Урок-мандрівка "Африка"

Про матеріал
Узагальнити знання і вміння з теми Африка, розвивати пізнавальний інтерес до географії, , використовуючи нестандартні методи та прийоми, виховувати почуття колективізму, любові до природи.
Перегляд файлу

Урок – мандрівка по темі «Африка»

Мета : Узагальнення знань і умінь учнів , набутих на попередніх уроках.

  Розвиток творчих здібностей методом нестандартних завдань.

Забезпечити  оптимальні умови для активної самостійної творчої роботи, мислення і уявлення учнів.

  Організація сприймання і уяви, мобілізація поняття особистості.

 

Хід уроку

Клас поділений на 3 команди, які розміщуються на «кораблях». Кожен учень має «Бортовий журнал» і прикріплену емблему. На кораблі – назва.

Вчитель: Ми закінчили вивчати перший материк і сьогодні я пропоную вам відправитись в мандрівку  по Африці . Ми вирушаємо на трьох кораблях.

 

Перший -   Гілея –Кіліманджаро Капітан корабля – _______________

Другий -   Оазис   Капітан корабля -  _______________

Третій -   Санта –Марія  Капітан корабля - _______________

 

В ході мандрівки ми будемо міняти види транспорту , а також змагатися на краще знання про природу цього материка . Кожній команді знятися з якоря і вирушаємо в далеку дорогу.

 

Перша зупинка -  Портова

Щоб зійти на берег  вам треба відповідати на ряд питань . За кожну правильну відповідь  ви отримуєте по пірамідці.

 

1. Від чого походить назва материка Африка ?

2. Де в Африці живе Бог « Холоду » ?

3. Який півострів має відношення до корів і доярів ?

4. Хто з вітчизняних мандрівників досліджував материк ?

5. Яка тектонічна структура лежить в основі Африки ?

6. Назвіть найвищу точку материка ?

7. Які корисні копалини мають світове значення ?

8. Який рів на сході Африки неможливо перестрибнути ?

9. В яких кліматичних поясах лежить материк ?

10.  Де густина населення є найбільшою ?

 

За кожну пірамідку ставимо по 1 балу в бортові журнали.

 

Друга зупинка – Геоморфологічна

Пересідаємо на гелікоптер і пригадуємо рельєф материка . Наносимо на контурну карту форми рельєфу:                            гори –               Атлас;

Драконові;

Капські;

Ефіопське нагір’я;

Сх. - Африканське плоскогір’я;

р. Ніл;

нагір’я Тібесті;

р. Конго;

Аххаггар;

р. Оранжева;

влк. Кіліманджаро;

р. Лімпопо.

Перевіряємо ланцюжком в межах команди.

 

Третя зупинка – Кліматична

Щоб вам дозволили висадку ви повинні встановити тип клімату за діаграмою. Поки команди радяться , від кожної з них відправляється по парашутисту, щоб відгадати, що зашифровано на посадочній полосі. Хто з них відгадає, завойовує по додатковому балу для своєї команди.

 

  1.          Хто досліджував  Африку?

Л   І    В   І    Н   Г    С   Т   О   Н

 

Четверта зупинка – Гідрологічна

Пересідаємо на човни. Ваші знання про ріки та озера перевіряємо шляхом  тестування. Відповіді написані на дошці.

(На листках кожному потім коди відповідей )

І – В

1. Яка з рік є найдовшою у світі?

2. В басейні якої з річок налічується близько 40 судноплавних рік?

3. На шляху від  витоку до гирла, ця річка описує велику дугу, яку називають петлею ?

4. Про яку річку йдеться: «В її долині знаходить найвищий водоспад Африки (Ауграбіс)»?

5. Яке з озер займає друге місце в світі за глибино?

ІІ – В

1.Яка  з рік найповноводніша  в східній півкулі?

2. Долина якої річки є однією з найстародавніших колисок людства , де зародилось с/г, виникли могутні держави?

3. В долині якої річки знаходиться водоспад Вікторія ?

4. Яка з рік материка бере початок на висоті більше як 3000 м?

5. Яке з озер є другим за площею прісноводним озером світу?

 

Перевіряє капітан із заступником своєї команди, а в цей час командам пропонується «бліц». На обговорення дається 1 хв. У вас є можливість завоювати по 5 додаткових балів.

1.Араби кажуть: «Сахара – це холодна країна, в якій дуже часто буває жарко».

Поя

 

П’ята зупинка – Біологічна

Тут наші шляхи розходяться ви вибираєте самостійно транспорт  і рухаєтесь

1 команда - в вологі екваторіальні ліси

2 команда – в савани

3 команда – в пустелю Сахара.

А в цей час на березі оз. Вікторія проходить з’їзд ерудитів. Куди ви повинні відправити по 1 представнику від команд.

На мультимедійну дошку   проектуються цифри. Хто швидше і більше розшифрує їх значення? Це дає можливість завоювати (для команди) 1 – 5 додаткових балів.

Представники команд розповідають про природні зони , при цьому можуть отримати по 5 балів.

Шоста зупинка – Етнографічна

Мандруючи материками кожна команда побувала в багатьох країнах континенту. А зараз запрошуємо по одному представнику з команди до слова.

Єгипет, ПАР, Алжир.

Запрошуємо вас в кінозал для перегляду фільму про Єгипет. Займаємо свої місця по кораблях і по дорозі додому підбиваємо підсумки у бортових журналах. Подорож ця була неперевершеною, запам’ятається вам на все життя.

Однак не сумуйте після вивчення наступного материка ми з вами знову вирушимо у далеку мандрівку.

Зараз підрахуйте свої бали і оцініть себе.
 

1

 

doc
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку