Мета уроку в ігровій формі актуалізувати набуті знання дітей. Стимулювати пізнавальну активність учнів. Збагатити знання учнів про казки народів світу. Розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, логічне мислення, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості, любов до книжки і бажання більше читати.
«Богодухівський спеціальний навчально-виховний комплекс»
Харківської обласної ради
Урок літературного читання
Підготувала і провела
Спеціаліст першої кваліфікаційної категорії
Вчитель
Бородавка Наталія Володимирівна
Мета: В ігровій формі актуалізувати набуті знання дітей. Стимулювати пізнавальну активність учнів. Збагатити знання учнів про казки народів світу. Розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, логічне мислення, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості, любов до книжки і бажання більше читати.
Обладнання: книжкова виставка «Казки», репродукції картин до казок.
Хід заняття
Ми зустрілись з вами, діти,
В казку двері відчинити,
Чарівну країну казку.
В ній ти знайдеш мами ласку,
Нових друзів, чари сну,
Вічну радість і весну.
- Отже, сьогодні ми з вами помандруємо казковими стежинами, відкриємо двері у чарівну неповторну країну, де добро бореться зі злом, де живуть жахливі чаклуни і прекрасні красуні, де завжди є місце для здійснення найзаповітніших мрій.
«З якої казки ці рядки ?»
Діти, казка живе тільки там, де в неї вірять, де її знають і пам’ятають . А чи любите ви читати казки?
Які казки є вашими улюбленими?
Як вперше ви познайомились з ними ? Прочитали самі чи почули від мами, бабусі? А щоб перевірити як близько ви знайомі з казкою, пропоную перегорнути першу сторінку нашої казкової мандрівки і виконати завдання «З якої казки ці рядки?». Тож , зосередьтесь і слухайте уважно.
« - Бабусю, бабусю, а чому у тебе такі великі вуха?
(«Червона шапочка»)
« - Матінко, що з тобою ? Ти сердита на мене? - ласкаво спитав він.
Жінка відсахнулась.
(«Карлик Ніс»)
«Полечу-но я до цих чудових птахів! Вони певно вб’ють мене за те, що я, такий потворний, зважився до них наблизитися! Але краще загинути від них, аніж терпіти кпини та знущання качок і курей, витримувати зимову холоднечу та голод!» - подумало каченя.»
(«Гидке каченя»)
«- Жахливо! - вигукнула принцеса. - Я всю ніч не могла заснути. Хтозна, що в мене там було в ліжку! Я лежала на чомусь твердому, й тепер у мене все тіло в синцях! Це просто жах!
Так усі зрозуміли, що перед ними - справжня принцеса.»
(«Принцеса на горошині»)
«Покликала бабця онучку:
онучка за бабцю,
бабця за дідуся,
дідусь за ріпку -
тягнуть - потягнуть, витягти не можуть!»
(«Ріпка»)
«Казкова пошта»
(Вчитель читає листи, діти відгадують від кого вони.)
Лист 1
В ліс по стежці я ходила,
Сірого вовка зустріла.
До бабусі завітала
І її я не впізнала.
Очі, зуби - все страшне!
Чи впізнали ви мене?
(Червона шапочка)
Лист 2
У бору моя хатинка,
Приведе туди стежинка.
В мене кістяна нога,
Звуть мене …
(Баба Яга)
Лист З
Друзі мої - П’єро й Артемон.
Добрими бути - для нас це закон.
Навіть страшний Карабас Барабас
Зрадити дружбі не змусить всіх нас.
(Буратіно)
Лист 4
Моя казка всім відома,
У семи живу я гномів.
Стан тонкий, тендітна ніжка .
Хто я, друзі? ...
(Білосніжка)
Лист 5
На бал я мріяла потрапити завжди
Та шлях закритий був мені туди.
У шати одягла мене хрещена
И подарувала туфельку для мене.
Вона блищить у сяйві кришталю.
Тож, здогадайтесь як моє ім’я.
(Попелюшка)
Лист 6
Він звірят усіх лікує,
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить.
(Айболит)
Інформація.
(Діти розповідають про казкарів світу).
«Назвіть казку, в назві якої є число»
«Вовк і семеро козенят»
«Троє поросят»
«Білосніжка і сім гномів»
«Про три гроші»
«Дев’ять братів сіроманців»
«Про царівну та сім богатирів»
«Алі-баба і сорок розбійників»
«Три горішки для Попелюшки»
«Десять братів і сестриця Галя»
«Дванадцять місяців»
«Три міхи хитрощів»
«Впізнай казку за ілюстрацією»
«Казкові чарівники»
Аукціон знань «Моя улюблена казка»
(Розповіді учнів).