Виховна робота на тему: Любов, Кохання, Дружба, що це
Мета: Ознайомити дітей з такими поняттями як любов, кохання, дружба.
Завдання: Навчи учнів розрізняти ці питання.
Обладнання. Чисті листочки; ручки; картинки.
Хід заняття
Вчитель: Вас оточують багато людей з кимось ви дружите, когось любите а когось можливо кохаєте. Але що для вас значать ці поняття( в цей час роздає листочки і ручки) напишіть на листочках як ви їх розумієте. (дає час для написання).
Можливо хтось хоче озвучити те що написав? (слухає відповіді)
Отже:
Любов це внутрішня прив’язаність до когось або до чогось. Наприклад я люблю свою сім’ю, яблука і багато чого іншого, а що любите ви? ( слухає відповіді)
Одним з яскравих прикладів сильної любові є поет Тарас Григорович Шевченко . Це людина, котра дуже важко переживала тяжке життя українського народу. Поет багато писав, доводив, закликав, аби український народ перестав коритися й почав боротися за свободу. Як на мене, одним з найкращих віршів Тараса Григоровича Шевченка є «Мені однаково». Цикл «В казематі» поет писав весною 1847 року, коли очікував свій вирок за участь у Кирило-Мефодіївському братстві та написання революційних творів. Автор хотів показати почуття громадської сміливості, духовної незламності, гордості, вірності Батьківщині й народу. Поет вірив, що український народ зможе здобути свободу, царизм повалиться. Я в захваті від того наскільки сильно він любив свою батьківщину.
А ви знаєте якісь прислів’я або приказки про любов?
(Доповнити)
Де любов у хаті, там люди багаті.
Люби не словами, а ділами.
За своїм краєм серце болить.
Любов матері і на відстані гріє.
Книга мала, та серцю люба.
Кохання: Це почуття глибокої прихильності до когось. В світі існують багато теорій на цю тему. Наприклад біохімічна теорія.
Біохіміки кажуть, що кохання – це певна послідовність викидів у мозок різних речовин: переважно гормонів задоволення та заохочення. Дофамін, окситоцин, ефедрин, деякі вчені додають до коктейлю вазопресин за смаком.
Гормони ендорфін та окситоцин спочатку володарюють в мізках і в крові, блокуючи центри негативних емоцій і раціонального мислення. Ейфорія, піднесений настрій супроводжують закоханих. Саме гормони (нейротрансмітери) діють в мозку та запускають каскад хімічних реакцій для появи емоцій. Отже, кохання – це наші гормони.
Також дуже цікавою є « Трикутна теорія кохання» яку розробив психолог Роберт Стернберг.
В контексті міжособистісних стосунків, «трьома компонентами кохання, згідно з трикутною теорією, є близькість, пристрасть і зобов'язання».
За поєднаннями цих компонентів розрізняють такі форми навчання:
(Обсудити з учнями які компоненти до яких форм підходять, на дошці намалювати табличку і заповнювати разом з учнями.)
|
Близькість |
Пристрасть |
Зобов'язання |
Відсутність кохання |
|
|
|
Симпатія- дружба |
+ |
|
|
Закоханість |
|
+ |
|
Пусте кохання |
|
|
+ |
Романтичне кохання |
+ |
+ |
|
Дружнє кохання |
+ |
|
+ |
Фатальне кохання |
|
+ |
+ |
Досконале кохання |
+ |
+ |
+ |
Вчитель: Кохання існує з давніх часів доказом тому є прислів’я і приказки, Ви знаєте якісь з них?
(Слухати учнів і доповнити.)
Куди серце летить, туди й око глядить.
Кохання, як перстень, не має кінця.
Нехай мене той займає, хто кохання в серці має!
Серце ні на що не вважає — свою волю має.
Як гляне — серце в'яне.
Дружба— безкорисливі взаємовідносини між людьми, дружба заснована на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах , захопленнях та інше. Найголовніше в дружбі — це і взаємодопомога. Друг завжди без користі прийде на допомогу та ніколи не підведе.
Історії дружби
Справжня зворушлива історія про дружбу людини і собаки, яку мабуть знає кожен. Вона не залишає осторонь нікого, хто коли-небудь чув про неї. Пес, що кожного дня проводжав і зустрічав свого господаря на вокзалі. І, навіть, коли той помер, собака незважаючи ні на що, продовжувала до кінця життя приходити на станцію і чекати свого друга. Історія цієї дружби захопила всю Японію, і коли собаки не стало, в країні було навіть оголошено день жалоби. А історія Хатіко стала відомою на весь світ. І в 2009 році її екранізували.
Якраз коли я збиралася піти в школу в 1-й клас, ми з мамою переїхали в інший район. Всі мої друзі залишилися в іншому кінці міста. І ось 1 вересня я прийшла в 1-й клас. Я сіла одна з надією, що до мене підсяде дівчинка і ми зможемо потоваришувати. А підсів Леха. З величезним букетом садових квітів. І став мовчки поїдати квіткову ялинку. «Ти навіщо квіткову ялинку їси?» - кажу. «Це квіткова ялинка? - дивується Леха. - А я думав, це кріп! » Ось так ми познайомилися з моїм кращим другом.
У перервах між лекціями друг підходить до мене з проханням піднятися за нього під час переклички, я відмовляючи. З аналогічним проханням він звертається до нашого спільного друга, що сидить поруч зі мною, - отримує відмову. Махнув рукою, він іде з лекції. Заходить професор, починає перекличку, а я сиджу і думаю: «Та нічого, встану за нього, з мене НЕ убуде - друг все-таки». Чую прізвище «Русланів» Я вискакую і бачу, що разом зі мною схоплюється друг, Який поруч зі мною сидів, і ми обидва голосно гаркає: «Я !!!»
Вчитель: Можливо хтось бажає розповісти свою історію дружби.
А тепер давайте підведемо підсумки зігравши в гру.
( На дошці намальований круг розділений на три частини які підписані відповідно. Дітям вчитель дає карточки з намальованими на них прикладами любові, кохання, дружби. І діти розташовують їх відповідно частинам на дошці. )
"Любов - це прагнення домогтися дружби того, хто приваблює своєю красою."
Марк Туллій Цицерон