Урок-мандрівка «Подорожуємо з бджілкою». 1 клас. Буквосполучення дз, дж. Вимова звуків [дз], [дз’], [дж]. Звуко-буквений аналіз слів. Доповнення речень

Про матеріал
Щоб зацікавити дітей під час уроку , потрібно добирати цікаві і змістовні види роботи та проводити різні типи уроків. У своїй практиці я часто проводжу уроки-подорожі, уроки-мандрівки, уроки-естафети, уроки-діалоги тощо. Школярі, мандруючи, з цікавістю і захопленням сприймають навчальний матеріал. Покращується їхнє мислення, пам'ять, розвивається уміння охоплювати виучуване і пізнавати навколишній світ одночасно.
Перегляд файлу

Суходільська філія  І-ІІ ступенів

«Молодіжненський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступнів Долинської міської ради»

 

Cute bee with sign Royalty Free Vector Image - VectorStock 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

80 Бджілки ideas | освіта, малюнки, перший клас                    

                   Урок-мандрівка  «Подорожуємо з бджілкою»   

 1 клас

(Буквосполучення  дз, дж. Вимова звуків  [дз], [дз’], [дж].

      Звуко-буквений  аналіз слів. Доповнення речень)

                                           Підготувала і провела

                                           вчитель початкових класів

                                           Клусовська Наталія  Миколаївна

Розклад уроків нашого класу "Бджілки" » Роздільнянський навчально виховний  комплекс школа-гімназія №1

 

 

 

 

 

Травень, 2021

 

Тема:  Буквосполучення  дз, дж. Вимова звуків  [дз], [дз’], [дж].Звуко-буквений аналіз слів. Доповнення речень.

Мета:

формування предметних компетентностей:

закріпити навички нормативної вимови звуків [дж], [дз], [дз’];

формувати вміння правильно писати і переносити слова із дж, дз, здійснювати звуко-буквені зіставлення;

розвивати  уміння добирати відповідні слова і будувати речення;

збагачувати словниковий запас;

виховувати мовну грамотність.

формування ключових компетентностей:

-         уміння вчитися:

 розвивати вміння дотримувати правильної постави під час  письма, здатність співпрацювати в парі, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати розумові операції й практичні дії;

-         комунікативної:

розвивати писемне мовлення, уміння писати грамотно, каліграфічно, зрозуміло;

-         інформаційної:

удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника;

активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати мовленнєві навички першокласників; закріпити вивчений матеріал.

Навчально-методичне забезпечення. Слова на картках із буквосполученням «дз», «дж», таблиця «Алфавіт», зошит для письма та розвитку мовлення у після- букварний період.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

 1.1  Вправа «Привітання»

-         Я всміхаюсь сонечку!

-         Здрастуй, золоте»!

-         Я всміхаюсь квітоньці!

-         Хай вона росте.

-         Я всміхаюсь дощику.

-         Лийся, мов із відра!

-         Друзям посміхаюся.

-         Зичу їм добра!

Наклейка "Пчела с цветком" купить за 450 грн nk 00078 в магазине "Умные  Дети"- Як квіти тягнуться до весняних променів сонця, так і людина тягнеться до знань. Тому девізом нашого уроку будуть такі слова:
Світ освітлюється сонцем,

А людина – знаннями.

 1.2 Вправа «Очікування»

- Що ви  очікуєте від уроку? 
- Нас чекає велика праця. Справитися з нею допоможуть ваша уважність, працелюбність та знання. За нашою працею буде стежити маленька істота, яка є однією з найпрацелюбніших у всьому світі. Здогадались?  (Бджілка).
- Це комаха - символ мудрості, порядку, працьовитості. Сьогодні вона буде супроводжувати нас на уроці. Бджілки зберігають багато таємниць про себе. Людина до цих пір не змогла їх розгадати. А ми спробуємо заглянути в їхній загадковий світ. Але для цього потрібно виконати ряд завдань. Ми повинні  закріпити навички правильної  нормативної вимови звуків [дж], [дз], [дз’];

правильно писати і переносити слова із дж, дз, здійснити звуко-буквені зіставлення; правильно дібрати відповідні слова і побудувати речення; відгадати загадки; ознайомитися з новими словами; вивчити і швидко промовити скоромовку.

-         У дорогу за бджілкою!  Мандрівка розпочалася!

1.3 Повідомлення теми уроку
II. Актуалізація опорних учнівських знань

- Дорога бджілки  починається від вулика.  Якщо заглянути в один із них, то можна побачити безлад. Але це не так. Кожна бджілка займається своєю справою. На нашій пасіці вулики незвичайні – із завданням.
2.1 Вправа-гра «Вірю — не вірю»

-         Чи вірите ви, що всі звуки в рідній мові поділяються на голосні та приголосні? (Вірю)

-         Чи вірите ви, що в українській мові 6 голосних звуків? (Вірю)

-         Чи вірите ви, що під час вимови голосних звуків струмінь повітря зустрічає перешкоду? (Не вірю) Чому?

-         Чи вірите ви, що вимові приголосних звуків на шляху видихуваного повітря мовленнєві органи створюють перепону? (Вірю)

-         Картинки по запросу правильна постава за партою Чи вірите ви, що в українській мові 33 приголосних звуків? (Не вірю) Чому?

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно й гарно

-  Молодці! Перше завдання виконано.  І перший секрет бджілок -  у вулику кожна  займається своєю справою.

Идеи на тему «Пчелы» (84) | пчела, пчелиная тематика, пчелинное искусство 2. 2  Хвилинка каліграфії 

- В Україні бджолу вважали святою комахою. Ніколи не говорили, що вона «здохла», лише «померла» (як про людину). На Великдень люди навіть віталися з бджолами, щоб був багатим взяток. Навіть у Біблії слово «бджола» зустрічається багато  разів. 
    Давайте запишемо каліграфічно дані сполучення літер і доберемо з ними слова.

дз дзь дзв 

дж джі дже

Дзе Дж Дзи

ІІІ.  Робота по темі уроку. Узагальнення, систематизація  та корекція  знань учнів

3. 1. Робота за «Діаграмою Вена»

 -  Відгадайте загадку

 Це усі повинні знати:

 Нас не можна роз’єднати.

 Відзначаємось ми чим?

Літер дві, а звук — один. (Дж, дз)

-  А зараз ми за допомогою діаграми Вена знаходитимемо спільне та відмінне між буквосполученнями  дж і дз.

ДЖ         ДЗ  

Спільне:  буквосполучення мають однакову букву д;  у них по дві букви;  позначають один звук;  не можна розривати при переносі слів;

 вимовляються злито.

 Відмінне:  дж позначає один звук [дж], а дз позначає два звуки: [дз] та [дз’];

вимовляються по-різному;  другі букви у буквосполученні різняться.

-  Ось ще одна цікавинка з життя бджіл.

3.2  Виконання завдань  (Зошит, с.26-27)

 3.2.1 Самостійна робота

  • Виписати слова, які не можна поділити на склади для переносу.

Дзиґа, дзьоб, дзвін, дзвінок, джміль, джемпер, джем, джинси.

 3.2.2 Робота в парах

  • Списати, вставляючи слова з довідника

Дзижчить  …,  гуде  …, дзюрчить  …, дзвонить  … .

Довідничок: джміль, комар, дзвін, дзвонить.

- Справилися з завданням. Ще одна цікавинка з життя бджіл. Бджола може вилетіти з вулика майже на 8 кілометрів і безпомилково знайти дорогу назад. 
А ми мандруємо далі.

 3.2.3  Робота з другом

- На пасіці, звичайно, знаходиться багато вуликів, а на нашій пасіці вулики незвичайні – із завданнями. Тож, обираємо собі вулик і швиденько, як бджілки працюємо. (Дошка)

Вибрати  слова з буквосполученнями  дз, дж.

 

 

Вставити пропущені букви, щоб утворилися слова.

 

 

     Фізкультхвилинка  «Голосуємо ногами»

Пчела рисунок фото | Рисунки, Пчела, РисунокЩойно діти чують слово, у якому є звуки [дж], [дз], [дз’],— вони тупотять ногами.

Джмелі спросоння буц лобами - попадали, ревуть в траві.

 І задзвеніли під джмелями  дзвінкі дзвіночки лісові.

Джмелі і бджоли  зустрічались у полі.

Дзвеніли,  дзижчали, нектар збирали.

Продовження роботи по темі уроку

- Недарма бджіл називають працьовитими. Попрацюємо і ми. Виконавши ці завдання, бджілки нам відкриють ще одну свою  таємницю. 

3.2.4  Вправа «Будівельники»

  •  Коментоване письмо. Побудувати схеми слів

джерело             дзвінок           дзюркіт

 

3.2.5  Гра «Хто швидше?»

Вибрати правильні варіанти переносу слів.

 

 

3.2.6  Колективне виконання вправи

  • Допомогти дітям прочитати речення, вставляючи буквосполучення дж і дз.

…вінко  …юркоче …ерельце.    мелі  і б…оли, немов веселі  …иги, кружляють і …ижчать над …віночками. Марійка зробила яскраве намисто з кукуру…и і гу…иків.

Пальчикова гімнастика.

Швидко, швидко, дзиґа в’ється,

Об підлогу жваво б’ється.

По доріжках прокрутилась,

Заморилась та й звалилась.

(Вказівним пальцем правої руки крутити по долоні лівої, імітуючи крутіння дзиґи, потім крутити кінчиками кожного пальця, зупинитися, склавши долоні разом).

  • Розгадати загадки.  Записати відгадки.

Хто завжди правду каже?

Хто зубів багато має та нікого не кусає?

Інформація  :  Бджола за один виліт приносить маленьку краплинку меду. А щоб зібрати 1 кг меду їй треба облетіти 10 мільйонів квіток. (Ще одна таємниця бджіл).

3.2.7  Поетична хвилинка .  Доповнення і читання вірша

  • Доповнити  вірш словами з довідника і прочитати. Визначити кількість звуків і букв у вставлених словах.

У банці я побачив …,

Припав до ласощів губами.

На … … поливсь дощем.

Тепер дістанеться від мами.

                                    Ігор Січовик

Довідничок: джем, джемпер, джем.

Інформація: Колові рухи  бджіл – це один з їх  танців .  А як ви думаєте, для чого бджола танцює? Наукові дослідження довели, що різноманітними танцювальними рухами вона повідомляє своїх сестер про місцезнаходження медоносних квітів.

3.2.8  Потренуймося! Скоромовники

 - Бджілка на ромашці принесла слово-дію. Відгадайте його. Бджілка (що зробила?) ... задзижчала.  А потім вона полетіла і сіла на квітку, у записі якої є буквосполучення зд  (дзвоник).

  • Поділіть ці  слово на склади для переносу.
  • Вивчіть скоромовку і спробуйте промовити її швидко.

Дзвонику дзвеніти – не передзвеніти.

- Яке значення слова «дзвоник»  у першому випадку і у другому?

 

ІV. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1.  Слово вчителя

- Наш незвичайний  урок- мандрівка підходить до завершення. Ми змогли зазирнули лише  одним оком в життя цієї дивної комахи, яка все життя працює. Ви показали свої знання.  А що ми повторили, закріпили, пригадали?
- Заплющіть очі, згадайте, що було цікавого на цьому уроці?
- Який вид роботи найбільше сподобався?
- Яка таємниця бджілок вас найбільше здивувала?
- Я бажаю, щоб ви були такими працьовитими і  корисними,  як ці маленькі комахи. Я сподіваюся, що ви продовжите спостерігати за цими дивовижними істотами і брати з них приклад. Ми всі повинні хоч би час від часу згадувати бджіл, придивлятися до них, вчитися у них. Вчитися не лише чистоти, порядку, бережливості і працьовитості. Вчитися у них любові до свого рідного гнізда. Як бджоли піклуються про свій вулик, так і ми з вами повинні ставитися до свого житла,своєї школи, свого села, своєї країни. 

  1.  Інтерактивна вправа «Результат»

 Учні по черзі роблять висновки про те, чого вони навчилися на уроці, якого результату досягли (за схемою-опорою).

 Сьогодні на уроці я:

закріпив ... (правильно вимовляти, ділити на склади);

 умію... (писати слова з буквосполученнями «дж», «дз»);

можу прочитати в реченні слова з пропущеними... (буквосполученнями

 «дж», «дз») тощо.

  1.  Вправа «Мікрофон»

Идеи на тему «Мед, бджоли» (11) | пчелиная тематика, мед, пчелинное  искусство- Зібравши нектар, бджілка поспішає у вулик. Там вона зливає його в стільники, які мають форму шестикутника.

- Напишіть біля кожного шестикутника , що вам найбільше сподобалося на уроці  одним словом.
 

Інформація :  У 2009 році в місті Тернополі встановлено пам’ятник бджілки із бронзи. Його висота 2,5 м і має вигляд медових стільників, на яких сидить бджола. Напис: «Бджілці – трудівниці».

 

 

 

Пчела рисунок фото | Рисунки, Пчела, РисунокИдеи на тему «Пчелы» (84) | пчела, пчелиная тематика, пчелинное искусствоІлюстративний матеріал до уроку

 

 

 

 

 

 

Пчела с ведром: стоковые фото, изображения | Скачать Пчела с ведром  картинки на Depositphotostubes png abeilles 2 - La Boîte à Images

 

 

 

Наклейка "Пчела с цветком" купить за 450 грн nk 00078 в магазине "Умные  Дети"

 

80 Бджілки ideas | освіта, малюнки, перший клас

 

 

 

 

 

Конспект заняття для ясельної групи, тема: «Бджоли» | Дитина

 

 

 

 

docx
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку