Дата __________ Номер уроку ___________ Читання 3 клас
Тема місяця.
Тема дня. Медіавіконце: мультфільми.
Мета: розширити уявлення дітей про історію виникнення мультфільмів; навчати
помічати незвичайне у звичайному; удосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів; збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів; виховувати любов до читання, до всього прекрасного.
Формувати групу компетентностей:
-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/ ) для відповіді на запропоновані запитання
Користується прийомами уточнення значення окремих слів, виразів у сприйнятих на слух текстах
Ставить запитання за змістом прослуханого фрагменту казки чи оповідання для отримання додаткової інформації (наприклад, стосовно того, що передувало подіям або чим все закінчилося)
Обирає тему з декількох запропонованих і формулює 3 – 4 питання до свого потенційного співбесідника
Обговорює в групі проблемне питання за темою тижня
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова
Вибирає з-поміж 4-5 слів те, якому відповідає тлумачення, пропоноване вчителем
Зв’язно переказує події прочитаної казки чи оповідання
Вибирає з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядає і розповідає про неї (чи є ілюстрації, як називається, прізвище автора)
Висловлює припущення на основі ілюстрацій та заголовку, про що може розповісти ця книжка
Читає виразно вголос тексти (логічний наголос, інтонація).
Читає виразно репліки в діалозі (читання по ролях)
Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію
Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним;
Створює, розгадує (з допомогою вчителя) анаграми
Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Вправа «Настрій мультгероя»
Оберіть мультгероя чий настрій відповідає вашому.
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Сторітеллінг»
Коли я була дитиною, то обожнювала дивитися мультфільми. Мій улюблений мультфільм був __________.
Якщо бути повністю чесною, то мультфільми однаково полюбляють і дорослі і діти. Хочу познайомити вас з 30 найкращими мультфільмами
https://life.pravda.com.ua/culture/2018/03/24/229530/
Цікаво, які з цих мультфільмів ви уже бачили?
А ви полюбляєте дивитися мультфільми? Які ваші улюблені мультфільми?
Оголошення теми та мети уроку
Сьогодні у нашому медіа віконці ми розглянемо історію виникнення та особливості старих і сучасних фільмів.
ІІІ. Етап цілереалізації
Щоденні 5. Робота зі словами
Мультфільм, мультиплікатор, анімація, сюжет, сценарій.
Щоденні 5. Читання для себе
Щоденні 5. Читання разом з другом
Фізкультхвилинка з Машею та Ведмедем
https://www.youtube.com/watch?v=qEO6sV2RcEA
Щоденні 5. Слухання
Перегляд відеоматеріалів
https://www.youtube.com/watch?v=4TjYD56hXh8
Мультфільми – це невід’ємна частина дитинства кожної людини. Всі ми любили, а деякі люблять і в більш зрілому віці, дивитися наші улюблені мультфільми. Але мало хто знає, що на створення короткометражного мультика йде сила-силенна часу і праці, що це дуже тривалий і складний процес, в який залучені безліч професіоналів. Наприклад сценарій і сюжет розробляють сценаристи, загальний задум належить продюсеру, все це передається режисерові, який потім розбиває мультфільм на частини і ділить їх між художниками – мультиплікаторами, кожен з яких відповідає за своє основне положення героя в сцені. Епізодичними сценами (домальовуванням) займаються молодші мультиплікатори, фоновими ж малюнками займаються зовсім інші художники.
Робота з мультимедійною презентацією.
https://infourok.ru/prezentaciya-po-multiplikacii-professii-v-animacionnom-kino-1298701.html
Звичайно здається, що все дуже просто, оператор покадрово фотографує малюнок, потім накладають звук і мультфільм готовий, але поки творці доходять до цього етапу, вони витрачають масу терпіння, праці і часу.
Лялькова анімація виникла в Росії в 1911 році, в популярності така анімація програє тільки мальованим мультфільмам. Тут лялька ставиться безпосередньо перед камерою і фотографується покадрово. Але така робота теж дуже трудомістка, тому що кожен раз вимагає найдрібніших змін у положенні героїв, щоб потім створювався правильний ефект руху
У силуетній анімації головними героями є картинки вирізані з картону або якогось іншого матеріалу, вони накладаються на плівку і при кожному наступному кадрі також міняється положення фігурок, що і створює надалі рух на екрані.
Уже в 70-ті роки з’являється комп’ютерна анімація, де мультфільм повністю створюється за допомогою комп’ютера, але ця робота також забирає багато часу і праці, до того ж такий спосіб створення набагато дорожче. Наприклад на перший довгий мультфільм в 1995 році, американці витратили цілих 4 роки, щоб порадувати глядача 1,5 години.
Обговорення в колі з застосування методу «Коло Вена»
- Вигадка
- Неймовірні події
- Цікаво
перегля-
дати
Гра «Коли батьки були малими»
Коли ваші батьки були такими як ви вони також полюбляли дивитись мультфільми. Чи знаєте ви, які саме? Ось зараз я вам покажу.
Робота з підручником
Перегляд мультфільмів
Метод «Критичне мислення»
Мультфільми для перегляду «Том і Джеррі», «Маша і ведімдь», «Крошка Єнот», «Умка».
Дослідження про сучасні мультфільми з-за допомогою методу «Т-схема»
Докази ЗА |
Докази ПРОТИ |
- яскраві, чудово оформлені - цікавий сюжет - багато вигаданих героїв та ситуацій - |
- відсутнє виховання - показують агресію, нецензурну лексику, погані звички та вчинки - |
Щоденні 5. Письмо для себе
Учні виконують записи в Щоденниках вражень
Мій улюблений мультфільм ….. Він подобається мені тому що …
Творча хвилинка. Відеозйомка
Придумайте слово мульгероя. Намалюйте або зліпіть його з пластиліну. Вигадайте йому ім’я. Напишіть для нього кілька фраз. Розіграйте перед відеокамерою уривок мультфільму з участю ваших мультгероїв.
Гра на розвиток уважності «Впізнай героя»
Вчитель ділить дітей на групи. За відведений час група має впізнати якомога більше мультгероїв.
Завдання для групи 1 Завдання для групи 2
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Рефлексія
Давайте ми всі уявимо, що ми Капітошки. Візьміть по кілька повітряних кульок. У нас у класі розкладені листочки, а ви як краплинки дощу маєте ступати з листочка на листочок. Спочатку швидко як крапельки зливи, а потім все повільніше і повільніше в цьому вам допоможе музика.
1