Тема: Українські народні казки. Казка про тварин. Складання плану казки. Переказування за планом. «Пан Коцький»
Мета: Вдосконалювати в учнів навички читання; формувати навички читання як виду мовленнєвої діяльності; формувати в учнів соціальні, морально-етичні цінності за допомогою художніх образів літературних творів; формувати уміння створювати власні висловлювання за змістом прочитаного; розвивати мовлення учнів; художнє мислення; почуття гуманності; розвивати творчу літературну діяльність школярів; виховувати потреби у систематичному читанні як засобі пізнання світу, самопізнання та загальнокультурного розвитку; інтерес до усної народної творчості.
Тип уроку: комбінований урок
Методи навчання:
Інтерактивні методи та прийоми: гра «Злови риму», техніка «5-4-3-2-1», гра «Загадки в картках», Дешифрувальник, Гра на відповідність, гра «Установи порядок», кросворд
Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка.
Міжпредметна інтеграція: образотворче мистецтво, українська мова
Інформаційні ресурси:
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання. Гра «Злови риму»
- Доброго дня, хлопці і дівчатка! Я Олександра Олександрівна і урок літературного читання ми сьогодні проведемо разом. Наше заняття я б хотіла почати з віршика, але є одне «але», деякі слова втекли і тепер нам треба відновити риму, щоб його прочитати. Давайте спробуємо.
- Чудова робота, я й не сумнівалася ваших силах.
Емоційне налаштування. Техніка «5-4-3-2-1»
5 речей, які ти зараз бачиш.
4 речі, які ти зараз чуєш.
3 речі, запах яких ти зараз відчуваєш.
2 речі, до яких ти можеш доторкнутися.
1 річ, яку ти зможеш спробувати на смак.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мовленнєва розминка
- Сьогодні ми з вами будемо багато читати і допоможуть нам в цьому наші язички та губи, тому, щоб вони вправно впоралися з усіма складними словами, нам треба їх підготувати. Саме час чисто мовити чистомовки.
Чистомовка
Ди-ди-ди – йшли качата до води.
Иця-иця-иця – а назустріч їм лисиця.
Ити-ити-ити – та качат не треба вчити:
Юсь-юсь-юсь – вони з розбігу у воду – плюсь!
•читаємо тихо-тихо
•читаємо гучно
•читають тільки кароокі
•читають тільки блакитноокі
Загадки (Гра з картками)
- А читати ми з вами будемо казку. Яку саме, запитаєте ви, а ви спробуйте самі здогадатися! Дам вам першу підказку – герої цієї казки сховалися в загадках. Тож давайте для початку їх відгадаємо.
- Чудово, отже героями нашої казки є лисичка, кіт, вовк, кабан, заєць і ведмідь. Чи знаєте ви казку де є такі персонажі? Давайте дізнаємося!
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Дешифрувальник
- Як бачите тут також не все так просто. Назва нашої казки зашифрована танцюючими чоловічками. В нас є підказка щоб розгадати шифр, це ось така абетка. Кожен чоловічок відповідає своїй літері. Тож давайте зосередимося, чоловічків багато і вони всі схожі один на одного, та ми впораємося
- Так! Назва нашої казки «Пан Коцький»
. Сьогодні на уроці ми з вами прочитаємо і складемо план до цієї української народної казки.
ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.
1. Словникова робота
- Перед тим як почати читати нам потрібно попрацювати із словами, які будуть зустрічатися нам в тексті.
Досвітки – вечірні розваги, де танцювали, співали і оповідали казки.
Неповороткий – повільний, незграбний у рухах.
Сердешний - той який викликає співчуття, бідолашний.
Аж за вухами лящить – їсти з великим апетитом, жадобою.
Дременути – те ж саме, що й втекти.
Видко – теж саме, що і видно.
- І одразу перевіримо чи всі добре запам’ятали значення цих слів.
3. Слухання казки учнями
https://youtu.be/TyoIxU6Mpd8?feature=shared
4. Читання ланцюжком
5. Вибіркове читання
Знайти і прочитати:
•окличне речення
•питальне речення
•найкоротше речення
•найдовше речення
6. Гра «Установи порядок»
- Перед нами є ілюстрації до твору, але вони перемішалися. Наша задача відновити їх послідовність.
- Чудова робота!
7. Складання плану
- Тепер давайте складемо план до цієї казки. Як це зробити? Поділити текст на частинки і кожній частині дати назву. Щоб полегшити нашу роботу ми можемо скласти план лей з допомогою ілюстрацій.
V. Узагальнення та систематизація знань.
- Ми з вами перейшли нашу казку вздовж і впоперек, тепер перевіримо як добре ми все запам’ятали.
1. Кросворд
2. Творче завдання
- Діти, а яким ви уявляєте пана Коцького? Давайте разом намалюємо його
VI. Підсумки уроку
- Час підбити підсумки уроку. Дайте відповідь на запитання
На уроці я дізналась...
Мені сподобалось...
Мені не сподобалось...
Мені було легко...
Мені було складно...
- Хлопчики і дівчатка мені було дуже приємно з вами працювати! Дякую за те що були такими активними, до побачення!