Контрольна робота . 5 клас
Тарас Шевченко( «За сонцем хмаронька пливе». «Садок вишневий коло хати...»), Степан Васильченко («В бур’янах»), Павло Тичина ( «Не бував ти у наших краях!»,« Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла…»), Євген Гуцало («Лось»)
1 варіант
1.У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?
А) «Садок вишневий коло хати» Б)« В бур’янах» В) «Гаї шумлять» Г) «Лось»
2.«Нам усім — один талан: і дідові, і батькові, і дитині — довічне панське ярмо»,- говорить у творі Степана Васильченка «В бур’янах»:
А батько Б мати В сусід Г сусідка
3.Що роблять дівчата, повертаючись з роботи, у вірші «Садок вишневий коло хати»?
А) Танцюють Б) співають В) сміються Г) розмовляють
4.Твір, у якому відображено думки, настрої та почуття людини, душевний стан автора, його ставлення до оточення, називається:
А байкою Б оповіданням В ліричним твором Г повістю
5. Ліричним є твір:
А «В бур'янах» С.Васильченка Б «Садок вишневий коло хати...» Т.Шевченка
В «Лось» Є.Гуцала Г Таємниця козацької шаблі» З.Мензатюк
6. Уславлення гармонії людини з природою, патріотизму, працьовитості
людей ─ основна думка вірша :
А «За сонцем хмаронька пливе…» Б «Садок вишневий коло хати…»
В «Не бував ти у наших краях!» Г «Блакить мою душу обвіяла…»
7.Знайти рядок з епітетами:
А)Зіронька встає, соловейко научати не дає; Б)Маленькі діточки, рожева хмарка В) неначе ворог, мов матері діти Г) І ждеш його, того світу, мов матері діти
8. Опис селянської родини є у творі:
А «За сонцем хмаронька пливе…» Б «Садок вишневий коло хати…»
В «Не бував ти у наших краях!» Г «Блакить мою душу обвіяла…»
9. Словами «…очі все густіше набрякали кров’янистим смутком, аж горіли червоним розпачем…» охарактеризовано у творі Є.Гуцала «Лось»:
А дядька Шпичака Б лося В старшого брата Г молодшого брата
10. Установіть відповідність між уривком твору та його назвою:
1 «Душа причастилася кротості трав — А «За сонцем хмаронька пливе…» Добридень я світу сказав!» Б «Садок вишневий коло хати…» 2 «А туман, неначе ворог, Закриває море..» 3 «Я йду, іду — В «Не бував ти у наших краях!» Зворушений. Когось все жду — Г «Блакить мою душу обвіяла…» Співаючи». 4 «Поклала мати коло хати Д « Гаї шумлять...»
Маленьких діточок своїх; |
11.Установіть послідовність подій:
А лось іде до ополонки , - у льодяному полоні , - хлопці рятують лося, - пролунав постріл Шпичака , - марні сподівання Шпичака , - два хлопчики приїхали по хмиз;
Б пролунав постріл Шпичака, - лось іде до ополонки, - у льодяному полоні, - два хлопчики приїхали по хмиз, - хлопці рятують лося, - марні сподівання Шпичака;
В лось іде до ополонки, - у льодяному полоні, - два хлопчики приїхали по хмиз, - хлопці рятують лося, - пролунав постріл Шпичака, - марні сподівання Шпичака
Г лось іде до ополонки, - у льодяному полоні, - два хлопчики приїхали по хмиз, - хлопці рятують лося, - марні сподівання Шпичака, - пролунав постріл Шпичака.
12.Установіть відповідність персонажів та їх характеристик з оповідання «Лось» Є. Гуцала:
А) дядько Шпичак Б) Лось В) брати-підберезники
1. «Неквапно попрямував до тієї поляни, на якій любив найчастіше бувати…»
2. «Охопили зором ріку, і їхні лиця ще більше пом’якшали од навколишнього простору…»
3. «… треба думати про те, щоб якось його заховати, замівши сліди»
Виконайте одне із завдань(3-5 речень):
Доведіть, що дядько Шпичак – боягуз ( за мотивами твору Є.Гуцала «Лось»)
Як би ви вчинили на місці хлопчиків, коли б опинилися біля ополонки? ( за мотивами твору Є.Гуцала «Лось»)
Контрольна робота . 5 клас
Тарас Шевченко( «За сонцем хмаронька пливе». «Садок вишневий коло хати...»), Степан Васильченко («В бур’янах»), Павло Тичина («Не бував ти у наших краях!»,« Гаї шумлять...», «Блакить мою душу обвіяла…»), Євген Гуцало («Лось»)
2 варіант
1.«Року 1814, з 26 на 27 лютого старого стилю,темної ночі, перед світом у селі Моринцях на Звенигородщині, у хаті Григорія Шевченка,кріпака пана Енгельгардта» сталася подія, що згадується у творі Степана Васильченка
«В бур’янах»:
А викуп Тараса Б народився Тарас
В відбулося повстання кріпаків Г померла мати Тараса
2. Твір Степана Васильченка «В бур'янах» належить до жанру:
А повісті Б літературної казки В оповідання Г легенди
3. У якому вірші Т. Шевченка героями є соловейко, хрущі?
А «Садок вишневий коло хати» Б « Зірка» В «Гаї шумлять» Г «Не бував ти у наших краях»
4.Твір, у якому відображено думки, настрої та почуття людини, душевний стан автора, його ставлення до оточення, називається:
А байкою Б оповіданням В ліричним твором Г повістю
5. Назвати вірш П.Тичини:
А «Садок вишневий коло хати» Б « Зірка» В «Гаї шумлять» Г «За сонцем хмаронька пливе»
6. Душа, струмок, метелик,гай ─ образи твору:
А «За сонцем хмаронька пливе…» Б «Садок вишневий коло хати…»
В «Не бував ти у наших краях!» Г «Блакить мою душу обвіяла…»
7.Визначити тематику творів П. Тичини:
А про дітей Б про тварин В про природу Г про державу
8. Лось до заповідника потрапив (за твором Є.Гуцала «Лось»):
А із Канади Б із тайги В із зоопарку Г з України
9.Уособленням зла в оповіданні Є.Гуцала «Лось» є образ:
А дядька Шпичака Б меншого брата В старшого брата Г лося
10. Установіть відповідність:
а) П.Тичина 1. «Не бував ти у наших краях»
б) Є. Гуцало 2. «За сонцем хмаронька пливе»
в) Т.Шевченко 3. «Княжа Україна»
4. «Зірка»
11. Установіть відповідність:
а) порівняння 1. « Купатися в морі сліз»
б) персоніфікація 2. «світло поволі заповзає в хату»
в) гіпербола 3. «А туман, неначе ворог , закриває море»
4. «Рожева хмаронька пливе»
12. Установіть послідовність подій в оповіданні Є. Гуцала «Лось»:
А) Початок твору 1.Діти думали,як той лось міг попасти у воду
Б) Розвиток подій 2. Лось звик до заповідника
В) Кінець твору 3. Лось не ворухнувся. Він припав до землі,прислухаючись, чи далеко ще весна
Виконайте одне із завдань(3-5 речень):
Доведіть, що дядько Шпичак – боягуз ( за мотивами твору Є.Гуцала «Лось»)
Як би ви вчинили на місці хлопчиків, коли б опинилися біля ополонки? ( за мотивами твору Є.Гуцала «Лось»)