Урок образотворчого мистецтва
3 клас
( за підручником «Мистецтво» Л.Масол, О.Гайдамака, О.Колотило)
Тема: Малювання палацу Снігової королеви.
Мета: Узагальнити і систематизувати уявлення дітей про зиму, розвивати у дітей композиційні навички, вміння підбирати кольори, зорову уяву, фантазію. Поглиблювати знання учнів про теплу і холодну гаму кольорів. Виховувати охайність, акуратність, самостійність у роботі, бережне ставлення до природи.
Обладнання: ілюстрації за темою уроку, музичний запис та відеофрагменти казки «Снігова королева» Ж.Колодуб.
Хід уроку
1. Організаційна частина.
Повідомлення теми і завдань уроку.
2. Робота над темою уроку.
Зима - холодна пора року. Природа в цей час дарує нам небагато фарб і відтінків. Порівняйте картини .
Р. Дункан. Друзі зимою
В. Поварова. Зимові забави
- Які кольори та їх відтінки використав кожен художник для створення зимового настрою? Назви кольори зими.
- Чим вони відрізняються? Так, гамою. Гамма в живопису буває тепла і холодна, темна і світла. Це поєднання кольорів і відтінків.
- Митців слова зима надихала на написання незвичайних історій. Г.Х. Андерсен, наприклад, придумав казку «Снігова королева», а композитори й художники створили музичні, графічні, скульптурні й живописні портрети персонажів цієї казки.
- Ця історія про самовідданість та відвагу доброї дівчинки вже понад 150 років хвилює дорослих і малих читачів. А образ прегарної, але холодної Снігової королеви пробуджує фантазію.
Вправа «Вільний мікрофон»
- Ось як його описує казкар. (перегляд фрагменту казки «Снігова королева»)
Стіни замку Снігової королеви збудувала метелиця, вікна й двері пробили буйні вітри. Тут було понад сотню зал, наметених віхолами. Найбільша тягнулася на багато-багато миль. Північне сяйво освітлювало всі ці зали, й усі вони були такі великі, порожні, такі крижано-холодні та блискучі!..
Посередині найбільшої порожньої нескінченної снігової зали було замерзле озеро. Крига розтріскалася на ньому на тисячу шматків, рівних і правильних, ніби це було зроблено навмисно. Посередині озера сиділа Снігова королева, коли бувала вдома...
А може, ви уявляєте володіння Снігової королеви не такими сумними та порожніми, як у казці? Можливо, у вашій уяві крижаний палац виграє всіма барвами північного сяйва, а його стіни прикрашені ажурними витинанками, вишуканою вишивкою, мереживом, тонким, як іній, або велетенськими скульптурами з льодяних брил?
Усі крижані витвори вашої фантазії ви зможете втілити на папері.
3. Робота з підручником.( ст.64)
- Розгляньте на сітлині крижані споруди. З яких геометричниї форм вони складаються?
4. Фізкультхвилинка. (Руханка)
5. Самостійна творча робота учнів. (Під музичний супровід).
6. Підбиття підсумку уроку.
- Кому подобається створений вами Палац Снігової королеви, поаплодуйте.
- І я вам поаплодую, тому що ви творчо працювали, були уважними і змогли передати на папері свої задуми.
Рефлексія.
- Я запрошую вас у коло.
- Діти на якому етапі уроку було вам найцікавіше?
- Щоб ви зробили інакше?
- У вас на партах лежать сніжинки та кольорові іграшки, давайте ми з вами прикрасимо нашу ялинку.
- Кому було дуже цікаво на уроці, прикріплюють червону іграшку.
- Хто задоволений своєю роботою на уроці, прикріплюють жовту іграшку.
- Кому урок був зовсім не цікавий, прикріплюють синю іграшку.
- Якщо ви хочете постійно досягати успіхів та набувати нових знань, прикрасьте ялинку сніжинками.
- Як бачите наша ялинка засяяла іграшками та сніжинками ваших знань. Тож я вам бажаю завжди бути успішними і обов'язково здоровими.