КЗО «Магдалинівська спеціальна школа»
Дніпропетровської обласної ради»
Конспект інтерактивного уроку
«Природознавство»
4 клас
Вчитель- дефектолог:
Агапова О.В.
Урок –конференція
Тема: Мала Батьківщина - Магдалинівка
Мета: Ознайомити учнів з походженням назви рідного селища, з історичними пам’ятками, з навчальними закладами, храмами, промисловими підприємствами; проблемами зайнятості населення. Продовжити навчання учнів вмінню вибирати головне з різних джерел інформації; робити висновки. Залучати школярів до дослідницької та пошукової діяльності. Вчити презентувати свої проекти.
Розвивати мислення учнів, зв’язне мовлення, вміння працювати в групах, увагу, пам’ять.
Виховувати товариськість, почуття патріотизму, гордість за своє рідне селище, повагу до його жителів.
Обладнання: мультимедійна дошка, добірка ілюстративних матеріалів, фотографії з видами Магдалинівки, презентація, вірші, загадки, малюнки професії
Хід уроку
І. Організаційний момент. Нервово-психологічна підготовка дітей до уроку.
Вчитель:
Сигнал лунає: Дзень – дзелень!
Усім присутнім: Добрий день!
Раді ми, що завітали до нас
На гостину у 4 клас!
Сподіваємось ми щиро,
Що до нас прийшли ви з миром.
Бо вся наша дітвора
Зичить вам усім добра.
Щоб урок пройшов не марно –
Працювати будем гарно.
Увагу і розум включаєм
І урок розпочинаєм!
ІІ. Хвилинка спостережень.
Черговий учень:
- Гідрометцентр 4 класу повідомляє: «Сьогодні (число, місяць, рік). Погляньте у вікно і ви побачите(стан неба, сонце, температура повітря, опади, вітер). Метеоситуація в нашому класі дуже приємна. Всі здорові, задоволені і готові до роботи.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
1.Побудова «асоціативного куща».
Селище для мене – це …(моя родина, дитинство, добрі,привітні люди, рідна школа,мамина колискова, найкраще місце на землі…).
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.
1. Розповідь вчителя.
- Сьогодні у нашому класі незвичайний урок. Урок –конференція. На ній присутні науковці – дослідники(учні нашого класу), представники преси(учні нашого класу), гості. У нас також працює довідкова служба.
- Дозвольте мені керувати нашою конференцією.
Тема конференції «Мала Батьківщина -Магдалинівка».
Давайте згадаємо що таке Батьківщина?
Батьківщина –
За вікном калина,
тиха казка бабусі,
ніжна пісня матусі,
дужі руки у тата,
під тополями хата
під вербою криниця
в чистім полі пшениця.
П.Бондарчук.
Вчитель:
З чого починається Батьківщина? Україну називають матір’ю. Батьківщина, як і мама – одна єдина, найрідніша. Вона для людини як два крила птаха, що дані для польоту. Батьківщина починається із мами, її колискової. Батьківщина – це і тато, його дужі руки, готові завжди підтримати, його мудре слово, яке нам завжди потрібне в житті, Батьківщина – це наші бабуся і дідусі, які ніжать і пестять нас. Отже, Батьківщина починається з родини від батьківської хати.
(Демонструються слайди з краєвидами Магдалинівки)
2. Продовження розповіді.
- Наші науковці – дослідники ретельно готувалися до цієї конференції. Була зібрана інформація про історію нашого селища, його минуле і сьогодення. Діти працювали в групах. Кожна група підготувала свій невеличкий проект і спробує представити його нашій аудиторії.
3. Інформація довідкової служби.
- Конференція – нарада представників яких-небудь держав чи організацій для обговорення та розв’язання певних питань.
Прес- конференція – зустріч наукових діячів із представниками преси, радіо, телебачення.
Кореспондент – працівник газети, журналу.
4. Представлення груп:
Наш клас поділився групами по 3 чоловіка і підготував факти та цікавий матеріал на задану тему.
- Група «Факти»- інформація про історію міста.
- Група «Школярик»- про навчальні заклади міста.
- Група «Пам’ять»- пам’ятники селища і храми.
- Група «Трударик»- зайнятість населення.
V. Робота над матеріалом уроку.
1. Свій проект презентує група «Факти». Демонстрація слайдів про історичні куточки нашого міста
ярмарок 1892р.
Вчитель читає поетичні рядки:
Пропустіть мене, мури, у далеке минуле,
Розкажіть мені казку про величні часи.
Дні, століття минули й ми уже призабули
Імена тих героїв, що колись тут жили.
Кореспонденти:
Першими поселенцями на місці сучасної Магдалинівки були 4 родини з Полтавщини, які оселились на березі Чаплинки наприкінці 18 століття. 1783 року у межових книгах Азовської губернії у складі Царичанського повіту згадується село Магдалинівка, яке належало майору Андрію Магденку.
1790 року землі понад Чаплинкою разом з поселенцями Катерина ІІ подарувала дочці полтавського поміщика Магденка. За переписом 1857—1859 років у Магдалинівці налічувалось 85 дворів з 655 жителями. Місцевому поміщику також належали гуральня і 2 цегельних заводи.
1886 року слобода Магдалинівка була центром Магдалинівської волості Новомосковського повіту. Розміщувалось волостне правління, церква, поштова станція, 2 магазини, цегляний завод, проводились 2 ярмарки і 1 базар на свята.
Під час війн Магдалинівку неодноразово захоплювали війська різних армій. 1924 року у селі створено перший колгосп, а 1925 року Магдалинівка стала районним центром. Колгосп «За мир», який розміщувався у Магдалинівці був одним з передових у області.
3. Свій проект презентує група «Пам’ять». Демонстрація слайдів про пам’ятники та храми селища.
Звучить вірш:
Гляньте храмів горять купола!
Відродилася віра і мова.
А калина намисто вдягла,
Завітала до нас на розмову.
Діти розповідають про пам’ятники, історію їх виникнення.
Кореспонденти:
Магдалинівка є адміністративним центром Магдалинівського району. Тут знаходяться 2 храма «Марії Магдалени», «Миколи Чудотворца» . В центрі селища розміщений Меморіал Воїнам визволителям та вічний вогонь, пам’ятник на честь 60-річчя Перемоги у Великій Вітчизняній війні. Поблизу будівлі адміністрації встановлений у 2010 році пам’ятник «Жертвам голодомору», а у 2011 році відкритий монумент «учасникам ліквідації аварії на Чорнобильській АЄС»
Пам’ять про видатних односельчан зберігає музей Магдалинівки
VІ. Фізкультхвилинка.
У роботі нашої конференції оголошується невеличка перерва.
VІ. Продовження роботи над матеріалом уроку.
1 Інформація групи «Школярик». Демонстрація слайдів про навчальні заклади.
Вчитель:
Як ви розумієте «Без навчання - немає вміння», тому наше селище розвивається і процвітає завдяки сфері освіти.
Кореспонденти:
В нашій Магдалинівки є заклади соціальної сфери. Такі як:
* Професійно-технічне училище № 88 — державний професійно-технічний навчальний заклад, готує спеціалістів 14 робітничих професій;
* Магдалинівська загальноосвітня середня школа;
* Спеціальна школа для дітей з особливими освітніми потребами;
* 2 дошкільних навчальних заклада (дитячих садка);
* Дитячо-юнацька спортивна школа;
* Будинок культури.
Видається районна газета «Нове життя».
2. Презентація групи «Трударик». Демонстрація слайдів про зайнятість населення міста.
Вчитель читає вірш:
Славна будь у труді, Магдалинівка!
Хай життя тобі сили дає.
І на нашій славній Україні
Хай прославиться ім’я твоє!
Кореспонденти:
Найбільше діюче підприємство — КП «Магдалинівський маслозавод». Також діє цегельний завод, комунальне підприємство, декілька дрібних агроформувань.
Тут зосереджені районні органи виконавчої та судової влади, районна рада, районні відділення підприємств газо- та електропостанчання. Жителів селища обслуговують більше 40 магазинів, три відділення банків.
Створене комунальне підприємство «Магдалинівський селищний ринок».
Вчитель: Члени групи підготували загадки про професії, малюнки .
В трубах дірочки латає,
В них несправність виправляє.
Труб і кранів чудо-технік
Добрий дядечко... сантехнік.
Слоненяті чи качаті,
Котеняті чи курчаті
Дасть пігулку чи відвар
Друг тварин... ветеринар.
Вміє справно рахувати
І товар пропонувати.
Зошит, книгу, олівець
Видає нам... продавець.
Рівно цеглу викладає,
Дах старанно покриває...
Каменяр і покрівельник
Носять назву... будівельник.
Тисне вчасно гальма й газ,
Відвезе усюди нас.
Для доріг він хлопець свій!
За кермом сидить... водій.
Знань чимало в нього є,
Дітлахам їх віддає.
Міста Знань постійний житель -
Носить горде ймення... вчитель.
VІІІ. Підсумок уроку.
1. Самооцінка знань учнів.
2. Технологія «Кубування»
- Хто заснував наше місто?
- Скільки храмів у нашому місті?
- Який монумент відкрили в минулому році?
- Скільки шкіл у місті?
- Скільки поліклінік?
- Де печуть хліб?
3. Підсумки уроку-конференції.
Вчитель: На цьому наша конференція закінчується і я сподіваюсь, що ви дізналися про своє селище, про свою малу Батьківщину щось нове, цікаве. І будете завжди любити, поважати і пам’ятати рідні місця.
Одна Батьківщина і двох не буває.
Місця де родилися завжди святі,
Хто рідну оселю свою забуває,
той долю не знайде в житті.
Тут кожна травинка і кожна билинка
Вигойдують мрій на теплих вітрах
Під вікнами мальви, в саду материнка
Оспівані щедро в піснях.
Тут мамина пісня лунає і нині
Її підхопили поля і гаї
Її вечорами по всій Україні
Співають в садах солов”ї
І я припадаю до неї устами,
І серцем вбираю, мов спраглий води.
Без рідної мови, калини без мами
Збідніє наша земля назавжди.