Урок літературного читання. Українські народні казки. Казка про тварин. Складання плану казки. Переказування за планом. «Пан Коцький»

Про матеріал
Українські народні казки. Казка про тварин. Складання плану казки. Переказування за планом. «Пан Коцький» БФПК
Перегляд файлу

Тема: Українські народні казки.  Казка про  тварин. Складання плану казки. Переказування за планом. «Пан Коцький»

Мета: Вдосконалювати в учнів навички читання; формувати навички читання як виду мовленнєвої діяльності; формувати в учнів соціальні, морально-етичні цінності за допомогою художніх образів літературних творів; формувати уміння створювати власні висловлювання за змістом прочитаного; розвивати мовлення учнів; художнє мислення; почуття гуманності; розвивати творчу літературну діяльність школярів; виховувати потреби у систематичному читанні як засобі пізнання світу, самопізнання та загальнокультурного розвитку; інтерес до усної народної творчості.

Тип уроку: комбінований урок

Методи навчання:

  • за характером керівництва розумовою діяльністю учнів: пояснювально-ілюстративний.
  • за джерелом знань: наочні, словесні, практичні;
  • за напрямом діяльності: практичні, теоретичні.

Інтерактивні методи та прийоми: гра «Злови риму», техніка «5-4-3-2-1», гра «Загадки в картках», Дешифрувальник, Гра на відповідність, гра «Установи порядок», кросворд

Здоров’язберігаючі технології: фізкультхвилинка.

Міжпредметна інтеграція: образотворче мистецтво, українська мова

Інформаційні ресурси:

      Аудіоказка

Хід уроку

І. Організаційний момент

    Привітання. Гра «Злови риму»

- Доброго дня, хлопці і дівчатка! Я Олександра Олександрівна і урок літературного читання ми сьогодні проведемо разом. Наше заняття я б хотіла почати з віршика, але є одне «але», деякі слова втекли і тепер нам треба відновити риму, щоб його прочитати. Давайте спробуємо.

- Чудова робота, я й не сумнівалася ваших силах.

   Емоційне налаштування. Техніка «5-4-3-2-1»

5 речей, які ти зараз бачиш.

4 речі, які ти зараз чуєш.

3 речі, запах яких ти зараз відчуваєш.

2 речі, до яких ти можеш доторкнутися.

1 річ, яку ти зможеш спробувати на смак.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мовленнєва розминка

- Сьогодні ми з вами будемо багато читати і допоможуть нам в цьому наші язички та губи, тому, щоб вони вправно впоралися з усіма складними словами, нам треба їх підготувати. Саме час чисто мовити чистомовки.

   Чистомовка

Ди-ди-ди – йшли качата до води.

Иця-иця-иця – а назустріч їм лисиця.

Ити-ити-ити – та качат не треба вчити:

Юсь-юсь-юсь – вони з розбігу у воду – плюсь!

•читаємо тихо-тихо

•читаємо гучно

•читають тільки кароокі

•читають тільки блакитноокі

   Загадки (Гра з картками)

- А читати ми з вами будемо казку. Яку саме, запитаєте ви, а ви спробуйте самі здогадатися! Дам вам першу підказку – герої цієї казки сховалися в загадках. Тож давайте для початку їх відгадаємо.

- Чудово, отже героями нашої казки є лисичка, кіт, вовк, кабан, заєць і ведмідь. Чи знаєте ви казку де є такі персонажі? Давайте дізнаємося!

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

   Дешифрувальник

- Як бачите тут також не все так просто. Назва нашої казки зашифрована танцюючими чоловічками. В нас є підказка щоб розгадати шифр, це ось така абетка. Кожен чоловічок відповідає своїй літері. Тож давайте зосередимося, чоловічків багато і вони всі схожі один на одного, та ми впораємося

- Так! Назва нашої казки «Пан Коцький»

. Сьогодні на уроці ми з вами прочитаємо і складемо план до цієї української народної казки.

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

1. Словникова робота

- Перед тим як почати читати нам потрібно попрацювати із словами, які будуть зустрічатися нам в тексті.

Досвітки – вечірні розваги, де танцювали, співали і оповідали казки.

Неповороткий – повільний, незграбний у рухах.

Сердешний - той який викликає співчуття, бідолашний.

Аж за вухами лящить – їсти з великим апетитом, жадобою.

Дременути – те ж саме, що й втекти.

Видко – теж саме, що і видно.

- І одразу перевіримо чи всі добре запам’ятали значення цих слів.

Гра на відповідність

2. Фізкультхвилинка

3.  Слухання казки учнями

 https://youtu.be/TyoIxU6Mpd8?feature=shared

4. Читання ланцюжком

5. Вибіркове читання

Знайти і прочитати:

 •окличне речення

 •питальне речення

 •найкоротше речення

 •найдовше речення

6. Гра «Установи порядок»

- Перед нами є ілюстрації до твору, але вони перемішалися. Наша задача відновити їх послідовність.

- Чудова робота!

7. Складання плану

- Тепер давайте складемо план до цієї казки. Як це зробити? Поділити текст на частинки і кожній частині дати назву. Щоб полегшити нашу роботу ми можемо скласти план лей з допомогою ілюстрацій.

 

V. Узагальнення та систематизація знань.

- Ми з вами перейшли нашу казку вздовж і впоперек, тепер перевіримо як добре ми все запам’ятали.

1. Кросворд

2. Творче завдання

- Діти, а яким ви уявляєте пана Коцького? Давайте разом намалюємо його

VI. Підсумки уроку

- Час підбити підсумки уроку. Дайте відповідь на запитання

      На уроці я дізналась...

      Мені сподобалось...

      Мені не сподобалось...

      Мені було легко...

      Мені було складно...

- Хлопчики і дівчатка мені було дуже приємно з вами працювати! Дякую за те що були такими активними, до побачення!

docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
248
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку