття.

«З якої казки ці рядки ?»

Діти, казка живе тільки там, де в неї вірять, де її знають і пам’ятають . А чи любите ви читати казки?

Які казки є вашими улюбленими?

Як вперше ви познайомились з ними ? Прочитали самі чи почули від мами, бабусі? А щоб перевірити як близько ви знайомі з казкою, пропоную перегорнути першу сторінку нашої казкової мандрівки і виконати завдання «З якої казки ці рядки?». Тож , зосередьтесь і слухайте уважно.

« - Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі вуха?

  • А це, щоб тебе краще чути!
  • Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі очі?
  • А це, щоб тебе краще бачити!
  • Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі зуби?
  • А це, щоб тебе швидше з’їсти? »

(«Червона шапочка»)

 

« - Матінко, що з тобою ? Ти сердита на мене? - ласкаво спитав він.

Жінка відсахнулась.

  • Чого тобі треба, гидкий карлику ? - вигукнула вона.
  •          Матінко, я ж твій син, твій Якоб! »

(«Карлик Ніс»)

«Полечу-но я до цих чудових птахів! Вони певно вб’ють мене за те, що я, такий потворний, зважився до них наблизитися! Але краще загинути від них, аніж терпіти кпини та знущання качок і курей, витримувати зимову холоднечу та голод!» - подумало каченя.»

(«Гидке каченя»)

 

«- Жахливо! - вигукнула принцеса. - Я всю ніч не могла заснути. Хтозна, що в мене там було в ліжку! Я лежала на чомусь твердому, й тепер у мене все тіло в синцях! Це просто жах!

Так усі зрозуміли, що перед ними - справжня принцеса.»

(«Принцеса на горошині»)

 

«Покликала бабця онучку:

онучка за бабцю,

бабця за дідуся,

дідусь за ріпку -

тягнуть - потягнуть, витягти не можуть!»

(«Ріпка»)

«Казкова пошта»

  • Дорогі діти ! А що це за листи у мене на столі? Звідки вони взялися? На жодному з них немає зворотної адреси. Давайте дізнаємося від кого вони.

(Вчитель читає листи, діти відгадують від кого вони.)

Лист 1

В ліс по стежці я ходила,

Сірого вовка зустріла.

До бабусі завітала

І її я не впізнала.

Очі, зуби - все страшне!

Чи впізнали ви мене?

(Червона шапочка)

 

Лист 2

У бору моя хатинка,

Приведе туди стежинка.

В мене кістяна нога,

Звуть мене …

(Баба Яга)

 

Лист З

Друзі мої - П’єро й Артемон.

Добрими бути - для нас це закон.

Навіть страшний Карабас Барабас

Зрадити дружбі не змусить всіх нас.

(Буратіно)

Лист 4

Моя казка всім відома,

У семи живу я гномів.

Стан тонкий, тендітна ніжка .

Хто я, друзі? ...

(Білосніжка)

 

Лист 5

На бал я мріяла потрапити завжди

Та шлях закритий був мені туди.

У шати одягла мене хрещена

И подарувала туфельку для мене.

Вона блищить у сяйві кришталю.

Тож, здогадайтесь як моє ім’я.

(Попелюшка)

 

Лист 6

Він звірят усіх лікує, 

Від холери їх рятує. 

Вилікує він за мить

Все, що в звірів заболить. 

(Айболит)

Інформація.

  • Ось ми і листи розібрали. А чи знаєте ви, що у кожної казки є своя історія створення і чарівник - письменник , який її створив. Частина казок - народні, але інша частина - це творіння неповторних талановитих майстрів - казкарів різних часів , з різних країн.

(Діти розповідають про казкарів світу).

  1. учень. Данія. Місто Копенгаген. Саме тут народилися Русалонька, Снігова королева, Гидке каченя та добрий чарівник Оле - Лукойє. А створив їх Ганс Крістіан Андерсен - син бідних батьків, але людина з дуже багатою фантазією. Він ніколи не мав сім’ї та своїх дітей. Але його казки стали справжніми перлами всесвітньої літератури.
  2. учень. Німеччина. Місто Ганау – батьківщина двох легендарних братів Якоба та Вільгельма Грімм. Вихідці з багатодітної бідної родини. Юристи за освітою, вони збирали свої казки серед народу. Завдяки їм ми познайомились з Котом у чоботях, пані Метелицею та Сплячою красунею.
  3. учень. Франція. Париж. У родині адвоката народився один з улюблених дитячих казкарів Шарль Перро. Ріс він замкнутим, але завжди умів відстоювати свою думку. Першу казку написав, коли йому було 67 років. Перро - автор казок «Попелюшка», «Синя борода», «Червона шапочка» та багатьох інших.
  4. учень. Західна Україна. С.Нагуєвичі Львівської області - місце народження Івана Яковича Франка. Переважна частина творів цього письменника написана для дорослих, але казкові збірки «Три міхи хитрощів» та «Коли ще звірі говорили» призначені саме для маленьких слухачів. Пригоди хитрого Лиса Микити дивуватимуть ще не одне покоління малят.
  5. учень. Росія. Москва. Тут народився великий російський поет Олександр Сергійович Пушкін. Його літературний дар вперше був помічений ще в роки навчання у ліцеї, а любов до казок з’явилася у митця після спілкування з нянею Аріною Родіонівною. Його дитячі фантазії відкрились на сторінках казок «Про попа та робітника його Балду», «Казка про сплячу царівну» та інших.
  6. учень. Італія - батьківщина Джанні Радарі. Саме цей письменник подарував світу доброго Цибулино та потяг «Блакитна стріла» . Він був дуже доброю людиною . Працював у школі вчителем початкових класів. Свої казки створював разом з учнями, які дуже його любили.
  7. учень. Швеція. Стокгольм. Тут на даху будинку і до сьогодні живе кумедний Карлсон, персонаж якого придумала письменниця Астрід Ліндгрен. Якби не зламана нога авторки, ми б ніколи не дізналися про його пригоди та незвичайні витівки Пеппі Довгої Панчохи. Ліндгрен була дуже популярною на своїй батьківщині та за її межами.

«Назвіть казку, в назві якої є число»

«Вовк і семеро козенят» 

«Троє поросят» 

«Білосніжка і сім гномів» 

«Про три гроші» 

«Дев’ять братів сіроманців» 

«Про царівну та сім богатирів» 

«Алі-баба і сорок розбійників» 

«Три горішки для Попелюшки» 

«Десять братів і сестриця Галя» 

«Дванадцять місяців» 

«Три міхи хитрощів» 

«Впізнай казку за ілюстрацією»

  • А чи знаєте ви як казки потрапляють в наші бібліотеки і будинки на полиці книгарень? Книжки з казками друкують у великих видавництвах, щоб вони стали яскравими та веселими ілюстрації до них малюють художники - ілюстратори. Здогадайтеся до яких казок ці ілюстрації.

«Казкові чарівники»

  • Скажіть, будь ласка, а чия присутність робить казки справді чарівними, хто вміє чаклувати та творити справжні дива? Правильно, тільки чарівники бувають не лише добрими та хорошими, а й злими та підступними. Чи зможете ви впізнати їх на екрані та розподілити за категоріями «добрі - злі»? А ще пригадайте в яких казках їх можна зустріти.

Аукціон знань «Моя улюблена казка»

  • Я бачу, що сьогодні ви прийшли до класу не з пустими руками. Кожен приніс свою улюблену книжку. Розкажіть про неї.

(Розповіді учнів).

  1.                    Підсумок заняття.
  • Ось і все. Наша мандрівка добігла кінця. Ви просто молодці. Я переконалася, що казки - це ваші добрі друзі і порадники. Тож нехай вони залишаться такими на довгі роки. Вірте в казку, і вона завжди житиме поруч з вами.

docx
Додано
2 листопада 2018
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку