Мистецтво 3 клас
Тема: Людина і природа – єдині. Малювання осіннього пейзажу.
Очікувані результати:
-мають навички малювання фарбами;
-використовують нетрадиційні форми малювання;
-володіють знаннями про пейзаж як жанр образотворчого мистецтва;
-уміють спостерігати, уявляти, образно мислити, фантазувати, створювати асоціації;
-естетично та бережливо ставляться до навколишнього світу;
-уміють бачити та відчувати красу осінньої природи.
Тип заняття: розширення та поглиблення знань та вмінь.
Матеріали та обладнання: альбоми, фарби , комп’ютер, презентація, музичні записи до практичної роботи та фізхвилинки, вушні палички для нетрадиційного малювання, конверти із завданнями для роботи в групах, картки настрою.
Хід заняття
І. Організаційний момент
1.Хвилинка психологічного настрою.
Подивіться всі на мене:
Усміхнулися усі.
Хто готовий до заняття?
Хто художник?.. Молодці!
2.Перевірка готовності до уроку.
ІІ. Оголошення теми і завдань заняття та мотивація навчальної діяльності.
1.Технологія «Передбачення»
Щоб здогадатися тему сьогоднішнього нашого заняття, потрібно відгадати загадку.
Коли вона загляне в сад,
Наллється соком виноград.
А спілі яблука ранет
Солодкі стануть , наче мед.
Як помандрує по гаях
З чарівним пензлем у руках,-
Все розмалює на путі
Берізки стануть золоті!
І ми її уклінно просим:-
Заходь у гості, щедра …ОСІНЬ
А скажіть мені ,діти, як звучить слово ОСІНЬ англійською?
А її синочки-місяці?
2. Робота в парах.
Дуже дякую, що нагадали. Три місяці, діти, це скільки днів? Давайте пригадаємо «правило кулачка» і в парах порахуємо.
Молодці.
3. Вступна бесіда.
До нас завітала ця яскрава ,барвиста і примхлива чарівниця. Нині її пора, вона володарює, господарює, творить і витворяє у природі. Її пора – її день народження. І вона святкує . А ми, діти, підемо до неї у гості. І за давнім українським звичаєм підемо із подарунками. Нашим подарунком буде картина ОСЕНІ. Адже, ви знаєте, що гарна картина – то цінний подарунок.
Діти, картини деяких художників продають на світових аукціонах за сотні тисяч доларів. Це величезні гроші.
А хто із вас народився восени? Встаньте і ми вас теж привітаємо.
ІІІ. Робота над темою заняття.
ОСІНЬ – талановита майстриня, чарівниця і витівниця. Її так називають недаремно. Осінню красу у природі люди помітили дуже давно, захотіли зберегти і передати різними способами.
Поети і письменники передавали її красу за допомогою слова, музиканти і композитори за допомогою звуків і мелодії, а художники за допомогою пензля і фарб. Навіть фотографи взялися передавати красу осені в її найкращих моментах. Та все ж живі картини самої осені – найкращі.
Недарма у нашого народу побутує прислів’я: ОСІНЬ на строкатому коні їздить. Це означає на різнобарвному (різнокольоровому).
1.Робота в групах.
ОСІНЬ фарби узяла, у відерця налила.
Потім їх перемішала й малювала, малювала…
У гостях говорити компліменти завжди приємно, а їх слухати у свою адресу ще приємніше. Якщо іменини у осені , то і компліменти ми будемо говорити їй.
На столиках у вас розсипані слова. Ви маєте вибрати лише ті, що описують найкращі якості осені.
(Пригадайте правила роботи в групі), на допомогу вам така схема.
ОСІНЬ (яка?) …….. , ……... , ………. , ……… ,
( Слова: яскрава, барвиста, працьовита, вередлива, чарівна, багряна, похмура, золота …).
Командири груп зачитують ряди слів і аргументують, чому не всі слова використали.
ІV. Музична фізхвилинка. Виконання пісні «Овочі» з рухами.
ІV. Робота на уроці.
1.Перегляд презентації.
Ви дуже гарні компліменти сказали осені. А на підтвердження цих слів ми подивимося картини ОСЕНІ найвідоміших художників світу.
(Перегляд презентації).
Вам сподобалися картини? Що на них зображено?
Діти, а що таке пейзаж? От і сьогодні ми намалюємо ось такий пейзаж.
2. Розгляд ілюстрації (передній план, дальній …)
3. Поетапне виконання малюнка учителем на дошці із коментуванням.
4.Практична робота учнів під музику «Релакс».
Якими ж бувають осінні дерева?
Щоб дать на це відповідь, пензлик беремо.
Відчуємо подих осіннього вітру,
Хай він допоможе створити палітру.
(Учитель допомагає дітям у роботі)
5. Створення виставки картин- подарунків.
Як ви гадаєте, чи сподобаються ОСЕНІ ваші картини? Чи подобаються вони вам?
Отже, бачу вам сподобалася наша осіння картинна галерея. Мені також. Але картинами природи , діти, потрібно не лише милуватися, а й намагатися зберегти , не забруднювати, не шкодити красі природи; і тоді наступні покоління теж побачать її неперевершену красу.
VI. Підсумок заняття. Рефлексія.
- Що нового ви дізналися на занятті такого, про що неодмінно розкажете удома чи поділитеся з друзями?
-Чи задоволені ви своєю роботою? Чому? Оцініть себе картками.
-Якого кольору у вас був настрій на занятті? Чому?
-Які слова ви б сказали осені, коли дарували свою картину? Можливо щось побажали чи чогось попросили?
-Діти, а якою ви б хотіли побачити наступну Осінь?
Дякую. Я б також хотіла побачити її мирною. А чого , як кажуть, бажають діти, того бажає Бог. Думаю , наступна Осінь і буде мирною.