УРОК ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ "Медіавіконце: мультфільми"

Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________                              Читання 3 клас

 

Тема місяця.

Тема дня. Медіавіконце: мультфільми.

Мета: розширити уявлення дітей про історію виникнення мультфільмів;  навчати

помічати незвичайне у звичайному; удосконалювати навички правильного виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів; збагачувати словниковий запас, розширювати світогляд учнів; виховувати любов до читання, до всього прекрасного.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

-Здоровязбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/ ) для відповіді на запропоновані запитання

Користується прийомами уточнення значення окремих слів, виразів у сприйнятих на слух текстах

Ставить запитання за змістом прослуханого фрагменту казки чи оповідання для отримання додаткової інформації (наприклад, стосовно того, що передувало подіям або чим все закінчилося)

Обирає тему з декількох запропонованих і формулює 3 – 4 питання до свого потенційного співбесідника

Обговорює в групі проблемне питання за темою тижня

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Вибирає з-поміж 4-5 слів те, якому відповідає тлумачення, пропоноване вчителем

Зв’язно переказує події прочитаної казки чи оповідання

Вибирає з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядає і розповідає про неї (чи є ілюстрації, як називається, прізвище автора)

Висловлює припущення на основі ілюстрацій та заголовку, про що може розповісти ця книжка

Читає виразно вголос тексти (логічний наголос, інтонація).

Читає виразно репліки в діалозі (читання по ролях)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним;

Створює, розгадує (з допомогою вчителя) анаграми

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Настрій мультгероя»

Оберіть мультгероя чий настрій відповідає вашому.

Описание: Похожее изображениеОписание: Похожее изображениеОписание: Картинки по запросу машаОписание: Похожее изображение

 

ІІ. Етап цілепокладання

Метод «Сторітеллінг»

Коли я була дитиною, то обожнювала дивитися мультфільми. Мій улюблений мультфільм був __________.

Якщо бути повністю чесною, то мультфільми однаково полюбляють і дорослі і діти. Хочу познайомити вас з 30 найкращими мультфільмами

https://life.pravda.com.ua/culture/2018/03/24/229530/

Цікаво, які з цих мультфільмів ви уже бачили?

А ви полюбляєте дивитися мультфільми? Які ваші улюблені мультфільми?

Оголошення теми та мети уроку

Сьогодні у нашому медіа віконці ми розглянемо історію виникнення та особливості старих і сучасних фільмів.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Щоденні 5. Робота зі словами

Мультфільм, мультиплікатор, анімація, сюжет, сценарій.

Щоденні 5. Читання для себе

Щоденні 5. Читання разом з другом

Фізкультхвилинка з Машею та Ведмедем

https://www.youtube.com/watch?v=qEO6sV2RcEA

Щоденні 5. Слухання

Перегляд відеоматеріалів

https://www.youtube.com/watch?v=4TjYD56hXh8

Мультфільми – це невід’ємна частина дитинства кожної людини. Всі ми любили, а деякі люблять і в більш зрілому віці, дивитися наші улюблені мультфільми. Але мало хто знає, що на створення короткометражного мультика йде сила-силенна часу і праці, що це дуже тривалий і складний процес, в який залучені безліч професіоналів. Наприклад сценарій і сюжет розробляють сценаристи, загальний задум належить продюсеру, все це передається режисерові, який потім розбиває мультфільм на частини і ділить їх між художниками – мультиплікаторами, кожен з яких відповідає за своє основне положення героя в сцені. Епізодичними сценами (домальовуванням) займаються молодші мультиплікатори, фоновими ж малюнками займаються зовсім інші художники.

Робота з мультимедійною презентацією.

https://infourok.ru/prezentaciya-po-multiplikacii-professii-v-animacionnom-kino-1298701.html

Звичайно здається, що все дуже просто, оператор покадрово фотографує малюнок, потім накладають звук і мультфільм готовий, але поки творці доходять до цього етапу, вони витрачають масу терпіння, праці і часу.

Лялькова анімація виникла в Росії в 1911 році, в популярності така анімація програє тільки мальованим мультфільмам. Тут лялька ставиться безпосередньо перед камерою і фотографується покадрово. Але така робота теж дуже трудомістка, тому що кожен раз вимагає найдрібніших змін у положенні героїв, щоб потім створювався правильний ефект руху

У силуетній анімації головними героями є картинки вирізані з картону або якогось іншого матеріалу, вони накладаються на плівку і при кожному наступному кадрі також міняється положення фігурок, що і створює надалі рух на екрані.

Уже в 70-ті роки з’являється комп’ютерна анімація, де мультфільм повністю створюється за допомогою комп’ютера, але ця робота також забирає багато часу і праці, до того ж такий спосіб створення набагато дорожче. Наприклад на перший довгий мультфільм в 1995 році, американці витратили цілих 4 роки, щоб порадувати глядача 1,5 години.

Обговорення в колі з застосування методу «Коло Вена»

  • Яка різниця між фільмом та мультфільмом?

 

 

 

  • Сюжет

- Вигадка

- Неймовірні події

  - Цікаво           

     перегля-

        дати

 

 

 

 

Гра «Коли батьки були малими»

Коли ваші батьки були такими як ви вони також полюбляли дивитись мультфільми. Чи знаєте ви, які саме? Ось зараз я вам покажу.

Робота з підручником

Перегляд мультфільмів

 

 

  • Чи схожі ці мультфільми на ті, що зараз дивитись ви?
  • Чим схожі і чим відрізняються ці мультфільми?

Метод «Критичне мислення»

Мультфільми для перегляду «Том і Джеррі», «Маша і ведімдь», «Крошка Єнот», «Умка».

Дослідження про сучасні мультфільми з-за допомогою методу «Т-схема»

Докази ЗА

Докази ПРОТИ

- яскраві, чудово оформлені

- цікавий сюжет

- багато вигаданих героїв та ситуацій

-

- відсутнє виховання

- показують агресію, нецензурну лексику, погані звички та вчинки

-

Щоденні 5. Письмо для себе

Учні виконують записи в Щоденниках вражень

Мій улюблений мультфільм ….. Він подобається мені тому що …

Творча хвилинка. Відеозйомка

Придумайте слово мульгероя. Намалюйте або зліпіть його з пластиліну. Вигадайте йому ім’я. Напишіть для нього кілька фраз. Розіграйте перед відеокамерою уривок мультфільму з участю ваших мультгероїв.

Гра на розвиток уважності «Впізнай героя»

Вчитель ділить дітей на групи. За відведений час група має впізнати якомога більше мультгероїв.

      Завдання для групи 1     Завдання для групи 2

Описание: Картинки по запросу мультгерої                   Описание: Картинки по запросу мультгерої

 

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Рефлексія

Давайте ми всі уявимо, що ми Капітошки. Візьміть по кілька повітряних кульок. У нас у класі розкладені листочки, а ви як краплинки дощу маєте ступати з листочка на листочок. Спочатку швидко як крапельки зливи, а потім все повільніше і повільніше в цьому вам допоможе музика.

 

  • Про що було наше сьогоднішнє заняття?
  • Що ми сьогодні з вами досліджували?
  • Що вам сьогодні вдалося? Сподобалося?
  • Що не вдалося? На чим ще потрібно попрацювати?

 

1

 

docx
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
6745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку