Цей урок літературного читання чудово підійде для повторення та узагальнення знань учнів 4 класу з розділу "Сторінками історії України". Учні , працюючи в творчих групах, одночасно подорожують на уявному потязі і зупиняються на різних станціях, де пригадують усі прочитані твори. Використані новітні методики та підходи у навчанні. В кінці уроку є підсумкові тести, які мають змогу оцінити кожного учня, здійснюючи самооцінювання та рефлексія.
УРОК – МАНДРІВКА з літературного читання в 4-В класі
Тема: Підсумковий урок з теми "Сторінками історії України"
Мета: повторити й узагальнити вивчений матеріал за розділом «Сторінками історії України»; активізувати словниковий запас; удосконалювати навички швидкого, виразного свідомого читання; розвивати вміння висловлювати власну думку; виховувати інтерес до читання, любов до рідного краю.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
1.Ранкове коло «Мій настрій». Усі тримаються за руки і говорять віршик «Здрастуй, любе сонечко». Покажіть жестом який у вас настрій. Я бажаю вам сьогодні лише гарного настрою і хороших оцінок.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку (Слайд 3-4)
ІІІ Актуалізація опорних знань.
Мовленнєва розминка:
Прошу вас сісти у вагони згідно куплених білетів за кольором.
Перша станція 1«Очікування». (Слайд 7-8)
Напишіть на зворотньому боці білетика , що ви очікуєте від сьогоднішьої подорожі.
Отож усі зручно вмостилися у своїх вагончиках. Поїхали! Але потяг рушить тоді, коли ви дружно прочитаєте надпис на екрані через клітинку в одному напрямку і у зворотньому.
Що ви прочитали? (Прислів’я.)
Здобудеш освіту, побачиш більше світу.
Мудрим ніхто не родився, а навчився.
Хто може пояснити їх значення? (Даю смайлики за правильні відповіді).
ІІІ. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
3.Станція 2 «Опитувальна». Бліц – турнір «Мозковий штурм» (Слайд 10-11)
4. Робота над скоромовкою. Станція 3 «Швидкісна» (Слайд 12)
Промовляння скоромовки з диригуванням у такт мовлення (вказівний палець правої руки рухається вгору-вниз; рух — слово)
Вибіг Гришка на доріжку,
На доріжці сидить кішка.
Хай впіймає кішка мишку.
Потренуйтеся швидко читати скоромовку і оберіть одного учня , який швидше всіх прочитає скоромовку у вашій команді.
5.Станція 4 «Творча»(Слайд 13-16)
Відгадування командами по черзі анаграм (барвінок, калина, верба, тополя)
6.Станція 5 «Уважна» (Слайд 17)
- Який твір тут зайвий?
7.Станція 6 «Поетична дуель» (Слайд 18)
Конкурс «Хто краще?» на краще виразне читання з пам’яті вірша Дмитра Павличка «Наш прапор» (с. 58).
8.Станція 7 «Танцювальна» (Слайд 19)
- Ви мабуть втомилися, тож пропоную трішки відпочити і запрошую потанцювати.
9.Станція 8 «Тестова» (Слайд 20-22)
Тестування «Чи уважний ти читач?»(Пишуть на листочках)
1. За якого князя Київ став Царгородом?
а) за Ярослава Мудрого;
б) за Володимира Великого;
в) за Святослава.
2. Хто був найвідомішим ученим за княжих часів?
а) Данило Галицький;
б) Нестор-Літописець;
в) Іван Федоров.
3. Хто був засновником міста Львова?
а) Іван Федоров;
б) Ярослав Мудрий;
в) Данило Галицький.
4. З ким бився козак Голота?
а) З Хасаном;
б) з Гасанбеєм;
в) з Мустафою.
5. Оповідання Івана Боднарчука «На новій землі» вміщено в «Читанці» для дітей українців, які живуть:
а) в Америці;
б) в Австралії;
в) в Канаді.
6. З якою порою року порівнює наш прапор поет Дмитро Павличко?
а) З весною;
б) з літом;
в) з осінню.
Самоперевірка на слайді 23
Відповіді: 1а; 2б; 3в; 4б; 5в; 6б.
10.Станція 9 «Дружна» (Слайд 23)
- В народі говорять «Одна розумна голова добре, а дві краще». Оберіть собі пару з ким ви сидите поруч і виконайте завдання на листочках.
Робота в парах
— Прочитайте у лівому стовпчику слова. Доберіть до них тлумачення з правого стовпчика.
Символ розпізнавальний знак держави
Гімн полотнище (знамено) певного кольору чи поєднання
кольорів, прикріплене до держака
Герб урочиста головна пісня
Прапор умовне позначення будь-якого предмета
Перевірка на слайді.
- Хто виконав правильно встаньте і візьміться за руки. Ви молодці і дружні.
11.Станція 10 «Кінцева» (Слайд 24)
Вправа «Мікрофон»
IV. ПІДСУМОК УРОКУ. ОЦІНЮВАННЯ.
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати малюнок до твору, який найбільше сподобався в цьому розділі.