Урок-мандрівка "Материки Землі"

Про матеріал

Запровадження групової навчальної діяльності вимагає деякого додаткового часу, тому що необхідно здійснити відповідне планування, розробити структуру проведення занять, скласти варіанти завдань. Шкільна практика свідчить, що в тих класах, де застосовується групова навчальна діяльність, здобувачі освіти виявляють високі результати навчання. Слабкі учні збагачуються новою інформацією, мають можливість своєчасно отримувати додаткове пояснення незрозумілих питань. Завдяки контролю з боку сильних учнів вони припускаються меншої кількості помилок. Середні учні в умовах групової роботи оперативно опановують невідомі раніше категорії. Сильні, допомагаючи опановувати навчальний матеріал у групі, перевіряють і закріплюють свої знання. Навчальна діяльність, що вміло організована, підтверджує висновок Л. Виготського про те, що «у співробітництві дитина може зробити більше, ніж самостійно».

Перегляд файлу

1

 

 

Тема : Материки Землі

Мета:

  • закріпити знання про карту півкуль, ознайомити здобувачів освіти з поняттям      «материки», з їхнім розміщенням на глобусі і карті півкуль;
  • формувати навички культури спілкування в групах, навичок ораторського мистецтва;

розвивати прагнення примножувати багатства Землі

  • виховувати любов до  рідної землі

Обладнання: фізична карта півкуль, пазли –материки , глобус, фізична карта України, завдання  для груп, логічно - опорна схема, ілюстрації, фішки на кожній парті.

Усі учні поділені на команди: « Євразія», « Африка», « Північна Америка», « Південна Америка», « Австралія» « Антарктида»

 

Хід уроку:

 

І. Організація класу

Клас у мене – 6- В (А,Б,Г…)

Він мене не підведе,

В мене друзів є багато

Ми працюємо завзято.

ІІ. Повідомлення тами і завдань уроку.

  • Доброго дня вам , діти. Я відкрию вам секрет. Сьогодні у нас урок незвичайний, ми будемо мандрувати.
  • А ви любиме мандрувати?
  1. Гра « Мікрофон»
  • Ти читаєш книжки?
  • Ти займаєшся спортом?
  • Ти загартовуєшся?
  • Ти їси багато вівсянки?
  • Це дуже добре. Сьогодні ми будемо мандрувати по нашій планеті. Чи знаєте ви як вона називається? ( Земля)
  • Правильно! Ми побуваємо на різних землях , познайомимося із рідкісними  рослинами і тваринами.
  • Сьогодні ми здійснимо кругосвітню подорож на нашому уявному кораблі і працюватимемо в командах: «Євразія»,  «Африка» , «Антарктида» , «Північна Америка»,  «Південна Америка» , «Африка».

Вітер весело вітрила надуває,

Корабель швидкість набирає,

Попереду земля…..

- Як же називають землю моряки ви дізнаєтесь, коли зайдете в порт

« Дешифрувальники»

2. – А от тему сьогоднішнього уроку ви дізнаєтеся, коли виконаєте вправу «Дешифрувальник»

Р

А

М

Ш

Т

И

К

Е

1

2

3

4

5

6

7

8

 

Зашифроване слово:

3 2  5  8 1 6 7 6

МАТЕРИКИ

  • Отже, сьогодні на уроці ми будемо мандрувати по … ( материках)

3.Робота за логічно – опорною схемою

Порт « Картографічний»

 

 

 

 

4. Проблемне запитання

- Тепер вам відомо, що таке материки. А чи знаєте ви, чим відрізняються материки від островів?

Метод « Займи позицію»

(У різних куточках класу висять плакати із написами. Діти повинні прочитати напис  і зайняти позицію, тобто визначитись , що означає слово « острів» без попереднього ознайомлення)

Діти самостійно виводять правило про значення слова « острів» - 3

5. Робота з картою

- Знайдіть острови на карті. ( Гренландія)

- Що ж тоді , на вашу думку буде називатися  напис під номером 1? ( це півострови)

- Знайдіть півострови на карті

( Кримський, Аравійський)

  1. Розповідь учителя про походження материків.

Історія виникнення материків

       Вчені припускають ,що в прадавні часи  всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна  та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.

.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Продовження вивчення нового матеріалу

Мандруємо , не виходячи з дому

-  На землі так багато куточків, які так і манять до себе. Пустеля Сахара і діючі вулкани, льодовики і коралові острови - все це так хочеться побачити. І це можливо! Треба тільки мати під рукою карту т трішки фантазії.

А ще потрібно знати усе про ці материки. 

 

      Метод «  Мозаїка»  Гра « Мандрівники»

Такий вид діяльності на уроці дає можливість працювати разом, щоб вивчити значну кількість інформації за короткий проміжок часу, а також заохочує учнів допомагати один одному вчитись навчаючись.

Правило: уважно слухайте інформацію інших і запам’ятовуйте якомога більше  цікавих фактів, за необхідності робіть нотатки.

Домашні групи отримують уявні валізи із цікавою інформацією про материк, куди вони відправляються мандрувати.

 

 

1 ГРУПА   2 ГРУПА

 

 

 

 

 

3 ГРУПА 4 ГРУПА

 

 

 

 

 

 

 6 ГРУПА

5 ГРУПА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обмін інформацією з іншими групами.

  • Що спільного і відмінного між материками?

( СПІЛЬНЕ: материки – це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; РІЗНЯТЬСЯ материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні , природою)

ПОРТ « Фізкультхвилинка»

Діти виконують під музичний супровід «Матроси»

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

Порт « Загадка»

  • У порту « Загадка» перевіримо свої знання
  1. Гра « Загадки – відгадки»
  • Відгадайте загадку та отримайте конверт із пазлами. Складіть із частинок свій материк.
  1. Там дивні рослини,

Там міднії гори.

А річка тече,

Широченна , як море. ( Південна Америка)

 

  1. Все як диво тут сприймаю я

Незвичайна ця …. ( Австралія)

 

  1. Чи насправді так, чи може сон це,

Наче казка, неповторний дивний світ.

Цей материк – улюблениця сонця

Де бував чудовий лікар Айболить. ( Африка)

 

  1. Відкритий був він

Випадково –

Той світ , що називають

Новим.   ( Північна Америка)

 

  1. У будь-яку погоду

все навкруги із льоду.  ( Антарктида)

 

  1. Гра « Відгадайте мене»

 

  1. Я -  найбільший материк , що складаюся з двох частин. ( Євразія).
  2. Я – материк , що знаходиться в східній півкулі, мої береги омиваються водами Індійського та Атлантичного океанів. ( Африка)
  3. Я- материк , на якому знаходиться південний полюс. ( Антарктида)
  4. Я – невеликий материк, що знаходиться в східній півкулі.  « Австралія)

Мандрували ми успішно,

Знаєм всі материки

  1. Робота в групах за картками

 

Сигнал  «SOS!» . Заблукалі кораблі не можуть потрапити до своїх материків.

Просять вашої допомоги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З’єднайте стрілками з материком  тільки правильні твердження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Порт « Цікавинок»

Довідкове бюро « А чи знаєте ви…»

  • А тепер побуваємо у порту « Цікавинок»
  • В пустелі Калахарі ( Африка) дуже жарко. Але 1 вересня 1981 року там вперше випав сніг!
  • Дерево баобаб живе до 5 тисяч  років ( Африка)
  • Повітря в Арктиці настільки холодне і сухе, що можна почути, як хтось розмовляє навіть на відстані за 5 км від нього.
  • Пінгвіни в Арктиці не живуть, вони живуть в Антарктиді, на Південному полюсі
  • В деяких районах Арктики лід настільки древній, що тварини , яким мільйони років, наприклад такі , як мамонти , добре збереглися в ньому.
  • Лід Арктики стрімко тане. Багато експертів вважають, що причиною такого стрімкого танення льодів є глобальне потепління. Якщо так далі піде, то незабаром кораблі зможуть ходити з Європи в Азію по скороченому маршруту
  1. ПОРТ « В ГОСТЯХ У БОЦМАНА»
  • На який із материків нам потрібно взяти такі речі?( парасольку, валянки, літак, пляшку з водою, панаму)

На дошці записуються відповіді учнів в таблиці. Приймаються всі відповіді дітей, навіть неправильні.

Назви речей

Назва материка

Ми знаємо

парасолька

Південна Америка

Найвологіший материк

валянки

Антарктида

Найхолодніший материк

літак

Євразія

Найбільший материк

воду

Австралія

Найсухіший материк

панаму

Африка

Найжаркіший материк

7. Робота з картою. Гра « Показуха»
Перед картою, повернувшись спиною до неї, на стілець сідає один із учнів або вчитель Вчитель показує на карті певний материк, океан, умовні лінії і т. і. Учні класу характеризують показане вчителем, але не називають його. Той, хто сидить на стільці, має назвати цей об’єкт.

 

 

ІV. Рефлексія

- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?

- На яких материках ми побували?

- Чи однаковий тваринний і рослинний світ на нашій планеті?

- Від чого це залежить?

- А тепер визначіть свій настрій.

В кожного учня на парті є три вирази обличчя. Завдання дітей вибрати лише одне, яке відповідає обізнаності з даної теми.

 

 

Одну з вибраних фішок діти прикріплюють до дошки, тим самим дають оцінку успішності уроку.

 

V. Підсумок уроку

Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім – планету Земля!

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії»( Микола Трублаїні)

Отож , і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, наполегливості у здобутті  знань.

doc
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
463
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку