Урок-мандрівка з літературного читання за прочитаним розділом "Сторінками історії України"

Про матеріал

Цей урок літературного читання чудово підійде для повторення та узагальнення знань учнів 4 класу з розділу "Сторінками історії України". Учні , працюючи в творчих групах, одночасно подорожують на уявному потязі і зупиняються на різних станціях, де пригадують усі прочитані твори. Використані новітні методики та підходи у навчанні. В кінці уроку є підсумкові тести, які мають змогу оцінити кожного учня, здійснюючи самооцінювання та рефлексія.

Перегляд файлу

 

УРОК – МАНДРІВКА з літературного читання в 4-В класі

Тема: Підсумковий урок з теми "Сторінками історії України"

 

Мета: повторити й узагальнити вивчений матеріал за розділом «Сторінками історії України»; активізувати словниковий запас; удосконалювати навички швидкого, виразного свідомого читання; розвивати вміння висловлювати власну думку; виховувати інтерес до читання, любов до рідного краю.

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1.Ранкове коло «Мій настрій». Усі тримаються за руки і говорять віршик «Здрастуй, любе сонечко». Покажіть жестом який у вас настрій. Я бажаю вам сьогодні лише гарного настрою і хороших оцінок.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку (Слайд 3-4)

  • Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-мандрівка. Перед тим, як вирушити в подорож давайте повторимо наш девіз і правила уроку. (Слайд 5)

ІІІ Актуалізація опорних знань.

Мовленнєва розминка:

  1. Робота над загадкою
  • А  на чому ви любите подорожувати? Щоб дізнатися на чому ми вирушимо в мандрівку, треба відгадати загадку.  (Слайд 6)
  1. Створення проблемної ситуації . Об’єднання в групи. (Слайд 7)
  • Що потрібно, щоб поїхати потягом? Без чого нас не пустять  у вагон? Підійдіть до нашої каси і оберіть собі білет. ( Учні обирають різні за кольором білетики).

         Прошу вас сісти у вагони згідно куплених білетів за кольором.

         Перша станція 1«Очікування». (Слайд 7-8)

         Напишіть на зворотньому боці білетика , що ви очікуєте  від сьогоднішьої подорожі.

Отож усі зручно вмостилися у своїх вагончиках. Поїхали! Але потяг рушить тоді, коли ви дружно прочитаєте  надпис на екрані через клітинку в одному напрямку і у зворотньому.

Що ви прочитали? (Прислів’я.)

Здобудеш освіту, побачиш більше світу.

Мудрим ніхто не родився, а навчився.

Хто може пояснити їх значення? (Даю смайлики за правильні відповіді).

   ІІІ. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

   3.Станція 2 «Опитувальна». Бліц – турнір «Мозковий штурм» (Слайд 10-11)

  • Який розділ ми вивчили?
  • Твори яких жанрів ми читали в цьому розділі?
  • Кого визволяв з неволі козак Голота?
  • Про що заповідав Князь Ярослав Мудрий своїм синам?
  • Ким був Нестор Літописець?
  • Хто автор вірша про історію слов'ян?
  • Чому місто Львів має таку назву?
  • Коли в Україні з'явився жовто-блакитний прапор?
  • Коли ми святкуємо День прапора? 

     4. Робота над скоромовкою.  Станція 3 «Швидкісна» (Слайд 12)

Промовляння скоромовки з диригуванням у такт мовлення (вказівний палець правої руки рухається вгору-вниз; рух — слово)

Вибіг Гришка на доріжку,

На  доріжці  сидить  кішка.

 

Хай  впіймає  кішка мишку.

 Потренуйтеся швидко читати скоромовку і оберіть одного учня , який швидше всіх прочитає скоромовку у вашій команді.

 

5.Станція 4 «Творча»(Слайд 13-16)

Відгадування командами по черзі анаграм (барвінок, калина, верба, тополя)

  • Що об’єднує всі ці назви? (Це рослини -символи України)

 

6.Станція 5 «Уважна» (Слайд 17)

- Який твір тут зайвий?

  • «Книги за княжих часів»
  • Козак Голота
  • Звідки в міста назва Львів
  • Гнів Перуна
  • Ярослав Мудрий
  • Козацький дуб

7.Станція 6 «Поетична дуель» (Слайд 18)

Конкурс «Хто краще?» на краще виразне читання з пам’яті вірша Дмитра Павличка «Наш прапор» (с. 58).

8.Станція 7 «Танцювальна» (Слайд 19)

- Ви мабуть втомилися, тож пропоную трішки відпочити і запрошую потанцювати.

9.Станція 8 «Тестова» (Слайд 20-22)

      Тестування «Чи уважний ти читач?»(Пишуть на листочках) 

1. За якого князя Київ став Царгородом?

 а) за Ярослава Мудрого;

 б) за Володимира Великого;

 в) за Святослава.

2. Хто був найвідомішим ученим за княжих часів?

 а) Данило Галицький;

 б) Нестор-Літописець;

 в) Іван Федоров.

3. Хто був засновником міста Львова?

 а) Іван Федоров;

 б) Ярослав Мудрий;

 в) Данило Галицький.

4. З ким бився козак Голота?

 а) З Хасаном;

 б) з Гасанбеєм;

 в) з Мустафою.

5. Оповідання Івана Боднарчука «На новій землі» вміщено в «Читанці» для дітей українців, які живуть:

 а) в Америці;

 б) в Австралії;

 в) в Канаді.

6. З якою порою року порівнює наш прапор поет Дмитро Павличко?

 а) З весною;

 б) з літом;

 в) з осінню.

Самоперевірка на слайді 23

 

Відповіді: 1а; 2б; 3в; 4б; 5в; 6б.

10.Станція 9 «Дружна» (Слайд 23)

- В народі говорять «Одна розумна голова добре, а дві краще». Оберіть собі пару з ким ви сидите поруч і виконайте завдання на листочках.

 Робота в парах

— Прочитайте у лівому стовпчику слова. Доберіть до них тлумачення з правого стовпчика.

Символ      розпізнавальний знак держави

Гімн       полотнище (знамено) певного кольору чи поєднання

      кольорів, прикріплене до держака

Герб       урочиста головна пісня

Прапор      умовне позначення будь-якого предмета

 Перевірка  на слайді.

- Хто виконав правильно встаньте і візьміться за руки. Ви молодці і дружні.

11.Станція 10 «Кінцева» (Слайд 24)

         Вправа «Мікрофон»

  •  Сьогодні на уроці я…
  •  Я запам'ятав...
  • Я відчув труднощі…
  •  Я не вмів, а тепер вмію…
  •  Найкраще мені вдалося…
  • Запишіть на ваших білетиках чи справдилось ваше очікування і що найбільше вам сподобалось чи запам’яталось.(Діти вішають на дошці)

 

IV. ПІДСУМОК УРОКУ. ОЦІНЮВАННЯ.

  • Ось і добігла наша подорож кінця. Вам сподобалось мандрувати потягом? Ще поїдемо?
  • А яка станція сподобалась більше всіх? Я дуже задоволена вашою роботою. Порахуйте усі ваші зароблені смайлики. В кого найбільше, той працював найкраще?

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Намалювати малюнок до твору, який найбільше сподобався в цьому розділі.

 

docx
Додано
12 січня 2019
Переглядів
5174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку