Урок «Малювання за темою "Мудра сова»

Про матеріал
Мета: • навчальна: поглибити знання про анімалістичний жанр, навчати спостерігати за красою навколишнього світу, дотримуватися в зображенні пропорцій, розмірів; закріплювати знання про засоби передавання характерних форм птахів, про композицію; застосовувати набуті знання в практичній діяльності; інтегрувати знання з літератури, музики, історії мистецтв,; • розвивальна: розвивати кольоросприйняття ока, творчі здібності, фантазію, мислення, уяву, розвивати графічні та живописні навички та вміння передавати в образотворчому мистецтві особливості птахів; • виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, любов до птахів, бережливе ставлення до природи та художній смак, зміцнювати бажання малювати.
Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ

заняття гуртка студії ОБТМ

 «Веселий пензлик»

(вищий рівень навчання)

За програмою Вержбицької І. В. «Образотворче мистецтво» «Схваленна для використання в позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти від 25.05.2018 року, лист ІМЗО від 06.06.2018 № 22.1/12-Г-322)

 

Тема: «Мудра сова»

Мета:

  • навчальна: поглибити знання про анімалістичний жанр, навчати спостерігати за красою навколишнього світу, дотримуватися в зображенні пропорцій, розмірів;  закріплювати знання про засоби передавання характерних форм птахів, про композицію;  застосовувати набуті знання в практичній діяльності; інтегрувати знання з літератури, музики, історії мистецтв,;
  • розвивальна: розвивати кольоросприйняття ока, творчі здібності, фантазію, мислення, уяву, розвивати графічні та живописні навички та вміння передавати в образотворчому мистецтві особливості птахів;
  • виховна: виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, любов до птахів, бережливе ставлення до природи та художній смак, зміцнювати бажання малювати.

 

Тип уроку: комбінований.

Техніка виконання:кольорова графіка.

Методи навчання:  пояснювально-ілюстративний, репродуктивний.

Форма організації:  урок творчості.

 

Обладнання:

- для вчителя – репродукція картини Ієроніма Босха, зразки малюнків, музичне супроводження: пісня  «Пташка» TRACH, «Білі птахи» українська дитяча пісня;                                                                                             

- для учнів – альбом, простий олівець, гумка, графічні матеріали, серветки.

 

Міжпредметні зв’язки – література, музика, природознавство, історія мистецтва.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний частина

  • Запрошення до студії
  • До того, як ми почнемо працювати давайте обробимо наші ручки засобами дезінфекції. Пам'ятаємо про уникнення торкання очей, носу та роту.
  • Вітання, перевірка готовності гуртківців до уроку
  • Вітаю вас мої юні митці. Як ви себе почуваєте? Все добре!
  • Перевірте ваші робочі місця. Всі готові до уроку?
  • Мотивація до навчальної діяльності
  • Наше заняття я хочу почати з посмішки. Ви посміхніться мені, а я вам. Посміхніться один одному. Подумайте, як добре, що ми сьогодні всі разом. Ми добрі і привітні, ласкаві і доброзичливі. Я бажаю вам гарного настрою, творчих відкриттів, дбайливого ставлення один до одного.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Я знаю, що всі діти люблять відгадувати загадки. А ви любите?   

Відгадування загадок про пташок.

 

Довгі ноги – довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
(Лелека)

 

В мене є великий хист,
Я співаю, як артист.
Спів мій радісний усюди
Дуже люблять слухать люди.
(Соловейко)

 

По болоту гордо ходить
Та дітей з собою водить.
Вчить вона своїх малят,
Як ловити жабенят.
(Чапля)

 

Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
(Сова)

Ви напевно, здогадуєтесь, що заняття наше пов’язане з птахами.

Птахи…Як часто ми, підвівши голову догори, вдивляємось у голубе небо, по якому плавно летять птахи.

  • Чи любите ви спостерігати за птахами?
  • Які вони? Яких кольорів?
  • Чим вкрито тіло птахів? Чи всі птахи літають?
  • Знаєте ви, що птахи є символами?
  • Яка птаха є символом мудрості? символом дружби? символом щастя?
  • Яка птаха є символом інтелектуальної гри «Що ? Де? Коли?».  
  • А чи може бути сова пам’ятником скульптури ?
  • Давайте пригадаємо, в яких казках написано про сову?( Про розумну сову та гарну пораду, Завидюща сова, Мудрі казки тітоньки сови).
  • Чи може бути сова зображенням муралу?

Мудра сова -  це невід’ємний елемент багатьох логотипів навчальних закладів, програм і проектів, назва товариств, книгарень, фірм тощо.

Молодці!

Демонстрація зразків . Музичне супроводження - «Білі птахи» українська дитяча пісня

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Тема  нашого уроку «Мудра сова».

Сови — птахи, що налічують безліч видів, але всіх їх об’єднують хижа натура і нічний спосіб життя. Вони згадуються у безлічі легенд і міфів, та в цілому відіграють важливу роль у різних народних переказах. Ці дивовижні створіння — розумні і витривалі нічні хижаки. Разом з тим сова здавна символі­зувала мудрість, пізнання таємниць життя та смерті. У греків — це був атрибут богині мудрості Афіни. У су­часному світі це емблема проникли­вості та книжкової ерудиції.

Т. Шевченка був добре обізнаний і з міфологією, і з народною творчістю. Зокрема, образ сови у Т. Шевченка, як і в міфології, – це символ сну і темряви. У комедії «Сон» образ сови – центральний. Вона – поводир ліричного героя в його польоті над імперією горя і зла.

 «Дивлюся: так буцім сова

Летить лугами, берегами, та нетрями,

Та глибокими ярами, Та широкими степами,

 Та байраками.»

  • На уроці ми з вами будемо художниками і малюватимемо яскравих сов , познайомимося з картиною «Гніздо сов» Ієроніма Босха. А результатом нашого завдання буде неймовірні малюнки зібрані разом у виставку «Мудра сова».

 

Відомий нідерландський художник Ієронім Босх, один з основоположників пейзажного та жанрового живопису,- любив зображувати сов. Малюючи їх він пояснював: «Греки, колишні мислителі, бачили символ мудрості і розважливості птаха, який знає, як уникнути інших вночі, і володіє розсудливістю і розсудливістю днем не потрапляти на очі». Так живописець сприймав сову як істоту, яка бачить в темряві, де інші не бачать.

У картині «Гніздо сов» центральна фігура – сова. Техніка, в якій виконана робота, як і більшість його робіт в алля прима. Це метод олійного живопису, при якому перші мазки створюють остаточну фактуру.  
Демонстрація репродукції.

 

 

  •        Давайте з вами пригадаємо, в якому конкурсі образотворчого мистецтва ми брали участь, пов'язаний з цією тематикою?
  • Правильно! «Сова – символ мудрості».

Світом птахів захоплюються і художники. Давайте пригадаємо жанри образотворчого мистецтва. Т

  • Пейзаж – це зображення …
  • Портрет – це зображення …
  • Натюрморт – це зображення …
  • Історичний жанр – це зображення …
  • Анімалістичний жанр – це зображення …
  • Молодці!
  •   Отже, починаємо малювати сов.

VI. Практична робота.

Нагадуємо разом правила композиції і послідовність роботи (метод «мозкового штурму» або «продовжи речення»):

  • Для побудови композиції важливо визначити в ній головне, те що становитиме композиційний центр картини. Він може визначатися розташуванням, кольором, розміром, навіть особливістю нанесення мазків.
  • Обираємо формат;
  • Визначаємо місце лінії горизонту;
  •  Зверніть увагу на необхідність дотримання законів плановості у процесі передачі простору;
  •   Виконавши малюнок олівцем, почніть роботу графічними матеріалами; 
  • Деталізація малюнка.

Уявімо, що ми потрапили у світ яскравих сов. Починаймо.

Музичне супроводження - пісня «Пташка» TRACH.

Самостійна робота учнів.

Вчитель надає індивідуальні поради кожному учневі.

 

 V . Гра-руханка.

Зараз ми з вами пограємо в гру. Потом продовжимо працювати фарбами.

Гра «Правда, що…». Якщо тверження правдиве хлопаємо в долоні, якщо ні – топаємо ніжками. Встаємо та слухайте уважно!

  • Червоний колір холодний?
  • Зелений колір утворюється при змішувані жовтого і червоного кольорів?
  •  До основних кольорів належить фіолетовий?
  • У графіці картини пишуться фарбами?
  • Архітектура – це предмети з глини або пластиліну

Сідаємо. Продовжуємо працювати.

VI. Підсумок уроку.

  Виставка робіт.

- Сьогодні на уроці всі ви  дуже гарно працювали і ми створили чудову виставку малюнків. Кожен з вас намалював свою мудру сову! Які ж вони гарні! Хочу побажати вам гарного настрою, бажання пізнавати та вчитися. Нехай завжди буде незгасним інтерес до навчання і досягнення нового. Добра вам, успіхів, позитивних результатів і досягнення великих висот! Пам’ятайте про здоровий сон і нехай вам сняться яскраві сни!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 травня 2021
Переглядів
1204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку