Урок "МАТЕМАТИЧНА ПОДОРОЖ ДО КРОНОЦЬКОГО ЗАПОВІДНИКА (Розв’язування задач і вправ на додавання, віднімання та множення раціональних чисел)"

Про матеріал

Сьогодні на уроці ми узагальнимо й систематизуємо знання з теми “Додавання, віднімання та множення раціональних чисел. Отже, сьогодні ви будете дослідниками – у нас незвичайний урок, а урок-подорож і щоб дізнатися куди саме ви потрапите, вам треба розв'язати приклади, які лежать перед вами. Працювати ви будете у командах: “Мандрівники” та “Дослідники”. Кожна команда повинна розв'язати приклади і розшифрувати слово.

Перегляд файлу

6 клас

МАТЕМАТИЧНА ПОДОРОЖ ДО КРОНОЦЬКОГО ЗАПОВІДНИКА

(Розв’язування задач і вправ на додавання, віднімання та множення раціональних чисел)

Мета:

  • навчальна: узагальнити та систематизувати знання учнів із теми; удосконалювати навички розв’язування вправ на додавання, віднімання та множення раціональних чисел;
  • розвивальна: розвивати увагу, пам’ять учнів, логічне мислення, кмітливість, вміння діяти в нестандартних ситуаціях, культуру математичного мовлення;
  • виховна: виховувати інтерес до предмета, наполегливість, відповідальне ставлення до навчання; формувати навички зібраності, акуратності в роботі.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань.

Обладнання: дошка,екран, мультимедійний проектор, картки самооцінювання для учнів, презентація до уроку, картки із завданнями для учнів.

Тип уроку: урок-подорож.

Епіграф: Найкращий спосіб вивчити що-небудь –

                 це відкрити самому.

                                                    Д. Пойа

ХІД УРОКУ

І. Рефлексія готовності до уроку.

Учитель. Виберіть із запропонованих вам малюнків той, що відповідає вашому настрою.

 

 

 

 

ІІ. Організаційний етап.

Учитель. Дорогі учні! Сьогодні на уроці ми узагальнимо й систематизуємо знання з теми “Додавання, віднімання та множення раціональних чисел. Подивіться на епіграф нашого уроку. Отже, сьогодні ви будете дослідниками – у нас незвичайний урок, а урок-подорож і щоб дізнатися куди саме ви потрапите, вам треба розв’язати приклади, які лежать перед вами. Працювати ви будете у командах: “Мандрівники” та “Дослідники”. Кожна команда повинна розв’язати приклади і розшифрувати слово. Також не забувайте, що кожен учень класу на протязі уроку отримуватиме бали та виставлятиме їх у карку саооцінювання. Бажаю всім успіхів і нехай розпочнеться мандрівка!

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Учні розв’язують приклади, подібні до тих, що були задані додому і складають із карток-відповідей назву місця подорожі.

Команда “Мандрівники”

Виконайте множення:

1);  2) ;  3) ;  4) ;  5) .

-136

50,4

-8,84

19,29

ОН

ЬК

ОЦ

ИЙ

КР

 

Команда “Дослідники”

Виконайте множення:

1) ;  2) ;  3) ;  4) ;  5) .

-144

49,8

-9,88

30,66

ВІ

ПО

ДН

ИК

ЗА

Учитель. Молодці! Нас до себе в гості запрошує Кроноцький заповідник. Його площа становить більше 1 млн. га. В ньому налічується близько 800 видів рослин, 201 – птахів, 35 – ссавців. На східному узбережжі Камчатки біля Кроноцького озера височиться  3528 м Кроноцький вулкан, який оточують 22 брати. Давайте подивимось візитну картку заповідника та карту вашого маршруту найбільш цікавими місцями цього чудового заповідного краю. (слайд 2, 3).

             

                       Слайд 2.                                             Слайд 3.

ІV. Систематизація знань, умінь і навичок.

Учитель. Сьогодні  ви побуваєте на гірських ландшафтах, побачите котли та вулканчики Узона, центральну групу гейзерів, помандруєте вздовж річки Гейзерної та побачите Малахітовий грот, познайомитеся з представниками флори і фауни. Звичайно ваш шлях буде нелегким і на кожному кроці вас чекатимуть математичні перешкоди – тільки подолавши їх ви зможете продовжити свою мандрівку. Отож починємо!

Перешкода 1. (Газотермічні прояви вулкану Бурлячий)

Учитель. Ми знаходимося біля вулкану Бурлячий – одного з групи вулканів Великого Семячика. Висота над рівнем моря 1100 м.

Ваше завдання відповісти усно на запитання, які написані на підніжжі вулкану, щоб продовжити шлях далі. (Слайд 4)

                          Слайд 4.

Команда “Мандрівники”

  1. Які числа називаються додатними?
  2. Які числа називаються протилежними?
  3. Як додати два від’ємних числа?
  4. Як від одного раціонального числа відняти друге?
  5. Як помножити два числа із знаком мінус?

Команда “Дослідники”

  1. Які числа називаються від’ємними?
  2. Яке число не має протилежного числа?
  3. Як знайти суму додатного і від’ємного числа?
  4. Що називають модулем числа?
  5. Як помножити два числа, одне з яких додатне, а друге - від’ємне?

Учитель. Обидві команди справилися із завданням і тепер можемо рушати далі.

Перешкода 2. (Каньйон річки Гейзерної)

Учитель. Перед нами річка Гейзерна. Долина гейзерів являє собою вузький каньйон, утворений схилами вулкану Кіхпинич. (Слайд 5).

                             Слайд 5.

Як бачите місток зруйнований, щоб знайти інший обом командам необхідно об’єднати зусилля і знайти відповіді на запитання, залишені біля залишків містка. Але, увага! Чим більше правильних відповідей ви дасте, тим більше шансів продовжити вашу подорож! Отож будьте уважними і відповідайте правильно!

  1. Добутком двох чисел із різними знаками є число…

А) додатне;  Б) протилежне;  В) від’ємне;  Г) нуль.

2. Коефіцієнтом називається…

А) буквений множник;  Б) числовий множник;  В) знак «плюс»;  Г) знак «мінус».

3. Число -7, збільшене на -5, дорівнює…

А) -2;  Б) -12;  В) 2;  Г) 12.

4. Число 0, зменшене на 11, дорівнює..

А) 11;  Б) -11;  В) 0;  Г) -10.

5. Коренем рівняння є число…

А) ;  Б) ;  В) ;  Г) .

6. Добутком чисел 2 і -3 є число…

А) -6;  Б) 6;  В) 3;  Г) .

Учитель. Ви перейшли річку і тепер ви знаходитеся біля Малахітового гроту – самого красивого і самого великого пульсуючого джерела у Долині гейзерів.(Слайд 9)

                       Слайд 9.

Фізкультхвилинка

Учитель. Тепер давайте трохи відпочинемо. Всі піднялися з місць, підняли руки догори і похитали ними як хитають гілками дерева. Покрутили головою вправо, вліво. А тепер сіли і заплющили очі, відкрили очі та обвели ними кімнату. Тепер можна знову повертатися до роботи.

Перешкода 3. (Гейзер Велетень)

Учитель. Перед нами ще одна перешкода –гейзер Велетень. Він активний та через кожні 4 години викидає стовп киплячої води на висоту до 30 м. Поки ви чекатимете, щоб він припинив свою дію я пропоную вам виконати творчі вправи. Не забувайте, що кожне правильно виконане завдання приносить вам 1 бал у вашу картку оцінювань.

Команда “Мандрівники”

1.  Накресліть координатну пряму, взявши за одиничний відрізок шість клітинок зошита, позначте на ній точки А(-1), В(2), С(0,5), D(-), E(1,5), F(-2).

2.  Виконайте дії:

1) ;                     2) ;

3);                     4) .

Команда “Дослідники”

1.  Накресліть координатну пряму, взявши за одиничний відрізок чотири клітинки зошита, позначте на ній точки M(-2), K(1), P(0,5), D(-), F(1,75), N(-).

2.  Виконайте дії:

1) ;                                2) ;

3) ;                               4) .

Учитель. Молодці, ви справилися із цим завданням і тепер ви можете побачити мешканців заповідника, серед яких є бурий ведмідь, лисиця, зайці, вовки та багато інших звірів. (Слайд 11)

             Слайд 11.

V. Рефлексія задоволення працею на уроці.

Учитель. Зараз виберіть та покажіть картку, яка відповідає вашому настрою.

 

 

 

 

VІ. Домашнє завдання

Повторити § 32, 34

Розв’язати № 1184, 1186, 1198 (додатково)

Література

  1. Баран О. І. Математичні мініатюри. — К.: Ленвіт, 2007. — 205 с.
  2. Губа Л. А. Нетрадиційні уроки математики. — Х.: Вид. гр. «Основа», 2006.

Корнієнко Т. Л. Тиждень математики в школі / Т. Л. Корнієнко, В. І. Фіготіна. — Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2008. — 176 с. (Бібліотека творчого вчителя).

3. Мерзляк А. Г., Полонський В.Б. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання з математики для 6 класу. – Х.: Гімназія, 2007. – 128 с.

4. http://www.topkam.ru/attractions/special_places/dolina_geizerov.html

5. http://www.rgo.ru/2012/11/kronockij-zapovednik-poluchil-sertifikat/

6. http://www.youtube.com/watch?v=OuIi75QG6N8.

1

 

doc
Додано
31 грудня 2018
Переглядів
741
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку