Тема: Створення ескізу композиції на основі писанкових елементів (Батик).

Про матеріал

Тема: Створення ескізу композиції на основі писанкових елементів

(Батик).

Мета: Розвивати у дітей логічне мислення та уяву, пробуджувати любов до прекрасного.

Виховувати естетичне ставлення до навколишнього, а також і творчі здібності.

Ознайомити із видами ДУМ, батіком.

Сприяти активності на уроці.

Збагатити їхні знання про культуру, народні звичаї і традиції.

Обладнання: папір, олівець, акварель, пензлик, баночка для води.

Матеріали: малюнки-зразки, фотографії.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми: розповідь, бесіда, пояснення, аналіз.

ХІД УРОКУ

І.Організаційна частина.

- Добрий день діти, сідайте і приготуйте все необхідне до уроку.

ІІ. Подача нового матеріалу.

1.Вступна бесіда.

- Отже, перш ніж ми приступимо до сьогоднішнього уроку нам слід повторити попереднє. А на попередньому уроці я вас ознайомила із таким видом декоративно-ужиткового мистецтва як "батік". Дещо згадаємо.

Вибійка, розпис (вибивання, набійка, мальованка) - це тканини з візерунками. З давніх часів відомо кілька видів техніки нанесення рисунка на тканину. Це, так званий, сухий розпис, холодний і гарячий батик. Ці техніки мають як спільні, так і відмінні риси. Для розпису необхідна дерев'яна рама, на яку натягують тканину, посудини для барвників, резерв (для холодного батику), віск (для гарячого батику); спеціальний інструмент - тьянтинг. Як правило для розпису використовують бавовняні або шовкові натуральні тканини.

Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку, як і попереднього - "батік" - розпис по тканині.

Але завданням нашого уроку це не зробити уже батік, а створити ескіз рисунка. А так як тема звучить так - створення ескізу композиції на основі писанкових елементів, то при створенні своїх композицій ви повинні це врахувати.

І не забувати: композиція - малюнок у квадраті, прямокутнику, колі. Об'єднання художніх елементів в єдине ціле.

Асиметрія - повна відсутність симетрії.

Симетрія - відношення однієї сторони до іншої.

Отже, діти, завданням нашого уроку - це створити композицію у квадраті із писанкових елементів.

- А які ви знаєте писанкові елементи?

- Так, молодці - грабельки, безконечники, коники, хрестики, сонечко, баранці. І всі ці знаки щось символізують.

Безконечник - рух хвиль.

Хрест - розподіл світу на 4 частини, 4 пір року, 4 полюси.

Сонце - символ життя, бо сонячне тепло весною будило, воскресало природу з зимового сну.

І таких знаків є багато.

Ой малює Одарочка,

Писанки червоні.

І біжать до неї взори:

Півні, коні, зорі.

- Що до кольорової гами, то це вже на ваше вподобання.

ІІІ. Робота на класній дошці.

Послідовне виконання малюнка на дошці вчителем.

ІV. Індивідуальна робота вчителя.

- Отже, перший етап - намічуємо олівцем наш квадрат і саму композицію. Потім ми її починаєм промальовувати, ускладнювати різними елементами. Останній етап - в кольорі.

V. Практична робота учнів.

- Діти приступають до роботи. Вчитель підходить до кожного, допомагає, підказує.

Фізкультхвилинка.

- А тепер нам слід трошки відпочити:

Встали дітки всі рівненько

Підтягнулися бистренько.

Раз, два, три, чотири, п'ять

Будем разом присідать.

Потім встали, поскакали,

Вправо, вліво і вперед,

Відпочили. Взяли й сіли,

Будем знову працювать.

- А тепер починаємо розмальовувати фарбами. Але спочатку дещо повторимо. Якщо нам потрібно оранжевий колір, змішуємо жовтий і червоний; фіолетовий - синій і червоний; коричневий - зелений і червоний.

VІ. Виставка і аналіз малюнків.

VІІ. Підсумок уроку.

- Яка тема нашого уроку?

- Що ми дізналися нового на сьогоднішньому уроці?

Я рада, що сьогоднішній урок вам сподобався. До побачення. До наступної зустрічі.

Отже, розпис тканин важливий вид художнього оформлення. Основне джерело його розпису - художні традиції.

Вивчення сучасних українських художніх тканин з притаманними їм найважливішими тенденціями розвитку та аналізом мистецьких особливостей підтверджує, що цей вид декоративно-прикладного мистецтва відзначається якісно новими досягненнями. Вони відчутні в розвитку виробництва, розширенні асортименту, поліпшенні художніх особливостей тканини.

За характером вироблення і досягнення кінцевого результату художня тканина має двояку природу. По-перше - ужиткова річ, необхідна в житті і діяльності кожної людини. По-друге - утилітарна функція тканини ніколи не виступає як самодостатня і тим паче абсолютна, а завжди доповнюється здатністю прикрашати, приносити задоволення, радість, збуджувати і формувати почуття прекрасного, одним словом, доповнюється художньо-естетичною функцією.

Прекрасне закладене в самій сутності тканини: її м'якості, еластичності, здатності набирати будь-яких пластичних форм.

Тканина, як пластичний матеріал є неначе образом і рукотворною алегорією природи в її вічній мінливості і діалектичному взаємозв'язку. І саме тому природа - рослинний світ, є невичерпним джерелом збагачення художньо-естетичної функції тканини, особливо її колористичної виразності. Фактурне ж багатство тканини - це також художня категорія, яка вимагає творчого пошуку, винахідливості і роботи передусім митця, але також роботи, яка опирається на бажання, силу волі і натхнення.

Тканина як художній виріб посідає у діяльності людини проміжне місце між художньою і науковою творчістю, між емоційним сприйняттям і раціональним мисленням.

Багато творчої вигадки виявлено митцями, щодо оновлення асортименту і художньо-колористичного оздоблення тканин.

Оздоблення тканин почалося ще здавна. Розпис по тканині - незвичайно багатий, гідний подиву, вид декоративної творчості, лише йому притаманні засоби виразності.

Батик - це також і національний одяг індонезійських жінок, що дійшов до наших днів.

Основне кредо розпису - рукотворний, імпровізований характер. Цим ручний розпис відрізняється від машинного-заводського. Такий розпис оформить інтер'єр житла, офісу, учбового закладу, оскільки в ньому стає "тепліше" від ваших рук.

Художній розпис - можливість розписати хустки на шию, косинки, шарфи, портьєри, скатертини, сумки і навіть взуття. Невеликі матеріальні витрати, дуже проста техніка виконання роблять його доступним і можливим. В домашніх умовах ручний розпис допоможе аматору надати затишку в інтер'єрі, а одяг урізноманітнити і придати йому індивідуальність.

Художній розпис тканини - творіння прекрасного, теплого і затишного. Адже

Мистецтво вічне, а краса безмежна!

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Створення ескізу композиції на основі писанкових елементів

 (Батик).

 

Мета: Розвивати у дітей логічне мислення та уяву, пробуджувати любов до прекрасного.

  Виховувати естетичне ставлення до навколишнього, а також і творчі здібності.

 Ознайомити із видами ДУМ, батіком.

  Сприяти активності на уроці.

 Збагатити їхні знання про культуру, народні звичаї і традиції.

 

Обладнання: папір, олівець, акварель, пензлик, баночка для води.

 

Матеріали: малюнки-зразки, фотографії.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Методи і прийоми: розповідь, бесіда, пояснення, аналіз.

 

 

 

ХІД УРОКУ

 

І.Організаційна частина.

- Добрий день діти, сідайте і приготуйте все необхідне до уроку.

 

ІІ. Подача нового матеріалу.

 

1.Вступна бесіда.

- Отже, перш ніж ми приступимо до сьогоднішнього уроку нам слід повторити попереднє. А на попередньому уроці я вас ознайомила із таким видом декоративно-ужиткового мистецтва як "батік". Дещо згадаємо.

 Вибійка, розпис (вибивання, набійка, мальованка) - це тканини з візерунками. З давніх часів відомо кілька видів техніки нанесення рисунка на тканину. Це, так званий, сухий розпис, холодний і гарячий батик. Ці техніки мають як спільні, так і відмінні риси. Для розпису необхідна дерев'яна рама, на яку натягують тканину, посудини для барвників, резерв (для холодного батику), віск (для гарячого батику); спеціальний інструмент - тьянтинг. Як правило для розпису використовують бавовняні або шовкові натуральні тканини.

 Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку, як і попереднього - "батік" - розпис по тканині.

 Але завданням нашого уроку це не зробити уже батік, а створити ескіз рисунка. А так як тема звучить так - створення ескізу композиції на основі писанкових елементів, то при створенні своїх композицій ви повинні це врахувати.

 І не забувати: композиція - малюнок у квадраті, прямокутнику, колі. Об'єднання художніх елементів в єдине ціле.

 

Асиметрія - повна відсутність симетрії.

 Симетрія - відношення однієї сторони до іншої.

Отже, діти, завданням нашого уроку - це створити композицію у квадраті із писанкових елементів.

 

 - А які ви знаєте писанкові елементи?

- Так, молодці - грабельки, безконечники, коники, хрестики, сонечко, баранці. І всі ці знаки щось символізують.

Безконечник - рух хвиль.

Хрест - розподіл світу на 4 частини, 4 пір року, 4 полюси.

Сонце - символ життя, бо сонячне тепло весною будило, воскресало природу з зимового сну.

І таких знаків є багато.

 

Ой малює Одарочка,

Писанки червоні.

І біжать до неї взори:

Півні, коні, зорі.

 

- Що до кольорової гами, то це вже на ваше вподобання.

 

ІІІ. Робота на класній дошці.

Послідовне виконання малюнка на дошці вчителем.

 

ІV. Індивідуальна робота вчителя.

- Отже, перший етап - намічуємо олівцем наш квадрат і саму композицію. Потім ми її починаєм промальовувати, ускладнювати різними елементами. Останній етап - в кольорі.

 

V. Практична робота учнів.

- Діти приступають до роботи. Вчитель підходить до кожного, допомагає, підказує.

 

Фізкультхвилинка.

 

- А тепер нам слід трошки відпочити:

 

Встали дітки всі рівненько

Підтягнулися бистренько.

Раз, два, три, чотири, п'ять

Будем разом присідать.

Потім встали, поскакали,

Вправо, вліво і вперед,

Відпочили. Взяли й сіли,

Будем знову працювать.

 

- А тепер починаємо розмальовувати фарбами. Але спочатку дещо повторимо. Якщо нам потрібно оранжевий колір, змішуємо жовтий і червоний; фіолетовий - синій і червоний; коричневий - зелений і червоний.

 

VІ. Виставка і аналіз малюнків.

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку.

 

- Яка тема нашого уроку?

- Що ми дізналися нового на сьогоднішньому уроці?

Я рада, що сьогоднішній урок вам сподобався. До побачення. До наступної зустрічі.

Отже, розпис тканин важливий вид художнього оформлення. Основне джерело його розпису - художні традиції.

Вивчення сучасних українських художніх тканин з притаманними їм найважливішими тенденціями розвитку та аналізом мистецьких особливостей підтверджує, що цей вид декоративно-прикладного мистецтва відзначається якісно новими досягненнями. Вони відчутні в розвитку виробництва, розширенні асортименту, поліпшенні художніх особливостей тканини.

За характером вироблення і досягнення кінцевого результату художня тканина має двояку природу. По-перше - ужиткова річ, необхідна в житті і діяльності кожної людини. По-друге - утилітарна функція тканини ніколи не виступає як самодостатня і тим паче абсолютна, а завжди доповнюється здатністю прикрашати, приносити задоволення, радість, збуджувати і формувати почуття прекрасного, одним словом, доповнюється художньо-естетичною функцією.

Прекрасне закладене в самій сутності тканини: її м'якості, еластичності, здатності набирати будь-яких пластичних форм.

Тканина, як пластичний матеріал є неначе образом і рукотворною алегорією природи в її вічній мінливості і діалектичному взаємозв'язку. І саме тому природа - рослинний світ, є невичерпним джерелом збагачення художньо-естетичної функції тканини, особливо її колористичної виразності. Фактурне ж багатство тканини - це також художня категорія, яка вимагає творчого пошуку, винахідливості і роботи передусім митця, але також роботи, яка опирається на бажання, силу волі і натхнення.

Тканина як художній виріб посідає у діяльності людини проміжне місце між художньою і науковою творчістю, між емоційним сприйняттям і раціональним мисленням.

Багато творчої вигадки виявлено митцями, щодо оновлення асортименту і художньо-колористичного оздоблення тканин.

Оздоблення тканин почалося ще здавна. Розпис по тканині - незвичайно багатий, гідний подиву, вид декоративної творчості, лише йому притаманні засоби виразності.

Батик - це також і національний одяг індонезійських жінок, що дійшов до наших днів.

Основне кредо розпису - рукотворний, імпровізований характер. Цим ручний розпис відрізняється від машинного-заводського. Такий розпис оформить інтер'єр житла, офісу, учбового закладу, оскільки в ньому стає "тепліше" від ваших рук.

Художній розпис - можливість розписати хустки на шию, косинки, шарфи, портьєри, скатертини, сумки і навіть взуття. Невеликі  матеріальні витрати, дуже проста техніка виконання роблять його доступним і можливим. В домашніх умовах ручний розпис допоможе аматору надати затишку в інтер'єрі, а одяг урізноманітнити і придати йому індивідуальність.

Художній розпис тканини - творіння прекрасного, теплого і затишного. Адже

Мистецтво вічне, а краса безмежна!

1

 

doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку