Урок "Масштаб", інтегрований (математика, географія)

Про матеріал
Інтегрований урок з математики по темі "Масштаб" містить завдання на знаходження відстаней між рідним містом Кременцем і столицею держави, обласними і районними центрами на місцевості за даною географічною картою, а також задачі на розраховування відстані між містами на картах різних масштабів, якщо відома відстань на місцевості.
Перегляд файлу

 

Інтегрований урок. Математика, географія.

6 клас

 Тема уроку.  Масштаб 

  Мета уроку:

навчальна: дати поняття масштабу; навчити   учнів, використовуючи карти,  знаходити відстань між населеними пунктами на місцевості;знаючи відстань на місцевості, розраховувати відстані на картах різних масштабів;

розвиваюча: розвиток просторових уявлень, логічного мислення, творчих здібностей;

виховна: виховання дисциплінованості, уваги.

   Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу, інтегрований урок (математика, географія).

   Методи і прийоми: робота в групах, ігри.

   Прилади і матеріали: карта України, лінійка на 1 м, роздатковий матеріал (карта України різних масштабів для кожного учня).

Хід уроку

І. Постановка мети уроку.

Вчитель: Сьогодні на уроці ми вивчимо нове для вас поняття «масштаб» навчимося, користуючись картою, знаходити справжні відстані  між населеними пунктами , і навпаки, знаючи справжні відстані, проектувати їх на карти різних масштабів.

(Запис в зошити теми уроку: «Масштаб»).

ІІ. Перевірка знань і вмінь.

Вчитель: Перед вивченням заданої теми повторимо з вами одиниці вимірювання відстаней і їх переведення. Для цього пограємо гру „Сигнал”

Умова. Учні мають зелені і оранжеві сигнальні картки.Відповідають на запитання по одному учню. Всі інші слідкують чи правильна відповідь.Піднімають зелену картку якщо вважають, що  відповідь правильна, оранжеву - відповідь неправильна.

Картки підіймають всі учні класу відразу після відповіді одного з опитуваних учителем учня.

Запитання для гри

  1. Скільки сантиметрів  в 1 метрі?
  2. Скільки метрів в 1кілометрі?
  3. Скільки сантиметрів в 1кілометрі?
  4. Усно переведіть в сантиметри:

     34м; 5м; 7.2м; 3,65м.

  1. Усно переведіть в метри:

     38км; 7,6км; 5,85км; 4,968км;

     300см; 360см; 5700см; 7890см.

  1. Усно переведіть в кілометри:

     300м; 7200000см; 560000см; 490м.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу і його закріплення.

Вчитель: Велика і неосяжна наша планета Земля.Є на ній материки, океани, моря, гори, ріки, міста і села. Кожне з них має свої розміри,своє розташування.Та чи уявляли б ми їх розміщення, не маючи сучасних глобусів і карт? Чи змогли б ми правильно знайти той чи інший населений пункт, те чи інше місце на планеті без них?

Що ж таке карта?

Очікувана відповідь. Це зменшене зображення нашої планети.

Вчитель: А в скільки разів зображення зменшене показує масштаб. Якщо ми маємо масштаб 1:1000000, то це означає, що відсань виражену в сантиметрах було зменшено в 1000000 раз або іншими словами 1см на карті - це 1000000см на місцевості.

Давайте згадаємо:

  1. В якій країні ми живемо?

 Очікувана відповідь. Ми проживаємо на Україні.

  1. В якому населеному пункті ми проживаємо?

 Очікувана відповідь. Ми проживаємо в м.Кременець.

  1. Яке місто є нашим обласним центром?

 Очікувана відповідь. Обласним центром є місто Тернопіль.

1)Відомо, що відстані між Кременцем і Тернополом на місцевості 66 км. Якою буле відстань між ними на карті з масштабом 1:100000.

Алгоритм розв`язування таких задач.

1.Відстань на місцевості перевести в см.

2.Отриманий результат зменшити в стільки разів, у скільки показує масштаб (в даному випадку в1000000 раз).

 

  1. 66 км=6600000см.
  2. 6600000:1000000=6,6(см)

Відповідь:6,6см відстань на карті між Кременцем і Тернополем.

Закріплення.

1. Виконання вправ  №653 (колективно).

2.Обєднання в групи.

Завдання:

Знайдіть відстань на карті з масштабом 1:1000000 між містами

1група: Кременець-Козова,якщо відстань на місцевості між ними 104км.

2група: Кременець-Зборів, якщо відстань на місцевості між ними 83км.

3група: Кременець-Збараж, якщо відстань на місцевості між ними 51км.

4група: Кременець-Бережани, якщо відстань на місцевості між ними 119км.

5група: Кременець-Чортків,якщо 1 відстань на місцевості між ними 41км.

Звіт кожної групи.

Пояснення

Вчитель. Перед нами карта України.

Давайте згадаємо з вами, яке місто є столицею нашої держави?

Очікувана відповідь. Столицею нашої держави є Київ.

Виміряємо на карті відстань між Кременцем і Києвом.

     Відстань:

     Масштаб  1:1000000

Якою є відстань на місцевості між Кременцем і Києвом?

Алгоритм розв’язування такого типу задач.

  1. Відстань на карті збільшуємо в  стільки раз, у скільки показує масштаб (в даному випадку в1000000 раз) .
  2. Перевести відстань ,виражену в сантиметрах, в кілометри.

Закріплення

1.Колективне виконання №667

2. Робота в групах

Роздатковий матеріал.  Карта України для кожної групи учнів.

  1. Знайти, використовуючи карту, відстань на місцевості між Кременцем і обласними центрами України:

           1 група: Кременець-Луцьк

           2 група: Кременець-Дніпропетровськ

           3 група: Кременець-Одеса

           4 група: Кременець-Харків

           5 група: Кременець-Донецьк

           6 група: Кременець-Львів

Звіт кожної групи.

Пояснення

Відстань між Кременцем і Рівним на місцевості 82 км, а на карті 4,1см. Який масштаб карти?

Алгоритм розв’язування такого типу задач.

  1. Відстань на місцевості переведемо в сантиметри.
  2. Поділимо відстань на місцевості на відстань на карті (виражену в сантиметрах).

    1.82 км=8200000 см;

2.8200000:41=200000 .  Отже, масштаб карти 1:200000

Закріплення

Робота в групах.

Маючи завдання і роздатковий матеріал (таблиця  відстаней на місцевості між містами), складіть і розв’яжіть  задачі, аналогічні попередній.

Звіт кожної групи.

ІV.Проведення підсумків основної роботи на уроці

Вчитель.Отже, сьогодні на уроці ми навчилися користуватися картою, знаходити справжні відстані, і навпаки, знаючи відстані на місцевості, проектувати карти різних масштабів.

1.Що ж означає масштаб на карті 1:230000?

2. Який алгоритм розв’язування задач, в яких за картою потрібно знайти відстань на місцевості?

3. Який алгоритм розв’язування задач, в яких за відомою відстанню на місцевості і масштабом карти можна знайти відстань на карті між пунктами?

Проводиться оцінювання роботи учнів на уроці.

V.Домашнє завдання

Вивчити теоретичний матеріал.

Задача. Зобразіть свою кімнату з масштабом 1:100.

Виконати № 652,666.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
1252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку