Урок "Магнітне поле Землі"

Про матеріал
Познайомитися з роботою компаса. Засвоїти поняття: північний та південний магнітні полюси Землі, північний та південний географічні полюси Землі. Виконати практичну роботу з магнітами.
Перегляд файлу

1

 

Тема. Магнітне поле Землі.

Мета. Закріпити поняття: магнітне поле, південний (червоний колір) та північний (синій колір) полюси. З’ясувати, що магніти з різними полюсами притягуються один до одного, а з однаковими – відштовхуються. Познайомитися з роботою компаса. Засвоїти поняття: північний та південний магнітні полюси Землі, північний та південний географічні полюси Землі. Виконати практичну роботу з магнітами. Вправляти у раціональному читанні, відповідях на запитання, у роботі з картами. Розвивати довготривалу, короткочасну пам'ять, мислення, ключову компетентність – уміння вчитися. Виховувати активну громадську позицію, почуття патріотизму.

 Обладнання. Підручники, засоби ІКТ, фізична карта Півкуль та фізична карта України, плакат «Магнітні полюси Землі», компас, глобус.

ХІД УРОКУ

          І Організаційний момент

  •                   Привітання.
  •                   Слухання та виконання вправ під караоке «Центаврик».

ІІ Актуалізація або мотивація знань.

1. Слухання листа Центаврика (аудіо запис).

2. Відповіді учнів на запитання вчителя:

-    Чим порадив Адаптер скористатися Центаврику.

 (Компасом.)

  •   Що визначимо за допомогою компасу?

(Напрямок руху: північ – південь.)

  •  Що покаже в компасі напрямок руху?

(Стрілка.)

  •  Чому стрілки показують напрямок руху?

(Бо магнітні і існує магнітне поле.)

  •  Що таке магнітне поле?

(Навколо магнітів існує магнітне поле. Його неможливо відчути людськими органами чуттів. Існування магнітного поля в просторі проявляється через його вплив на залізні предмети.)

ІІІ Постановка навчальної  задачі.

  •  Діти, зверніть увагу на дошку, прочитайте тему уроку.

(Магнітне поле Землі.)

  •  Визначте головні слова теми.

(Магнітне поле).

  •  Чого?

          (Всієї земної кулі.)

  • Щоб про магнітне поле Землі говорити переглянемо презентацію.

Увага на екран.

(Діти дивляться презентацію.

1) залізні стружки утворюють стовпчик під впливом магніту;

2)залізні чоловічки рухаються під впливом магніту.)

-  Чому залізний стовпчик стояв?

-  Чому рухалися залізні чоловічки?

(Магніти допомогли.)

  • Який висновок зробимо?

(Навколо магнітів існує магнітне поле, яке впливає на залізні предмети.)

ІV Розв’язання навчальної задачі

1. Практична робота ( парна робота).

Завдання1. Магніти, що лежать на парті, з’єднати червоними кінцями. Зробити висновок.

(Магніти з однаковими полюсами відштовхуються один від одного.)

Завдання2. Магніти, що лежать на парті, з’єднати червоний кінець з синім. Зробити висновок.

(Магніти з різними полюсами притягуються один до одного.)

Слухаємо презентацію та відтворюємо з пам’яті.

(У кожного магніту є два полюси: північний та південний. Різні полюси двох магнітів притягуються один до одного, однакові – відштовхуються. Існують метали, які після дій на них магнітів на певний час стають магнітами.)

Завдання 3. Магніт підвести до цвяха, а потім їх піднести до кнопки. Що відбулося? Зробити висновок.

(Потрапивши під дію магнітів залізні предмети стають магнітами. Вони здатні до намагнічування.)

Ми робили чарівні перетворення, а тепер під караоке «Маг» відпочинемо.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

(Під караоке «Маг»)

2. Вправа «Повітряні кульки».

(Діти читають слова, словосполучення в колонках і тлумачний словничок. Відтворюють їх з памяті.)

3. Вправа «Черепаха – сорока»

(Діти читають уривок із довідки бортового комп’ютера Адаптера

повільно, як повзе черепаха, а потім швидко, як скрекоче сорока.)

4. Слухання та читання довідки бортового комп’ютера Адаптера.

5. Відповіді дітей  на запитання до тексту.

-   Який прилад допомагає визначити напрямок руху?

(Компас. Діти разом з учителем розглядають компас.)

  •  Що таке стрілка компасу?

(Це – магніт.)

  •  Чому так стрілка працює?

(Тому, що Земля – магніт.)

  • Так, чим є наша Земля?

(Земля є величезним магнітом.)

  •  У якому напрямку  вказує магнітний кінець стрілки?

(На північ.)

  • У якому напрямку вказує північний кінець стрілки?

(В напрямку південного магнітного полюса.)

Добре попрацювали і тепер здійснимо космічну подорож

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

(Хвилинка релаксації «Космос»)

Завершилася наша космічна подорож. Ми побачили нашу прекрасну Матінку Землю. З’ясуємо, де знаходяться південний магнітний та північний магнітний полюси Землі.

6. Читання довідки від бортового комп’ютера Адаптера

            7. Відповіді дітей на запитання до тексту

-  Показати на карті південний магнітний полюс Землі.

(Південний магнітний полюс Землі розташований на північ від узбережжя Канади в районі острова Сомерсет.)

  • Показати на карті північний магнітний полюс Землі.

(Північний магнітний полюс Землі розташований на півдні земної кулі,  в  районі Антарктиди.)

  • Зафарбувати на плакаті північний магнітний полюс – синім                кольором, південний – червоним.

V Підсумок уроку

  •                   Хто любить нашу Матінку Землю?
  •                   Отже, ми з вами – земляки. На якому материку ми живемо?
  •                   А у якій державі ми живемо?

          -      Як ми ставимося до нашої рідної країни?

         -    Урок ми закінчимо  піснею про нашу неньку - Україну «Україно, моя Україно» слова і музика Вікторії Сорочик.

(Діти під караоке виконують пісню «Україно, моя Україно» слова і музика Вікторії Сорочик.)

  •                    

 

doc
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку