Тема. Веселий мандрівник на оперній сцені.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «опера», «театр», «арія»; навчити учнів визначати види театру; розвивати музичний слух учнів, уміння визначати характер за піснею кожного героя; виховувати дисципліну, зацікавленість до театру.
Тип роботи: бесіда.
Обладнання: презентація «Веселий мандрівник», кольорові олівці або фломастери, аркуш А4 або альбом для малювання.
Література: мережа Інтернет.
Хід роботи:
Діти, сьогодні, коли я йшла до вас, зазирнула у свою пошту та побачила лист від одного мандрівника, а ось якого, спробуйте догадатись самі за допомогою загадки:
Так набридло на віконці
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. ( Колобок )
Так діти, це колобок. Тож прочитаймо лист від нього?
Лист: Доброго дня мої любі друзі! Багато часу я вже мандрую, до моїх планів входило завітати до Вас, але на жаль не встиг, тому що побував у дуже гарному місці, у музичному театрі, на опері. Там кожен персонаж має власну пісню, яка відповідає його характеру. Це називають арією. Арію можуть виконувати різні співацькі голоси: чоловічі, жіночі й навіть дитячі. Я б хотів, щоб ви відкрили доповнення до мого листа та побачили усю цю красу.
Діти, але перед тим, як ми відкриємо доповнення від колобка, я б хотіла дещо спитати. А що ж таке опера? ( відповіді дітей ). Опера – це спектакль, зміст якого розкривається за допомогою співу та гри оркестру. А що ж таке арія? Арія – це власна пісня кожного персонажу опери, яка відповідає за характер персонажу.
Добре, бачу, гарно запам’ятали що таке опера та арія. Відкриваймо додаток від колобка. Тут в нас опера-казка «Плескачик» Гриневича.
Відкрийте сторінку 82 та давайте проаналізуємо з вами малюнок з Барвиком та Лясолькою. Поміркуйте, чи правильно вони обрали для себе казкових персонажів? Чому?
А зараз Лясолька та Барвик пропонують вам прослухати арію з опери «Колобкові мандри» Г.Гриневича.
АРІЯ ТІСТА З ОПЕРИ-КАЗКИ «КОЛОБКОВІ МАНДРИ»
Добре, закінчили.
Художники майстерно оздоблюють сцену для опери чи балету, драматичної або лялькової вистави. Вони малюють декорації, завдяки яким ми дізнаємося, де й коли відбувається дія. Приміром, у хатинці чи на квітковій галявині, у старовинному замку чи на площі сучасного міста. Декорації — художнє оформлення сцени — допомагають зрозуміти зміст вистави.
Пропоную вам створити декорацію до опери-казки «Плескачик». Вам знадобляться олівці або фломастери, гумка, альбом для малювання, та звичайний олівець.
Підсумок уроку. Роздивляння деяких малюнків дітей.