Урок "Малювання композиції "Зимова казка!"

Про матеріал

Вчити малювати дітей пейзаж "Зимова казка", використовуючи теплу та холодну гаму кольорів. Вміння передавати глибтину простору, Підбирати колір, як вираження настрою в природі. Виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

 

                       3 клас

Тема:

 Малювання композиції,,Зимова казка!» 

 

 

 

Учитель  :Дудар О.А.

 

 

Мета: провести бесіду про красу зимової природи (показ презентації на комп’ютері).

Вчити передавати глибину простору, зображувати сніг за допомогою аерографії (набризку);

Розвивати поняття про теплу і холодну гами кольорів, образне мислення,

композиційні навички, зорову пам'ять, асоціативно-образне мислення, уяву, фантазію, почуття гармонії і краси.

Звернути увагу дітей на те, як художники в своїх роботах зображують зимовий пейзаж, його елементи.

Пояснити учням важливість підбору кольору як засобу вираження настрою в природі виховувати охайність, самостійність, любов до природи.             

Обладнання: ілюстративний матеріал, мультимедійна презентація, записи музичних творів, зразок роботи,відео фрагменти різних технік малювання зими,репродукції картин.

Художні матеріали: заготовки сніжинок, папір, простий олівець, гумка, пензлики, сіль, палітра, гуаш, вода,шаблони тваринок.

 

Хід уроку І.

І .Організація класу.

ІІ. Привітання.

Учні( хором).Продзвенів дзвінок -

                        Починається урок.

                        З Божої ласки,

                        Із зимової казки,

                        З щирого вітання,

                        З найкращого побажання.

Учитель:Бажаю Вам,дітки, натхнення, старанності, успіхів під час праці!

  Любі діти!

У наш клас завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

Діти (хором):

Холодно зараз в лісах і лугах
Холодно зайчикам, лисам, птахам
Тепло і затишно в класі у нас
Доброго дня, вітаємо Вас.

Учитель:

А тепер .дітки, поверніться до мене.

Сядьте  всі гарненько,рівненько,

- Розпочинаємо свій урок з девізу:

“Щоб чудово малювати, треба старанно усім працювати”.

Сьогодні Зима подарувала нам чудовий і радісний день. Як май­стерно вона працювала у природі! Ви йшли до школи, що помітили цікаво­го довкола?

Повідомлення теми і мети уроку.

Отже, вирушаємо в подорож.   Спробуємо побувати у Зимовій Казці, відчути, побачити неповторну красу природи своєї Батьківщини взимку. 

Ось ця прекрасна Сніжинка принесла цікаві Загадки:

1.Стоїть дерево райське.

 На одному боці квіти розцвітають,

 На другому плоди дозрівають

 На третьому листя обпадає,

 На четвертому все снігом замітає.(Зима)

2. Чудо-сани прилетіли

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця -

Білокоса, білолиця.

Рукавом махає -

Сріблом все вкриває.(Зима).

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності.

1.Вступна бесіда.

- Зимонька, Снігуронька, Чарівниця – так гарно називають зиму

 Все навколо блищить, переливається, іскриться. Мороз скував береги і засклив ставок суцільною дзеркальною шибкою. Зачарований ліс дрімає в білосніжному інії, таємничі кучугури вкрили поле, місто, ставок суцільною дзеркальною шибкою. Зачарований ліс дрімає в білосніжному інії, таємничі кучугури вкрили поле, місто..

Скільки поетів оспівали зимову красу у своїх віршах! Композитори - у  піснях!Художники-в картинах!

- Діти, а ви любите зиму?

 А чим вам подобається ця пора року?

 А якою ви уявляєте зиму – художницю ?      

Закрийте очі і уявіть її. ( Діти описують зиму).

Згадайте, скільки гарного довкола взимку – блискучі бурульки, ажурні сніжинки, великі і таємничі кучугури білого пухнастого снігу. Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить               нашу уяву.

Зимонька, снігуронька, чарівниця – так гарно називають зиму .

  Як ви вважаєте, якого кольору зима?

 Які сніжинки?

  Зима поєднує в собі безліч кольорів. Вам лише залишається їх побачити. Які вони - теплі чи холодні ?

Неймовірну красу зими можна не лише побачити, а й почути у звуках музики, адже композитори створюють музичні пейзажі.              

Пригадайте, що таке пейзаж? 

Поміркуйте, що таке музичний пейзаж ?.  
Слухання. К. Дебюссі. «Сніг танцює» .Демонстрація  презентації.

Послухайте твір Клода Дебюссі «Сніг танцює» й  розгляньте зимові пейзажі.

4. Продовження бесіди.

 -Зима! Кожна людина сприймає цю пору року по-своєму. Для когось  вона холодна, сувора снігова королева, що хоче всіх заморозити. А для когось - добра фея — чарівниця, яка принесла із собою веселощі, зимові забави, новорічний маскарад, різдвяні свята, подарунки.

О, яка ж вона ця загадкова Зима? Якого кольору?

 -То який же колір вважають основним кольором зими? Ф

-Які ще кольори, крім білого, можна зустріти у зимовій природі?

 Учні аналізують  малюнки

-   Краса зимової природи надихала поетів, композиторів, художників. За допомогою пензля, художнього слова, музики вони яскраво і точно передають образи і зимового дня, і засніженого лісу, саду, і поля. Отже будьте пильними і спостережливими, вирушаймо у світ зимової краси і зимових див. Сьогодні, діти, нас чекає зустріч з прекрасним, цікавим, дивовижним світом  Зимової казки.

IV. Актуалізація опорних знань

Бесіда за запитаннями.

— Що таке пейзаж?

— Про що можуть розповісти пейзажі?

— Назвіть основні й похідні кольори.

— Згадайте нюансні, зближені кольори. Назвіть їх.

— Які контрастні, протилежні кольори ви знаєте?

— Які кольори називаються теплими?

V. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя з елементами бесіди.

Пейзаж — зображення природи якої-небудь місцевості.

Є пейзажі, що відтворюють ті або інші куточки природи або міста; існують пейзажі, створені фантазією художника.

А зараз пропоную відвідати картинну галерею, де розміщені репродукції картин ві­домих художників. Зверніть увагу на кольори використані художниками. Вони завжди уважно стежать за природою і все, що помічають, передають у своїх творах.

VI. Практична робота

Учитель пропонує дітям вибрати для себе певний настрій зимового пейзажу.

На дошці вивішується наочний посібник з кольорознавства, який допомагає учням правильно дібрати відповідні від­тінки.

Учитель звертає увагу на необхідність дотримання законів плановості у процесі передачі простору.

Бесіда про техніку безпеки

 Повторення техніки безпеки
1.фарбу набирай обережно.
2.не забрудни одяг
3.користуйся серветкою

4.якщо хочеш замінити колір фарби, помий пензлик
5.малюнок виконуй старанно, охайно

Підготовка до практичної діяльності учнів  
Розповідь про зиму, зимову красу  

Зима – неперевершена фантазерка. Наче справжня художниця, вона розмальовує сніг в усі кольори веселки, гілочки дерев укриває пухнастими сніжинками і плете з них казкове мереживо, а морозні візерунки на вікні перетворює на загадкових істот. Нам потрібно лише вміти цю красу побачити. 

 Сьогодні ми намалюємо зимову тишу .Але перед цим  послухаємо  історію про художника, який закохався в зимову тишу 

... Давно це було. У селах під солом'яними стріхами стояли хатинки, в яких жили добрі люди. Маленькі та кривенькі віконця, мов здивовані оченята, поглядали на рідні подвір'я.               

Якось  стежиною йшов чоловік. Сніг скрипів під його ногами, переливався  різнокольоровими  барвами. Мороз кусав за ніс і щоки, забирався під кожух, та робив усе, щоб загнати перехожого до теплої домівки.              

Ураз чоловік уповільнив ходу, зупинився, вражений тишею та красою  зимової природи. Зупинився, прислухався, придивився. То був художник. Побачив він заквітчані інієм дерева, хатинку в білому волохатому капелюсі, з-під якого блимали гарячі вогники-віконця. Замилувався

Прийшов художник додому і намалював цей краєвид.

   Уявіть собі, що ви художники повинні передати красу зимової природи…

Робота в групах: 
Творче завдання  
Зображення Святого Миколая.

 Учитель:- А це  хто такий?  
Та це ж Святий Миколай.

 А ось від нього Телеграма. Давайте зачитаємо її.

 Я, Святий Миколай, 
Здоров,я, щастя   всім приніс. 
Хочу вас я попрохати:  
Білу зиму намалювати, 
1 група: 
Намалюйте всі, будь-ласка, 
«Сніг іде»- і в цьому Казка!

2група:

Намалюйте всі,будь ласка,

«Тиша. Сніг лежить» - і в цьому Казка! 
А за це вам в подарунок 
Залишив я свій пакунок.  
Хто найкраще намалює, 
Хай мішечок розпакує! 
І тоді стане щасливим, здоровим і  задоволеним!   Учитель..Як ви, дітки, чули,  Святий Миколай дав нам завдання на сьогод­нішній урок. Сьогодні на уроці ми будемо художниками і малюватимемо пре­красну пору року — зиму  (тема уроку на дошці і слайді).

  • Фізкультхвилинка (відео)
    Давайте щоб ми з вами не змерзли, відпочинемо.
    (фізкультхвилинка  )  
  •  Практична діяльність учнів і вчителя (колективна робота). 

Поетапне виконання ма­люнка вчителем  
Учитель. 

Для того, щоб нама­лювати композицію, потрібно спо­чатку скомпонувати те, що хочемо зобразити:             
. відмічаємо на аркуші уявну лінію — горизонт; щоб малюнок був привабли­вим, цю лінію малюємо хвилястоподібною, як кучугури снігу; Горизонт трішки занижений.

Починаємо з дальнього плану.

Восковими олівцями малюємо сніжинки (1група)

Весь аркуш покриваємо білою фарбою. Синім кольором  робимо зверху донизу розтяжку, добавляючи білого, переходимо від темного до світлого. Після горизонту малюємо сніг. Робимо тіні на снігу. Отримали фон.

На дальньому плані-ліс. Дерева мають сіровато - коричневий  відтінок. Білою і чорною окремо виділяємо стовбури дерев. Ялинка на передньому плані. Зверху тоненькі гілочки. Внизу –розширені, поряд два дерева, освітлені з правої сторони. Тіні-довгі.

Ялиночка — зимова красуня. Її можна намалювати різними спо­собами. За допомогою трикутни­ків, накладаючи їх один на одно­го. А ми уявимо, що три дівчинки тримають у руках скакалки… Ялинка має темно-зелений колір+синій. Стовбур подібний до вузенького трикутника.

Використовуючи техніку «забризкування», малюємо снігопад.

Таку цікаву композицію легко створити за допомогою зубної щітки чи пензлика. Ця техніка називається -набризкуванням, або аерографією(запис на дошці.)             

Практична робота( Лунає музика ) .  .
Учитель.
Учитель вмикає повільну му­зику,відеокліпи зими.) 
-Для того щоб ви відчули особливий, холодний ,морозний та водночас казковий образ зимової природи, який будете створювати у своїй роботі,буде звучати музика.

Підсумок уроку

VII. Завершення уроку

 Визначення настрою, який передають намальовані учнями пейзажі.

Завдання на наступний урок: дібрати вірші, уривки з творів про зиму
Перегляд дитячих робіт учи­телем. 
Виставка малюнків на дошці. 

 На уроці сьогодні ми створювали зимову красу за домопогою нової техніки. Якої? Вчилися передавати настрій зимової природи.Чи впоралися ми з завданням  Святого Миколая? Тож відкриємо пакунок.

Побажання Святого Миколая: 
Я ба­жаю усім вам: 
Розвивайте свій талант: 
Вирізайте і малюйте, 
Вишивайте і ліпіть

   Знаменитістю своєю

     Світ широкий звеселіть!..

 

 


 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
16127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку