Контрольна робота . 5 клас Тарас Шевченко( «За сонцем хмаронька пливе». «Садок вишневий коло хати...»), Степан Васильченко («В бур’янах»), Павло Тичина

Про матеріал
Контрольна робота для учнів 5 класу містить завдання з вибором однієї правильної відповіді, на встановлення відповідності та завдання творчого спрямування
Перегляд файлу

Контрольна робота . 5 клас

Тарас Шевченко( «За сонцем хмаронька пливе». «Садок вишневий коло хати...»), Степан Васильченко  («В бур’янах»), Павло Тичина      ( «Не бував ти у наших краях!»,« Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла…»), Євген Гуцало  («Лось»)

1 варіант

1.У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?

А) «Садок вишневий коло хати» Б)« В бур’янах»   В)  «Гаї шумлять»  Г) «Лось»

 2.«Нам усім — один талан: і дідові, і батькові, і дитині — довічне панське ярмо»,- говорить у творі Степана Васильченка  «В бур’янах»:

А батько     Б мати      В сусід     Г сусідка

3.Що роблять дівчата, повертаючись з роботи, у вірші  «Садок вишневий коло хати»? 

А) Танцюють       Б) співають         В) сміються           Г) розмовляють

4.Твір, у якому відображено думки, настрої та почуття людини, душевний стан автора, його ставлення до оточення, називається:

А байкою      Б оповіданням     В ліричним твором       Г повістю

5. Ліричним є твір:

А «В бур'янах»  С.Васильченка  Б «Садок вишневий коло хати...»  Т.Шевченка 

В «Лось» Є.Гуцала                      Г Таємниця козацької шаблі» З.Мензатюк

6. Уславлення гармонії людини з природою, патріотизму, працьовитості

людей ─  основна думка  вірша : 

  А «За сонцем хмаронька пливе…»     Б  «Садок вишневий коло хати…»

  В  «Не бував ти у наших краях!»         Г «Блакить мою душу обвіяла…»

7.Знайти рядок з епітетами:

А)Зіронька встає, соловейко научати не дає; Б)Маленькі діточки, рожева хмарка  В) неначе ворог, мов матері діти  Г) І ждеш його, того світу, мов матері діти

8.  Опис   селянської  родини є  у творі:

А «За сонцем хмаронька пливе…»       Б  «Садок вишневий коло хати…»

В  «Не бував ти у наших краях!»           Г «Блакить мою душу обвіяла…»

9. Словами «…очі все густіше набрякали кров’янистим смутком, аж горіли червоним розпачем…» охарактеризовано у творі Є.Гуцала «Лось»:

А дядька Шпичака    Б лося     В старшого брата       Г молодшого брата

10. Установіть відповідність між уривком  твору та його назвою:

1 «Душа причастилася кротості трав —         А «За сонцем хмаронька пливе…»

Добридень я світу сказав!»                          Б  «Садок вишневий коло хати…»

2 «А туман, неначе ворог,                        

Закриває море..»

3 «Я йду, іду —                                          В  «Не бував ти у наших краях!»

Зворушений.

Когось все жду —                                       Г «Блакить мою душу обвіяла…»

Співаючи».

4 «Поклала мати коло хати                       Д « Гаї шумлять...»

Маленьких діточок своїх; 
Сама заснула коло їх..».                                                                                                                                

11.Установіть послідовність подій:

А лось іде до ополонки  , - у льодяному полоні  , - хлопці рятують лося,   - пролунав постріл Шпичака ,  - марні сподівання Шпичака , - два хлопчики приїхали по хмиз;

Б пролунав постріл Шпичака, -  лось іде до ополонки, -  у льодяному полоні, -  два хлопчики приїхали по хмиз, - хлопці рятують лося, -  марні сподівання Шпичака;

В лось іде до ополонки,  -  у льодяному полоні, - два хлопчики приїхали по хмиз,           - хлопці рятують лося, - пролунав постріл Шпичака, - марні сподівання Шпичака

Г лось іде до ополонки, -  у льодяному полоні, -  два хлопчики приїхали по хмиз,           - хлопці рятують лося,  - марні сподівання Шпичака, - пролунав постріл Шпичака.

12.Установіть відповідність персонажів та їх характеристик з оповідання «Лось» Є. Гуцала:

А) дядько Шпичак  Б)  Лось      В) брати-підберезники                    

1. «Неквапно попрямував  до тієї поляни, на якій любив найчастіше бувати…»

2. «Охопили зором ріку, і їхні лиця ще  більше пом’якшали од  навколишнього простору…»

3. «… треба думати про те, щоб якось його заховати, замівши сліди»      

Виконайте одне із завдань(3-5 речень):

Доведіть, що дядько Шпичак – боягуз ( за мотивами твору Є.Гуцала «Лось»)

Як би ви вчинили на місці хлопчиків, коли б опинилися біля ополонки? ( за мотивами твору Є.Гуцала «Лось»)

 

Контрольна робота . 5 клас

Тарас Шевченко( «За сонцем хмаронька пливе». «Садок вишневий коло хати...»), Степан Васильченко  («В бур’янах»), Павло Тичина («Не бував ти у наших краях!»,« Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла…»), Євген Гуцало  («Лось»)

                                     2 варіант

 1.«Року 1814, з 26 на 27 лютого старого стилю,темної ночі, перед світом у селі Моринцях на Звенигородщині, у хаті Григорія Шевченка,кріпака пана Енгельгардта» сталася подія, що згадується у творі Степана Васильченка   

«В бур’янах»:

А викуп Тараса                              Б народився Тарас 

В відбулося повстання кріпаків     Г померла мати Тараса

2. Твір Степана Васильченка  «В бур'янах» належить до жанру:

А повісті    Б літературної казки    В оповідання     Г легенди

3. У якому вірші Т. Шевченка   героями є соловейко, хрущі?

А «Садок вишневий коло хати»        Б « Зірка»      В  «Гаї шумлять»   Г «Не бував ти у наших краях»

4.Твір, у якому відображено думки, настрої та почуття людини, душевний стан автора, його ставлення до оточення, називається:

А байкою      Б оповіданням     В ліричним твором       Г повістю

5. Назвати вірш П.Тичини:

А «Садок вишневий коло хати»        Б « Зірка»      В  «Гаї шумлять»   Г «За сонцем хмаронька пливе»

6. Душа, струмок, метелик,гай ─ образи твору:

А «За сонцем хмаронька пливе…» Б  «Садок вишневий коло хати…»

В  «Не бував ти у наших краях!» Г «Блакить мою душу обвіяла…»

7.Визначити тематику  творів П. Тичини:

А про дітей      Б про тварин       В про природу        Г про державу

8. Лось до заповідника  потрапив (за твором Є.Гуцала «Лось»):

А із Канади          Б із тайги                   В  із зоопарку     Г з України

9.Уособленням зла в оповіданні Є.Гуцала «Лось» є образ:

А дядька Шпичака   Б меншого брата    В старшого брата      Г лося

10. Установіть відповідність:

а) П.Тичина           1. «Не бував ти у наших краях»

б) Є. Гуцало           2.  «За сонцем хмаронька пливе»

в) Т.Шевченко       3. «Княжа Україна»

                                 4. «Зірка»

11.  Установіть відповідність:

а) порівняння                     1. « Купатися в морі сліз»

б) персоніфікація               2. «світло поволі заповзає в хату»

в) гіпербола                        3. «А туман, неначе ворог , закриває  море»

                                             4. «Рожева хмаронька пливе»

12. Установіть послідовність подій в оповіданні Є. Гуцала «Лось»:

А) Початок твору        1.Діти думали,як той лось міг попасти у  воду                             

Б) Розвиток подій        2. Лось звик до заповідника

В) Кінець твору    3. Лось не ворухнувся. Він припав до землі,прислухаючись, чи далеко ще весна                 

                                  

 

 Виконайте одне із завдань(3-5 речень):

Доведіть, що дядько Шпичак – боягуз ( за мотивами твору Є.Гуцала «Лось»)

Як би ви вчинили на місці хлопчиків, коли б опинилися біля ополонки? ( за мотивами твору Є.Гуцала «Лось»)

 

docx
Додано
13 квітня 2021
Переглядів
4805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку