Урок з образотворчого мистецтва
1 клас
Тема: Положення аркуша паперу. Створення композиції «Квочка з курчатами»
Мета: Познайомити школярів із будовою птахів. Розвивати уяву та виробляти зображувальні навички. Самостійне створення форм персонажа з відповідним кольоровим рішенням. Удосконалювати вміння зображувати навколишній світ олівцем, фарбами.
Обладнання: таблиці, малюнки (зразки робіт) із зображенням курки і курчат
Хід уроку
Найкращий дім у світі
Забігли якось до мене на веранду шестеро курчат. Усі маленькі, жовтенькі і дуже нахабні.
Тут вже я обурився:
І курчата гуртом кинулися назустріч квочці. Потім вони висунулися із-під крила і закричали:
У кожної людини, тварини, пташки і навіть у маленької комашки є мама. У мами є діти: кішка має кошенят, пташка – пташенят, кенгуру-…,зайчиха - …, мавпа -…,гуска - …, качка - …, квочка - ….
Дивиться на землю, як зерно клює,
Дивиться на небо, як водичку п’є.( Курка)
Кругом бочки бігають клубочки. ( Курка з курчатами)
Попищали, попищали
Дружно просо подзьобали –
І до матері стрибочком
Жовті збіглися клубочки,
Заховались під крило,
Наче їх і не було.
Треба загадку кінчати,
Ці клубочки – то… ( Курчата)
Спробуйте зараз намалювати цю сім’ю. Ви їх бачите та зможете відтворити квочку та курчат. Подивіться на малюнки.
На що схожі тулуб та голівки курки?
Шия та лапки довгі?
Як виглядають хвіст та дзьоб?
Що на голівці?
Чим відрізняються курчата від квочки?
Курчатка як жовті клубочки?
Для малюнку візьмемо кольоровий папір. Квочку намалюйте великою – на весь папір. Поряд із квочкою – кілька курчаток. Поміркуйте над доповненням композиції на вільних ділянках. Можливо, це будуть квіти та травичка?