Урок в 3 класі з образотворчого мистецтва

Про матеріал

«Кожна дитина – художник». Ці слова кожен з нас чув неодноразово. А Пабло Пікассо ще раз підкреслив, що ми, дорослі, повинні особливу увагу звертати на дітей і їх творчий розвиток, керуючись не тільки емоціями, а й досвідом.

На уроці використані нові інтерактивні вправи поряд з традиційним веденням уроку. Ці методи івправи діти дуже полюбляють виконувати.
Перегляд файлу

3 клас

Тема: Жанри образотворчого мистецтва. Побутовий жанр 

Мета: навчальна:продовжувати надавати учням початкові відомості про жанри образотворчого мистецтва та вчити їх розрізняти, активно спостерігати навколишній світ і твори мистецтва; ознайомити з творчим жанром – колажем; поглибити знання про пропорції фігури людини в русі; вчити колективно створювати композицію, дотримуючись правил перспективи.

розвивати уміння порівнювати, зіставляти, передавати характерні особливості будови людини в русі; розвивати образне, логічне, просторове мислення, естетичне сприйняття навколишнього світу;

 

виховна: виховувати в учнів охайність, акуратність, самостійність в роботі, бажання створювати навколо себе прекрасне; стимулювати розвиток допитливості.

Тип уроку: комбінований урок, вивчення нової теми

Методи і засоби роботи: евристична бесіда; відгадування загадок, колективна робота; асоціаційний кущ, поєднання поняття з визначенням, «Прес», поетична хвилинка

Обладнання: презентація, зразки робіт побутового жанру, ілюстрації зимових пейзажів та зимових розваг дітей, композиція «Зимовий ранок».

Хід уроку:

                                                                                                        Епіграф:

                                                                   Мистецтво завжди створює щось нове.

                                                                                                             В.Брюсов                                                                                                                                  І. Організаційна частина

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну, в країну чудову,

Що зветься «Живопис» в нашій мові чудовій.

ІІ. Перевірка готовності до уроку

Сьогодні у нас урок незвичайний, поєднує декілька технік виконання завдання. Тому для роботи  нам потрібні інструменти. Давайте перевіримо вашу готовність до уроку. Я загадуватиму загадки, а ви відгадуйте. За правильні відповіді одержите ось такі сніжинки, символ зими.  На кінець уроку ми перевіримо хто найбільше одержав сніжинок, той найбільше дав вірних відповідей.  І, звичайно, піднімайте цей інструмент, якщо він у вас є.

1.  Довгов’язий Тимішко

Біжить по вузькій доріжці,

Його сліди – твої труди (Олівець)

Чи є у вас цей інструмент на парті, підніміть.

 

       2. Щоб дві крапочки рівнесенько зєднати,

       Треба її завжди мати. (Лінійка)

 

3. Дерев’яний та довгенький,
хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає —
все довкола розцвітає.  (Пензлик)

 

4. Довгі палички кругленькі –
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили…
Звуться палички оці
Кольорові …
(Олівці)

        5. Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка. (Гумка)

 

        6. Майстер викував уміло

        Два однакових ножі.

        Дуже зустрічі зраділи,

        Обнялись і розєднати

        Їх уже ніхто не зміг.

        Підкажіть, як називати

        Почали відтоді їх?  (Ножиці)

 

7. Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати? (Фарби)

 

    Вчитель: Так, бачу ви добре підготувались до уроку.

 

  ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Вправа «Асоціаційний кущ»

                                                Образотворче мистецтво

Графіка                                                                                            Архітектура

                              Живопис                                        ДПМ

                                                       Скульптура

Вправа «Поєднай поняття з визначенням»

Графіка – мистецтво зображення предметів лініями та штрихами

Живопис – зображення предметів і явищ за допомогою фарб.

Скульптура – твори мистецтва, що мають обємну форму і виконуються з твердих або пластичних матеріалів

Архітектура – це мистецтво будувати будівлі

Декоративно-прикладним мистецтвом називають предмети побуту, які мають не тільки практичне , а й естетичне значення

Бесіда

  • Які жанри образотворчого мистецтва вже знаємо? Назвати їх.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.  

Сьогодні на уроці ми познайомимося з побутовим жанром, ознайомимося з технікою «Колаж», за допомогою неї спробуємо перетворити пейзаж на побутовий жанр.  А щоб наше панно було гарне, необхідно добре попрацювати нам.

V. Основна частина

1. Ознайомлення з побутовим жанром

Смуток, радість і любов –

Графік все відображає,

І красу людей у праці

Він чудово розкриває.

Все, що діється навкіл,

Відтворить завжди готовий.

Ці роботи попадають в жанр,

Що зветься – побутовий.

2. Перегляд зразків побутового жанру з коментарем вчителя.

3. Проміжний висновок.

           Отже, на кожній роботі побутового жанру є присутня людина чи група людей, які виконують якісь дії, незалежно чи це в приміщенні, чи в навколишньому середовищі.

4. Колаж – творчий жанр у мистецтві

Словникова робота.

            Колаж – творчий жанр, при якому твір складається з найрізноманітніших зображень, вирізаних і наклеєних на папір.

 Слово «колаж» в перекладі з французької означає як «наклеєний папір»

Презентація Види колажу з поясненням вчителя

 

 

 

 

 

 

 

5. Фізкультхвилинка.

 

6. Поетапне зображення фігури людини вчителем.

        Малювання та «одягання» скелета людини.

 

7. Інструктаж виконання практичної роботи

3 етапи:

а) зображуємо людину у русі графічно (кольоровими засобами вираження);

б) кожен учень вирізає свою людину;

в) створюємо колективно сюжетний колаж, перетворюючи пейзаж на побутовий жанр.

 

  1. Практична діяльність учнів з індивідуальною допомогою вчителя
  2. Повторення правил техніки безпеки роботи з ножицями

10. Колективна робота.

Наклеювання окремих елементів на панно для створення композиції, дотримуючись правил способу передачі відкритого простору за принципами перспективи: «ближче – нижче – більше» - передній план, «далі – вище – менше» - задній план

11.Висновок.

Колаж – це абсолютно вільна техніка поєднання зображення з графікою чи живописом, який допомагає перетворити один із жанрів образотворчого мистецтва на інший.

 

VІ. Підсумок уроку.

Вправа «Прес»

  • ознайомилися…
  • виконували…..
  • зіставляли…
  • дізналися….
  • сподобалося….

Порахувати сніжинки, хто найкраще попрацював на уроці.

Памятку учням про види образотворчого мистецтва роздає вчитель

C:\Users\Администратор\Desktop\Фото Учитель року\DSCN1623.JPG

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Корнієнко Катерина
    Дякую. Мені сподобалось. Цей виклад допоміг під час підготовки до уроку.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Образотворче мистецтво 3 клас (Калініченко О. В., Сергієнко В. В.)
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
3874
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку