Урок "Людина- частина природи"

Про матеріал
Ознайомити учнів зі змістом курсу «Я у світі», структурою підручника. Формувати поняття про людину як живий організм, про взаємовідносини людини і суспільства. Зосередити учнів на відмінностях, які відрізняють людину від тварини (мислення, мова і праця). Розвивати мовлення дітей, мислення. Виховувати бажання стати справжньою людиною.
Перегляд файлу

Розробка уроку з курсу «Я досліджую світ». 3 клас.

                                           

                                            

Тема. Людина – частина природи. Людина – частина суспільства.

Мета. Ознайомити учнів зі змістом курсу «Я у світі», структурою підручника. Формувати поняття про людину як живий організм, про взаємовідносини людини і суспільства. Зосередити учнів на відмінностях, які відрізняють людину від тварини (мислення, мова і праця). Розвивати мовлення дітей, мислення. Виховувати бажання стати справжньою людиною.

Обладнання. Малюнки до теми, план уроку.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина. Створення емоційно – позитивного настрою в класі.     

 

ІІ. Ознайомлення з підручником.

 

 1. Вступна розповідь з елементами бесіди.

                      Вчитель розповідає про новий предмет  та підручник – «Я у світі», який допоможе відшукати відповіді на безліч запитань. Хто я в цьому світі? Яка країна Україна? Як стати успішним учнем, умілим, працьовитим? Як стати культурним у своїй родині, шанованим серед своїх друзів, законослухняним громадянином у державі? Зазначає, що його вивчатимуть і на екскурсіях, проводитимуть пошукову та дослідницьку роботу; будуть відвідувати музеї, історичні пам’ятки свого краю, зустрічатимуться із знатними людьми.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

 - Сьогодні ми поговоримо про найбільше і найдорожче багатство кожної країни – людину. Адже все в країні робиться для блага її людей, і, водночас, все це творить людина.                     

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

 1. Бесіда.

- Пригадайте, що належить до природи.

- Які ознаки мають живі організми?

- Чому людина – живий організм?

- Чому людина відрізняється від тварин.

- Як би ви відповіли на це питання?

- Правильно, людина від тварин відрізняється тим, що вона думає (мислить). Завдяки цьому людина керує своїми діями, створює нові технології, нові машини, удосконалює все навкруги.

                      

 Людина будує житло, шиє одяг, вирощує хліб, готує собі їжу, ходить на роботу, тобто –  людина працює.

 Людина спілкується між собою. Словом, вони передають один одному свої знання, свої бажання, переживання.

 - А чи може мала дитина розмовляти, виконувати якусь роботу? Чому?

 - Уявіть собі, що маленьку дитину помістили в порожню кімнату, де ніхто не живе, не розмовляє, її годують, напувають. Якою виросте ця дитина?

Без спілкування з людиною(спочатку з найближчими – мамою, татом, бабусею, дідусем, братиком сестричкою, а потім – із друзями, дорослими), без належного  виховання і навчання людське дитя виростає маленьким звірятком. Тобто для розвитку людини необхідне суспільство.

 2. Робота зі словничком

                                                                

Суспільство – об’єднання людей, які взаємодіють, залежать одне від одного.

 Отже, всі люди разом складають суспільство. За допомогою суспільства, у праці людина розвинула свій мозок, своє мовлення. Вона навчилася співчувати, радіти, мріяти, творити. А суспільство досягне найвищого розвитку тоді, коли складатиметься з грамотних, вихованих, всебічно розвинених людей.

3. Робота з підручником.

- Прочитайте текст.

- Про що дізнались з прочитаного?

Фізкультхвилинка.

            Прокидайся! Й тільки сонце встане

                            тихенько до віконця,

 Ти підстав свою долоньку

                            під промінчик сонця.

 Прибери мерщій в кімнаті,

            й чистим вмитим за сніданком

Привітайся до матусі:

           «Рідна, з добрим ранком!»

 Потім радісним, привітним,

                 поспішай до трав, до квітів.                                                 

 А щоб день минув немарно –

                         з усіма поводься гарно.

V. Закріплення вивченого.

 1. Гра «Мікрофон»

- Розкажіть, що є в людини від природи?

- Які вміння відрізняють людину з-поміж інших мешканців Землі?

 

                  

 2. Гра «Розвідники»

- Знайди і прочитай у тексті відповідь на питання: що робить людину людиною?

Що відрізняє людину від тварини?                  

 3. Розв’язування ситуативних завдань за малюнками на стор. 8

  - Уявіть собі такі ситуації. Подумайте, як будуть поводитись тварина, людина.

  • Мавпеняті і дитині дали конструктор.
  • Цуценя і дитина загубилися в парку.
  • Кошеня і дитина натрапили на перекинуту шпаківню.

 4. Робота в зошиті. (Діти працюють в парах)

VІ.  Рефлексія

Метод «Незакінчене речення»

 1) Я дізнався …             

 2) Мені найбільше запам’яталося…

 3) Я розповім своїм друзям і рідним про …

VІІ Домашнє завдання.

 

     Опрацювати статтю «Людина – частина природи. Людина – частина суспільства». Підготувати відповіді на запитання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юсин Надія Улянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 квітня 2021
Переглядів
1035
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку