Тема: Мар’яна Савка «Казка про старого Лева»
Мета: ознайомити учнів з історичним минулим нашого народу, сприяти свідомому розумінню тексту віршованої казки; формувати навички зв'язного мовлення і розвивати пізнавальні інтереси учнів, збагачувати словниковий запас;виховувати любов до України, шанобливе ставлення до рідного краю.
Хід уроку
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
1. Скоромовки читають діти
2. Вивчення скоромовки
•Лиска лащить лисеня,
А лосиха – лосеня.
Лев ласкаво лапою
Левенятко ляпає.
•В книжці миші згризли вірші.
- З прочитаних скоромовок визначте про що піде мова на уроці.
3. Чистомовка
Ни-ни-ни – вивчаємо історію … (України)
Та-та-та – читаєм про історію …(міста)
Ев-ев-ев лапою ляпає …(лев)
Ів-ів-ів – дізнаємось про місто … (Львів)
Іш-іш-іш – виразночитаєм …(вірш)
4. Учні – вчителі (вчать один одного)
Картки
Що таке вірш?
Вірш – це невеликий твір, іноді поділений на строфи (стовпчики). Рядки вірша римуються між собою, тобто мають риму.
Що таке рима?
Рима – це співзвучне закінчення віршованих рядків.
Що таке казка?
Казка – це вигаданий твір чарівного, пригодницького або побутового характеру.
Що таке віршована казка?
Віршована казка – це казка написана у формі вірша.
ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИТА МЕТИ УРОКУ
Перегляд відео «Львів. Презентація міста»
1.Асоціативний кущ «Львів».
Данило Галицький туристи площа Ринок
фонтан шоколад
Оперний театр кав’ярні
Ратуша кава кам’яні Леви
— Чи знаєте ви, звідки походить назва міста Львів?
2. Бесіда про Львів.
Львів – місто з багатовіковою історією, місто, в якому переплелася культура різних народів. Бурхлива і надзвичайно цікава історія унікального українського міста Львова налічує сім з половиною віків.
Перша документальна згадка про Львів датується 1256р. Центром давньо-
руського Львова була сучасна площа Ринок. Місто надійно захищали укріплення. Побудовані з урахуванням природних умов – пагорбів Високого Замку та річки Полтви. Історичний центр Львова занесено до списку Світової спадщини ЮНЕСКО. У місті знаходиться найбільша кількість пам’яток архітектури в Україні. У 2009 році Львову надано звання Культурної столиці України. Місто періодично посідає чільні місця в рейтингах туристичної та інвестиційної привабливості.
– Сьогодні ми будемо іноземними туристами і познайомимося звіршованою казкою, яку написала Мар’яна Савка, «Казка про старого лева».
ІV СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Мар'яна Орестівна Савка — українська поетеса, дитяча письменниця, літературознавець, публіцист, головний редактор і співзасновник «Видавництва Старого Лева», перекладач, громадський діяч, член Ради Центру дослідження літератури для дітей та юнацтва.
Народилася в сім'ї театрального режисера, актора, громадського й культурного діяча Ореста Савки та вчителямузичногомистецтва Ірини Савки. У юностізаймалася співом і театром. Закінчила Львівськийдержавнийуніверситетім. Івана Франка. Закінчилатеатральнустудію при Львівськомутеатріім. Леся Курбаса. Працюваламолодшимнауковимспівробітником Центру періодики ЛьвівськоїнауковоїбібліотекиіменіВасиля Стефаника, а такожлітературним редактором та культурнимоглядачемщоденноїгазети «Поступ».
Живе у Львові. Одружена, маєсина.
2. Виразне читання віршованої казки вчителем.
– Чи сподобалась вам казка?
– Які почуття вона у вас викликає?
– Які картини поставали у вашій уяві під час слухання казки?
3.Словникова робота.
Ночви – дерев’яне корито, і якому місили тісто, купали дітей.
Креденс – (комод) довга низька шафа для посуду.
Кельнер – офіціант у ресторані, їдальні.
Гармидер – безладний галас, метушня.
Бруківка – дорога викладена камінням, брукняком.
Мансарда – приміщення на горищі.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА(пісня «Старенький трамвай» у виконанні гурту Пікардійська терція)
4.Аналіз змісту віршованої казки. «Торба запитань»
(Питання учні дістають з скриньки.)
– В якому місті жив Лев?
– Куди полюбляв він ходити?
– Які риси характеру мав герой?
– Чому Лев хотів жити саме у Львові?
– В якій оселі жив Лев?
– Що сталося в оселі?
– Яких майстрів викликав Лев?
– Де побувала жирафа у Львові?
– А який турист прибув літаком?
– На якій площі у Львові жив Лев?
– Чим був засмучений Кро у ресторанчику?
– Які історичні місця описані у казці?
– Куди мер запросив заморських гостей?
5. Вибіркове читання.
– Знайдіть рядки опису оселі Лева.
– Знайдіть в тексті і прочитайте опис жирафи.
– Знайдіть рядки порятунку слона.
– Що радить Лев дітям? Прочитайте останні рядки казки.
6.Гра «Добери риму»
Розумів – … (Львів)
Данило – … (перекотило)
Слава – … (справа)
Один – … (син)
Прослав – … (назвав)
Днина – … (сина)
Часів – … (Львів).
7.Гра «Утвори словосполучення»
Зі словом Львів утворіть словосполучення:
Весела – … (веселий Львів)
Древній – … (древній Львів)
Культурне – … (культурний Львів)
Багата – … (багатий Львів)
Історичні – … (історичний Львів)
Славетний – … (славетний Львів)
V ПІДСУМОК УРОКУ
– Ось і закінчилась наша мандрівка прекрасним містом Львів.
– Що найбільше сподобалося, запам’яталося?
Вправа «Мікрофон»
– На згадку про прекрасне місто пропоную вам подивитися відео сюжет «Сім чудес Львова».