Конспект уроку з громадянської освіти
І. Організація класу
З думками зберись і до праці мерщій,
Ти всі перешкоди здолати зумій!
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб жодна хвилинка не втратилась марно.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
-
Перевіримо твір «Який слід повинна залишити дитина на землі»
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
-
Які ви знаєте позитивні риси характеру?
-
Як їх можна назвати іншим словом? (Достоїнства або чесноти).
-
Отже, що таке чесноти?
-
Чи згідне довідкове бюро? Чесноти – це позитивні людські риси в характері людини.
IV. Повідомлення теми і мети уроку.
Отже, сьогодні ми будемо вивчати тему «Людські чесноти».
V. Мотивація навчальної діяльності.
-
Чому люди повинні володіти чеснотами?
-
До чого може призвести небажання володіти людськими чеснотами?
VI. Вивчення нового матеріалу.
-
Робота в парі + аплікація
а) Крім чеснот людям властиві і негативні риси характеру.
-
Попрацюйте в парі і розподіліть подані риси на негативні і позитивні.
-
Якими людськими чеснотами володієш ти?
-
Яких чеснот хотів би ти ще набути?
-
Визначення переважаючої чесноти класу
-
На прямокутничку запишіть 3 чесноти, які б ви дуже хотіли мати?
-
Закресліть 2, а залишіть ту, яку хочете мати найбільше.
-
Наклейте стікер навпроти тієї чесноти, яка залишилася.
-
Бесіда про самовиховання + дослід
-
Під впливом чого формуються чесноти людини?
або Що впливає на формування характеру людини?
-
Важливо займатись самовихованням.
Демонстрація досліду
-
Зробимо для цього перший крок. Запишіть декілька (1-2) негативних рис, яких би ви хотіли дуже позбутися.
-
Після уроку ми їх спалимо, позбудимося і маю надію, що вам вдасться також їх позбутися.
-
Робота над оповіданням Сухомлинського «Зневага» (підручник с. 21)
а) Що таке зневага? Іншими словами неповага, презирство.
Довідкове бюро: Зневага – це: 1) почуття повного презирства;
2) неповажне ставлення до кого-небудь, чого-небудь
-
Зверніть увагу на характеристику головного героя
б) Чому всі зневажали Федька?
-
Знайдіть в тексті слова, які характеризують Федька.
-
За що зневажали Федька?
-
Суд над Федьком
-
Робота над оповіданням «Байдужість».
-
Подивимось сценку.
-
Ми не дочитаємо до кінця, щоб ви самостійно могли зробити висновок.
-
Чи правду сказав чоловік? Кого можна назвати дикуном? (дочитуємо)
-
Про яку моральну якість говорилося в оповіданні?
-
То що таке байдужість?
Довідкове бюро
-
Як мали б вчинити хлопці?
-
Робота в групах над прислів’ями.
-
Самостійна робота на картках
-
Оформлення серця і дерева.
VIII. Підсумок уроку.
-
З якими поняттями ми познайомилися сьогодні на уроці ?
-
Що таке чесноти? Про яких людей складено прислів’я «Моя хата скраю…»
-
Яких людей ми називаємо байдужими?
-
Які люди заслуговують на зневагу?
-
Чому люди повинні володіти чеснотами?
IX. Домашнє завдання