Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів із тем: «Відношення і пропорції», «Відсоткові розрахунки»; підвищити зацікавленість учнів у вивченні математики; формувати вміння швидко приймати рішення в нестандартних умовах.
6 клас
УКРАЇНА І МАТЕМАТИКА
Розв’язування вправ з теми: “Діаграми. Відсоткові розрахунки”
Мета: освітня – узагальнити і систематизувати знання учнів із тем: «Відношення і пропорції», «Відсоткові розрахунки»; підвищити зацікавленість учнів у вивченні математики; формувати вміння швидко приймати рішення в нестандартних умовах ;
виховна – виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців, любов до Батьківщини; виховувати наполегливість у досягненні мети;
розвиваюча – розвивати логічне мислення, пізнавальну активність.
Обладнання: презентація, картки оцінювання учнів, проектор, екран.
Тип уроку: узагальнення знань та вмінь учнів
ХІД УРОКУ
Найбільшу радість тілу дає світло сонця, найбільшу радість
духові – ясність математичної істини.
Леонардо да Вінчі
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-змагання між двома командами: «Дослідники» і «Мандрівники», а ще він незвичний тим, що присвячений нашій чарівній Україні.
Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Зветься величаво – Україною,
Земле зачарована моя.
Україна має славну і давню історію, прекрасну мову і високу культуру. Святою для кожної людини є земля, де вона зробила свій перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню-колисанку, а потім народну пісню, уперше пішла до школи.
Кожна правильна відповідь принесе команді 1 бал і дасть можливість дізнатися цікаву інформацію про Україну. Тож давайте побажаємо кожній команді успіхів і розпочнемо наше змагання.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Перший раунд «Розминка»
Кожній команді дається по 3 завдання і відводиться 3 хвилини на їх виконання. Отримані бали за кожен раунд капітани команд записують у облікові картки, які ви отримали на початку уроку.
«Дослідники» |
«Мандрівники» |
На малюнку зображено стовпчасту діаграму розподілу учнів у шостих класах школи. 1. У якому класі учнів найменше? |
На малюнку зображено стовпчасту діаграму розподілу учнів у шостих класах школи. 1. У якому класі учнів найбільше? |
2. Визначте кількість учнів у 6-Б класі. |
2. Визначте кількість учнів у 6-В класі? |
3. На скільки учнів більше у 6-В класі, ніж у 6-А класі? |
3. На скільки учнів більше у 6-В класі, ніж у 6-Б класі? |
Відповіді.
«Дослідники» |
«Мандрівники» |
1. У 6-А 2. 30 3. На 4 |
1. У 6-В 2. 34 3. На 4 |
Рис.1
Молодці! Ви правильно виконали завдання (Рис 1) і кожна команда отримує по 3 бали. Настав час дізнатися цікаву інформацію про державні символи України:
IV. Актуалізація опорних знань.
Другий раунд «Вірю, не вірю»
Учитель. Щоб дізнатися про який державний символ зараз буде йти мова ми пограємо з вами у гру «Вірю, не вірю».
У цьому раунді беруть участь тільки капітани команд. Вони виходять вперед і стають спинами один до одного, я ставлю їм однакові запитання, які починаються словами: «Чи правильно, що…». Якщо твердження правильне, то капітан піднімає зелену картку, а якщо неправильне – червону. За правильну відповідь отримуєте 1 бал.
Чи правильно, що:
1) Циліндр утворюється шляхом обертання прямокутника? (Так)
2) Конус утворюється шляхом обертання круга навколо його діаметра? (Ні)
3) Величина кута залежить від довжини його сторін? (Ні)
4) Відсоток – це одна сота від числа? (Так)
5) Стовпчикова діаграма має форму круга? (Ні)
6) Правильний дріб завжди менший від неправильного? (Так)
7) Нуль – найменше натуральне число? (Ні)
8) Діаметр кола проходить через центр кола? (Так)
Молодці! З цим завданням ви справилися, отже наш державний символ – це Прапор України. Увага на екран!(Рис.2) Прочитайте задачу у дайте відповідь на неї. Та команда, яка перша її розв’яже отримає 3 бали!
Рис.2
Відповідь: 165 см.
V. Удосконалення знань та вмінь.
Третій раунд «Збери слово»
Учитель.Зараз ми проведемо естафету. Вам пропонуються картки з прикладами, розв’язавши які правильно ви отримуєте букву слова і 1 бал вашій команді. По черзі члени команди розв’язують приклади і передають естафету наступному гравцю. Перемагає та команда, яка першою склала слово і отримала найбільше правильних відповідей. Бажаю успіху!
«Дослідники» |
«Мандрівники» |
1. 3 Г |
1. 19 Г |
2. 7 Е |
2. 22 І |
3. 22 Р |
3. 12 М |
4. 18 Б |
4. 18 Н |
Молодці! Ви правильно зібрали слова, увага на екран! Я бачу, що ви вже трохи стомилися розв’язувати приклади, отже трохи відпочинемо і послухаємо доповіді наших учнів про Герб та Гімн України. (Рис.3, 4)
Рис.3 Рис.4
Але як говорить народна мудрість: «Без верби і калини нема України», також до цього слід додати без батьківської хати,без вишивки і без запашного хліба, адже саме вони є нашими символами-оберегами. Саме завдяки ним український народ зумів уберегти від забуття нашу пісню і думу, нашу історію і родовідну пам'ять, волелюбність. Народні символи вишивають на сорочках і рушниках, а вишивка тісно пов’язана з математикою. Пропоную вашій увазі відео. (відео Україна-вишиванка).
Четвертий раунд «Чи вмієш ти рахувати?»
Перед вами на екрані задача, що містить відомості про сільське господарство України. Ваше завдання – правильно її розв’язати. За правильну відповідь команда отримає 4 бали. Переможе та команда, що швидше виконає задачу.
Задача.
Загальний земельний фонд України становить 60 млн га. Сільськогосподарські угіддя займають 70% загального фонду країни, 79% сільськогосподарських угідь – орні землі, 13% – пасовища, решта – сіножаті. Скільки гектарів займають сільськогосподарські угіддя, орні землі, пасовища і сіножаті?
Відповідь. Сільськогосподарські угіддя займають 42 млн га, орні землі – 33,18 млн га, пасовища – 5,46 млн га, сіножаті – 3,36 млн га.
VІ. Підсумки уроку.
Учитель. Отже, настав час підводити підсумки та рахувати отримані бали.
(Учитель визначає за результатами змагання переможців). Наприкінці сьогоднішнього уроку я хочу побажати всім мирного неба над головою, здоров’я,щастя та заспівати разом Державний Гімн України!
VІІ. Домашнє завдання.
Побудуйте стовпчасту діаграму, яка відображає довжину найбільших річок України.
Назва річки |
Дніпро |
Десна |
Дністер |
Південний Буг |
Сіверський Донець |
Довжина, км |
1120 |
575 |
925 |
805 |
700 |
Додаткові завдання:
Поставте у відповідність.
Відповіді: Команда «Дослідники»
1 – Г; 2 – В; 3 – Ґ; 4 – Б; 5 – А.
Команда «Мандрівники»
1 – Ґ; 2 – В; 3 – Г; 4 – Б; 5 – А.
Література
1