Урок «Мандруємо регіонами України»

Про матеріал

На даному інтегрованому уроці учні не тільки закріплять свої знання з географії, а й ознайомляться з характерними рисами танцювальної культури деяких регіонів рідного краю, рідної України та навчаться певним хореографічним рухам.

Перегляд файлу

 

Котюжинська  загальноосвітня школа  І-ІІ ступенів

Вишнівецької селищної ради Кременецького району Тернопільської області

 

 

 

 

Конспект

інтегрованого  заняття 

танцювального  гуртка  та  географії

на  тему:

«Мандруємо  регіонами  України»

 

 

 

 

                                             Автори: керівник гуртка художньої

                                                                       самодіяльності  (танцювального)

                                                                       Тимошенко Євдокія Олександрівна,

                                                                         вчитель  географії 

                                                                        Трачук   Ольга  Костянтинівна

 

 

 

 

Тема :  «Мандруємо  регіонами  України»

Мета:

     -   продовжувати  роботу по  збагаченню знань з географії  та

          хореографічного  мистецтва ;

  • розширити  уявлення  дітей  про  регіональні  особливості  України;
  • познайомити  дітей з характерними  рисами  танцювальної  культури  деяких регіонів  рідного  краю;
  • продовжувати  розвивати  творчі  здібності  учнів, уяву та  мислення;
  • виховувати  цікавість і любов  до рідного  краю,  повагу до його  культури.

 

Вид  уроку: інтегроване  заняття з  предметів    хореографічний  гурток   і

                      географія   для  учнів  5-9 класів

 

Обладнання: географічна  карта  України, магнітофон, флешка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід  заняття

І. Мотивація  навчальної  діяльності

Організаційний  момент. Уклін – вітання. Перевірка  присутності  учнів.

Вчитель -1:    - Сьогодні  у  нас  незвичайне  заняття танцювального  гуртка. Адже  ми спробуємо  побувати  у  всіх  куточках  нашої  країни  і  дізнатися, які  саме танці  там зародилися  і живуть, чим і  чому  вони відрізняються.

     Діти, як  ви гадаєте , знання з  якого  предмету  нам  найбільше  пригодяться  у  цій  подорожі?

Учні: - З  географії.

Вчитель -1:  - Вірно! То ж давайте  розпочнемо  нашу  цікаву  мандрівку!

 

ІІ. Актуалізація  опорних  знань.

Вчитель-2:  - Діти, давайте  подивимось  на  карту  України . Які  п’ять  основних  частин  (регіонів)    нашого  краю   ви  можете  назвати?

Учні: - Північний, південний, західний, східний і центральний  регіони 

              України.

Вчитель-2:  - Так, вірно. А  чи  є  якісь  відмінності  між  ними?

Учні:  -  Різниця  між  ними  звісно  є  :  це  ми  бачимо  по  самій  місцевості – на  заході  вона  горбиста,  на  сході  і в  центрі – більш  рівнинна,  ще  по  кліматичній  ситуації – на  півдні  країни  температура  повітря, на  відмінну  від  півночі і заходу,  набагато  вища; рослинна  і тваринна  сфери також відрізняються.

Вчитель-1: - Діти, а тепер  пригадайте і назвіть  відомі  вам українські 

                      народні  танці, які  ви  вивчали, або  просто  чули  про них.

Учні :      - Гопак,  полька,  коломийка…

Вчитель-1:  Аркан, гуцулка, козачок, метелиця, кадриль та  інші.. їх  дуже  багато і  вони  теж  відрізняються  між  собою, так як  і  місцевість  нашого  краю. Тому  нам  потрібно вже  розпочати  нашу  подорож  Україною,  щоб  дізнатися: чому  різняться  між  собою  українські  танці і музикою, і  костюмами, і виконанням. То ж  нумо  мандрувати  тепер вже  етнографічними  регіонами  нашої  батьківщини, яких  набагато  більше,  ніж  основних!

ІІІ. Основна  частина  (практична).

Учні  піднімаються  з  місць  і  шикуються  в  ряди.

    1) Вчитель  розповідає , що  на формування стилістичних особливостей  українського народного танцювального мистецтва, окрім  побутових  умов та культурного  взаємовпливу  сусідніх держав (а їх  7) , помітно впливає і  географічний фактор. Зокрема, танці степових районів у стилістичному аспекті помітно відрізняються від танців гірських районів України.

    Наша  уявна  мандрівка  розпочнеться із  західної  частини  рідного  краю, де  як  ми знаємо  переважає  горбиста  місцевість і  візиткою  є мальовничі гори  Карпати. Ще у  давні  часи  люди, після важкого  робочого  тижня, намагалися  відпочити  і  повеселитися, переважно  це були  народні  гуляння, які  згодом  переросли  у окремі  танці  даного  регіону (локального  району), найвідоміші  з яких  - це  «Коломийка», «Гуцулка», «Аркан».

    Зараз  ми  з  вами  вивчимо  деякі  основні  рухи ,  комбінації  та фігури танцю  «Коломийка» і  таким чином  побуваємо  у  самому  серці Карпат.

  ( Вивчення  етюду  в  характері  гуцульського  танцю,  додаток 1).

Як  бачимо  основним  малюнком  коломийки  є  коло. Такий  тип композиційної  будови  зумовлений  геологічними чинниками - відсутністю у гірській карпатській  місцевості  достатніх  площин для  виконання танців.

Також  вчитель  демонструє  фото  гуцульського  жіночого  та  чоловічого  костюмів.

2) Вчитель-2: - Я тримаю у руці

                           Кольорові олівці.

                           Хочу я намалювати

                           Кримські гори і Карпати.

                           Степ і пагорби Дніпрові,

                           І озера, і діброви,

                           І веселку, і калину,

                           Чорне море і Дунай –

                           Все це наша Україна,

                           Наш чудовий рідний край!

 

Вчитель-1: - Так! Наш  край  справді  дуже  мальовничий  і  цікавий. Продовжуючи  нашу  подорож  і  просуваючись  із  заходу  до  центру ми  не  можемо  обминути  нашу  рідну  Тернопільщину.

    Оскільки  територія  нашої  області  відноситься до  двох  етнографічних районів – Галицьке  Поділля  та  Волинь, то  ми  познайомимось із  двома  фольклорними  танцями, які  побутують  у  нашій  місцевості   - це  «Краков’як»  і  «Канада» (додаток 2).

3) Вчитель-2: - Молодці!  Ви  дуже  добре  справились з  танцювальним завданням. А зараз проведемо невеличку  вікторину і перевіримо   ваші  знання  по  географії  і  не  тільки.

  • Найвища  гора  України?  ( Говерла)
  • Найбільше  море, що  омиває  Україну?  ( Чорне  море)
  • Найбільша  річка  нашої  держави?  (Дніпро)
  • Найглибше  озеро  України? ( Світязь).
  • Столиця  України? (Київ)
  • Що  означає  слово  козак? (Вільна  людина)
  • Найбільше  озеро  України? ( Синевір)
  • Приміщення,  в  якому  жили  козаки?  (Курінь)
  • На  території  якого  материка  розташована  Україна? (Євразія)
  • Найвідоміша  козацька  каша? (Куліш)
  • Швидкий  український  танок? (Гопак)

 

Вчитель-1:  - Діти, ваші  чудові  знання  допоможуть нам  мандрувати  наступним регіоном  Центральної  України. Адже  ви  назвали  одяг  козаків, який  зараз є частиною сценічного  костюму – шаровари, і козаків, які  були  вільними  людьми, і всесвітньовідомий  танець  гопак – це і є  ключовими  словами, які  характеризують  центральну  частину  нашого  краю.

   Керівник  танцювального  гуртка  розучує  з  дітьми  нескладні  рухи  і комбінації  танцю козачок. Всі  виконують  вивчене  під  музику.

 

Вчитель-2: - Як  не  можна  відділити  небо від  землі, так  і  не  можна  відділити  Захід України  від  Сходу, Карпати  від  Світязя, Чорне  море від  Дніпра. Бо  це  все  - Україна – єдина, суверенна, незалежна.

 

      Діти – ви майбутнє  нашої  України. Тож своїми  знаннями, працею, здобутками  підносьте  її культуру. Будьте  гідними  своїх  предків, любіть  рідну  землю, бережіть  волю  і  незалежність  України!

 

ІV. Заключна  частина.

Підведення  підсумків .  Уклін-прощання.

  

1

 

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку