Урок. М.Вінграновський "Сіроманець"

Про матеріал
Микола Вінграновський «Сіроманець». Дивовижний світ дитини. Продовжити знайомити учнів із змістом повісті; дослідити різні світи – світ людей і тварин; розвивати вміння характеризувати образ Сашка; розвивати культуру зв’язного мовлення, вміння висловлювати власну думку, коментувати епізоди повісті; виховувати бережливе ставлення до природи, вірність у дружбі.
Перегляд файлу

Українська література, 5 клас

 

Тема уроку: Микола Вінграновський «Сіроманець». Дивовижний світ дитини

Мета уроку: продовжити знайомити учнів із змістом повісті; дослідити різні світи – світ людей і тварин; розвивати вміння характеризувати образ Сашка; розвивати культуру зв’язного мовлення, вміння висловлювати власну думку, коментувати епізоди повісті;  виховувати бережливе ставлення до природи, вірність у дружбі.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: портрет М.Вінграновського, виставка його книжок, фотографії вовків, мультимедійні засоби.

                                              

                                                                              Життя таке коротке.

                                                                              Поспішайте творити добро.

                                                                                               О.Довженко

 

Перебіг уроку

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Пригадайте зміст прочитаної вдома повісті. Виконайте вправу «Так – ні»:

 

№ з/п

Твердження

ТАК

НІ

1

Сіроманець був старою немічною твартною.

 

 

2

З голоду вовк напав на Василя Чепіжного.

 

 

3

Сашко мріяв, щоб Сіроманця забрали до звіринця.

 

 

4

Сіроманець сховався на військовому полігоні.

 

 

5

Під час вибуху вовк тимчасово оглух.

 

 

6

Сіроманця знайшов Андрійко Лях.

 

 

7

Андрійко заволік вовка в гараж.

 

 

8

Сіроманець урятував хлопчика під час заметілі.

 

 

9

Чепіжний побачив фото вовка в газеті, приїхав і забрав його.

 

 

10

Сашко вирішив повести Сіроманця до Одеси, в офтальмологічну клініку.

 

 

11

Вовк в Одесі напав на місцевих собак.

 

 

12

Сіроманець прийшов у Сашкове село.

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІV. Опрацювання навчального матеріалу.

4.1. Перегляньте відеофрагмент повісті https://www.youtube.com/watch?v=jUUSVsYhvVw.

Дайте відповіді на запитання:

- Що з побаченого ти запам’ятала/запам’ятав?

- Що тебе вразило?

 

4.2. Словникова робота.

Відтвори словничок, скориставшись довідкою:

  • __________________ – текстильний матеріал з бавовни або вовни.
  • __________________ – гори в Афганістані, Пакистані та Індії, відділені від Гімалаїв долиною Інду.
  • __________________  – найвища вершина Гімалаїв заввишки 8 848 м.
  • ___________________ – плетена з козиного пуху велика хустка.
  • ___________________ – вид квіткових рослин родини Жовтецеві.
  • ___________________ – прямокутні керамічні плитки особливої форми, якими покривають дах.
  • ___________________ – порода мисливських собак з групи тер’єрів.
  • ___________________– дрібний хижий птах ряду Горобцеподібні із загнутим дзьобом і кігтями.

 

Довідка: ватин, фокстер’єр, сорокопуд, Джомолунгма (Еверест), марсельська черепиця, Гіндукуш, сокирки, оренбурзький платок.

 

4.3. Робота із текстом повісті.

- Прочитайте вислови. Запишіть, кому належать ці вислови. Перекажіть ситуації, які демонструють фрази.

 

«Оце  так да…Але як же так, щоб отак добровільно, сам? Сіроманець здохне, а не прийде… Може, це його брат? Треба буде поїхати та подивитися».

 

«Аби-то я знала… Узимку приводили до батька сліпого бичка…»

 

«Тільки не вари манної каші, ми її не любимо».

 

 

«Зараз ми тебе приберемо по-городському. А реп’яхів! А соломи! Ну, хто в такому костюмі тебе вчив приїжджати в Одесу?»

 

«Приходьте після обіду… У нас – обід. Тридцять перша кімната.

 

 

4.4. Виконайте завдання.

- Поміркуйте, хто є головним героєм повісті. Обґрунтуйте свою відповідь.

- Пригадайте персонажів прочитаних творів.

- Під ілюстраціями напишіть автора та назву творів.


 

 

 

 

 

 Євген Гуцало - "Зірка", "Чарівники", "Журавлі високі пролітають...", "Лось"  читати » Народна ОсвітаГ. Тютюнник "Дивак" | Тест з української літератури – «На Урок»Вінграновський М. Поезія. Сіроманець (повість) - БІБЛІОТЕКА ОЗ НВК "ЗОШ  І-ІІІ ст.-ГІМНАЗІЯ" смт ШАЦЬК______________________________________

 ______________________________________

 

______________________________________


 

- Заповніть таблицю. Порівняйте образи Сашка (М.Вінграновський «Сіроманець»), Олеся (Г.Тютюнник «Дивак») та братів-підберезників (Є.Гуцало «Лось»).

 

 

Сашко

Олесь

Брати-підберезники

Індивідуальні риси

 

 

 

Спільні риси

 

 

 

 

 

4.5. Робота в парах.

- Виконай завдання разом із сусідою по парті.  Заповни анкету Сашка.

 

Портрет (опишіть, яким ти його уявляєш)

 

Батьки (ставлення хлопчика до них)

 

Друзі

 

Характер (назвіть рису й наведіть приклад із твору, як ця ознака проявляється)

 

Поведінка в надзвичайних ситуаціях

 

Ставлення (твоє як читача)

 

 

- Послухайте відповіді однокласників. Підсумуйте, які проблеми порушує автор у творі.

 

V. Підсумуй.

- Виконайте вправу «Мікрофон». Продовжіть речення.

  • Сьогодні на уроці я довідався/довідалася…
  • Твір «Сіроманець» зацікавив мене, адже…

 

VІ. Оцінювання.

 

VІІ. Домашнє завдання. Напишіть, як би тобі хотілося завершити повість «Сіроманець».

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Буянова Наталія Василівна
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
doc
Додано
11 квітня 2021
Переглядів
3349
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку