Урок "Малювання фламінго"

Про матеріал
Мета: Створення умов для творчого використання засвоєних раніше прийомів роботи з художніми матеріалами і засобами образної виразності. Це урок поетапного малювання одного із найпривабливіших представників екзотичних птахів - фламінго.
Перегляд файлу

Тема. Малювання фламінго

Мета. Актуалізувати знання учнів про птахів та закріпити знання учнів про особливості їх будови. Розвивати образне мислення, творчу уяву, фантазію. Виховувати бережливе ставлення дітей до природи.

Обладнання. Предметні малюнки птахів, фотокартки із зображенням фламінго, поетапне виконання композиції, зразок малюнка, альбом, фарби, пензлики.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку. Вчитель перевіряє наявність на партах необхідних матеріалів.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

- Цих пташок не побачиш із вікна квартири, не зустрінеш на вулиці. Для того, щоб ними помилуватися, доведеться іти в зоопарк, а ще краще — вирушити в мандри. Тримайте порцію загадок про екзотичних птахів!

ІV. Робота над темою уроку.

1. Відгадування загадок.

Як веселка кольорова,

Має здібності до мови.

Слово пташці цій скажіть –

Вона його повторить вмить.

(Папуга)

 

Птах поважно походжає,

У хвості квітник ховає.

Як розпустить він хвоста –

Наче ружа зацвіла.

(Павич)

 

- Гей, качки, мерщій сюди,

Що за красень у воді?

Сам рожевий і стрункий,

А погляньте – дзьоб який!

– Га-га-га! – кричить гусак. –

Не впізнав себе, дивак!

(Фламінго)

 

2. Бесіда вчителя.

- Про граціозних фламінго можна сміливо говорити «впадають з крайності в крайність». Так, ці незвичайні і красиві створіння живуть або в гарячих вулканічних озерах, або в крижаній воді. Перед тим як перейти до практичної частини уроку, вам буде цікаво дізнатися деякі цікаві факти про фламінго.

А чи знаєте ви чому забарвлення фламінго таке яскраве і насичене, починаючи від ніжно-бузкового, закінчуючи яскраво-рожевим? Виявляється, таке «напилення» на пташці утворюється завдяки каротину, який потрапляє до них в організм при поглинанні водоростей, рачків та інших мешканців водного світу. Мало того, що фламінго їдять пісок і бруд з води, вони ще й не дихають при трапезі.

 Фламінго може і здорово триматися на плаву, правда не дуже глибоко. Однак, застати їх за цією справою майже неможливо — вони воліють ходити, плавно погойдуючись з боку в бік, ніж купати своє пір’я у воді. Фламінго — зграєві птахи. Вони ніколи не живуть поодинці, воліючи до великих зграй своїх побратимів.

Деякі частини фламінго представляють вишуканий делікатес в кулінарії. Крім самого м’яса цієї птиці, язик і яйця є дорогою стравою у всіх країнах світу. Про те, що фламінго утримуються на поверхні на одній нозі знають усі. А ось чому це відбувається — досі є таємницею за сімома замками. Поки що всі вчені сходяться в єдиній думці — пташки відчувають так себе набагато комфортніше і стійкіше.

3. Представлення поетапного виконання композиції. Вчитель розповідає і паралельно показує учням з чого треба починати малюнок.

1) Зображення лінії горизонту.

Використовуючи лінійку або краще власними силами проведіть пряму лінію поділивши лист приблизно на одну третю частину.

2) Малювання неба.

Використовуючи пензлик великої товщини почніть розфарбовувати небо. Спочатку почніть з синього кольору і намалюйте суцільну лінію на самому верху. Фарбуйте довгі горизонтальні штрихи. Потім поступово додайте білий колір до синьої фарби і змішайте його на аркуші. Небо повинно бути насиченим синім зверху, і поступово перетворюватись у біло-блакитне. Лінія горизонту дуже світла, майже біла.

3) Малювання океану.

При малюванні океану слід використовувати чисту зелену фарбу. Горизонтальними штрихами замальовуйте необхідну частину аркуша. Потім, коли ви будете наближуватися до дна, додайте білий колір. Це та ж сама методика змішування фарб, яку я зробила з небом. Важливо: не зафарбовуйте аркуш до кінця. Залиште місце для піску. Білим кольором зробіть кордони берегу океану та піску – пензликом намалюйте хвилясту лінію.

4) Малювання піску.

Змішайте білу та вохряну фарбу та замалюйте цим кольором частину аркуша відведену на пісок.

5) Поетапне малювання фламінго.

Візьміть простий олівець. Спершу треба зробити невеликий круг для голови, а потім додати одну довгу, зігнуту лінію шиї. З’єднайте цю лінію з іншим великим кругом, він буде тілом фламінго. Нарешті, додайте дві довгі ноги, і хвіст.

Розпочнемо з голови. Малюємо дзьоб і очне яблуко.

Після того як ми закінчуємо малювати голову – повністю малюємо зігнуту шию фламінго. Додаємо пух на потилиці.

Малюємо невеликі складені крила, а потім малюємо пернатий хвіст. Коли ви намалюєте пір’я і хвіст можете почати малювати ноги, починаючи із стегна.

На останньому кроці вам треба домальовувати нижньою частину ніг.

Ніжно рожевою фарбою зафарбовуємо фламінго. Для ніг використовуємо помаранчеву фарбу. Темно коричневим кольором малюємо тіні і додаткове пір'ячко на крилах, хвості і ногах.

Щоб надати фігурі додатковий об'єм вводимо в малюнок червоні півтіні на спинці, хвості, шиї, голові. Ділимо дзьоб за допомогою тіні на дві частини.

Тонкими білими мазками промальовуємо контур очей, малюємо світ на дзьобі і додаємо світлих пір'їнок на тулуб.

 Чорним кольором підсилюємо тіні на голові, черевці, верхній частині ніг, на крилі і хвості. Промальовуємо очі і уточнюємо форму дзьоба.

6) Зображення гілки пальми.

Змішайте зелену з трохи чорною фарбою, щоб зробити темно-зелений колір. Використовуйте тонесенький пензлик, щоб намалювати центральну лінію пальми. Скільки буде гілок – залежить від вас. Але я пропоную дві-три не більше. Потім за допомогою того ж самого пензля зафарбуйте окремі листочки пальм зеленим кольором. Мені подобається починати малювати листочки пальми працюючи кінчиком пензлика і розтягуючи лінію натискати пензлем для кінцівки листочків. Зробіть ці ж самі дії для всіх пальмових гілок.

4. Аналіз зразка – кінцевого результату.

5. Практична діяльність учнів.

 V. Підсумок уроку. Демонстрація дитячих робіт

Учні по черзі демонструють свої роботи та розповідають про них. Учитель пропонує разом визначити, що потрібно змінити або додати, щоб малюнок став більше схожим на оригінал. Урок не має на меті детально та правильно відтворити твір мистецтва. Учні мають навчитися передавати власні враження художніми засобами.

 

doc
Додано
28 травня 2019
Переглядів
1622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку