19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок “London Sightseeing Tour”

Про матеріал
Розширювати знання учнів про Великобританію; розвивати мовні уміння; використовувати мову, адекватну ситуації спілкування; розвивати творчу уяву, почуття естетичного сприймання дійсності; виховувати зацікавленість до вивчення англійської мови; досягати ситуації успіху кожного учасника творчого процесу та його максимальної самореалізації
Перегляд файлу

“London Sightseeing Tour”

(урок для учнів  3- 4 класів)

Трубачова Є.О. - вчитель Білокуракинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1

Мета: розширювати знання учнів про Великобританію; розвивати мовні  уміння; використовувати мову, адекватну ситуації спілкування; розвивати  творчу уяву, почуття естетичного сприймання дійсності; виховувати зацікавленість до вивчення англійської мови; досягати ситуації успіху кожного учасника творчого процесу та його максимальної самореалізації.

Обладнання: мультимедійна дошка, компютер, малюнки, картки, відео та аудіо записи

Procedure

  1. Introduction
  • Hello! I’m Aunt Molly! I’m from England. I live in London. What is your name? Where are you from? How are you  today?
  • Children, do you like to travel? If yes, you can see and learn lots of things. The best way to study geography is to travel. Travelling is the best way to get to know and understand people.
  • So, let’s pack our suitcases. Take some clothes and personal things. Don’t forget a camera to take pictures of some interesting sights of the city or beautiful views of nature. It’s always pleasant to watch the photos of some happy moments of your life.
  • We’ll travel by plane! It’s your ticket. By the way, have you listened to the weather forecast this morning? What is the weather like today? ( відповіді дітей)
  •  Britain is the country of rains and fogs. But we read the poem and the weather will be fine!

 

  1. Warm -up

Rain, rain,

Go away

 Come again another day!

  • Take your seats! Have a nice trip! Close your eyes. ( слайд із зображенням літака)
  • Up -  down, up - down.

Which is the way to London town?

Where, where?

Up in the air.

Open your eyes and are there.

Welcome to Great Britain!

Welcome to London!

  1.  Main Part

Welcome to London - the greatest city in the world. ( слайд із зображенням Лондона)

  • Фільм про Лондон.
  • Dear children, you can see a red bus. It’s a double- decker. It’s our sightseeing tour bus.
  • 3.1 And our first station is Trafalgar Square. ( слайд із зображенням площі, розповідь про неї)
  • We can see a lot of people ( tourists, men, women, students, musicians. Let’s listen to one of them ) - виступ музикантів англійською мовою
  • Let’s go to Trafalgar Square and dance “Twist” ( діти танцюють)
  • We have just passed Piccadilly Circus.
  • 3.2 Now we are at Buckingham Palace. It is the London home of the Queen. Look, they have just changed the Guard. It happens every day at 11. 30. Each morning , the famous changing - of- the - guard ceremony takes place in the palace’s courtyard. Let’s watch this ceremony. ( показ відео зміни караулу)

Давайте заглянемо до Букінгемського палацу! Поспілкуємося із королевою. Діти ставлять питання королеві. ( показ відео інтер’єру Букінгемського палацу)

-3.3 Dear children, lets go to the park. In Regent’s park there is the Zoo. It is one of the biggest and most famous zoos in the world.( показ слайду)

Take your binoculars. What animals can you see?

What animals do you like?

Let’s guess some riddles

  1. I’m tall,

I’m yellow and brown ,

My neck is long,

I am … ( a giraffe)

  1. I’m green,

I’m angry,

I live in the river,

I am a …( crocodile)

  1. I’m brown,

My tail is long.

I am funny,

I like bananas

I am a … ( monkey)

  1. I’m big,

I’m strong

And my trunk is very long. ( Its an elephant)

 

Прослухайте вірш і виконайте наступне завдання

Pussy Cat, Pussy Cat,

Where have you been?

I have been to London,

To look at the Queen.

Pussy Cat, Pussy Cat,

What have you seen?

I have seen a mouse

I have not seen the Queen.

 

Вставте слова замість крапок

Cat , London, a mouse ,  been, seen, Queen.

Pussy … , Pussy …,

Where  have  you …?

I have … to …

To  look  at  the …

Pussy … , Pussy …,

What  have  you  seen?

I  have … a …

I have  not  the …

 

Діти почули бій годинника

Oh, what’s this?

3.4 It’s Big Ben (слайд із зображенням годинника, розповідь про Біг Бен)

Далі разом з дітьми граємо в гру, вимовляючи такі слова:

« Биг Бен - это башня.

Поиграть мы с ней  не прочь

В утро, вечер, день и ночь!»

Ведучий дзвонить у дзвоник, говорячи слово « Morning» , а діти повинні показати, що вони роблять зранку, описуючи свої дії англійською мовою. «Evening»- діти показують дії і описують їх англійською мовою.

  1.         Діти отримують карти із зображенням визначних місць Лондону та відмічають, які споруди вони запам’ятали.
  • Our tour has finished. I hope very much that you have enjoyed this tour of London.

 

C:\Users\Admin\Desktop\открытый урок ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ\ПЕЧАТЬ\mapa londýna  8 ЭКЗЕМПЛЯРОВ.jpg

 

C:\Users\Admin\Desktop\открытый урок ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ\ПЕЧАТЬ\lbZ2E9PV7EU.jpg

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\открытый урок ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ\ПЕЧАТЬ\tourbus.jpg

 

C:\Users\Admin\Desktop\открытый урок ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ\ПЕЧАТЬ\top-ten-sights-london-trafalgar-square.jpg

C:\Users\Admin\Desktop\открытый урок ПЕРЕВЕРНУТЕ НАВЧАННЯ\ПЕЧАТЬ\maida-vale.jpg

 

 

docx
Додано
25 червня
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку