Урок "УКРАЇНА І МАТЕМАТИКА. Розв’язування вправ з теми: “Діаграми. Відсоткові розрахунки”

Про матеріал

Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів із тем: «Відношення і пропорції», «Відсоткові розрахунки»; підвищити зацікавленість учнів у вивченні математики; формувати вміння швидко приймати рішення в нестандартних умовах.

Перегляд файлу

6 клас

УКРАЇНА І МАТЕМАТИКА

Розв’язування вправ з теми: “Діаграми. Відсоткові розрахунки”

Мета: освітня – узагальнити і систематизувати знання учнів із тем: «Відношення і пропорції», «Відсоткові розрахунки»; підвищити зацікавленість учнів у вивченні математики; формувати вміння швидко приймати рішення в нестандартних умовах ;

             виховна – виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців, любов до Батьківщини; виховувати наполегливість у досягненні мети;

             розвиваюча – розвивати логічне мислення, пізнавальну активність.

Обладнання: презентація, картки оцінювання учнів, проектор, екран.

Тип уроку: узагальнення знань та вмінь учнів

ХІД УРОКУ

Найбільшу радість тілу дає світло сонця, найбільшу радість

                          духові – ясність математичної істини.

Леонардо да Вінчі

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-змагання між двома командами: «Дослідники» і «Мандрівники», а ще він незвичний тим, що присвячений нашій чарівній Україні.

Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов’я,

Зветься величаво – Україною,

Земле зачарована моя.

Україна має славну і давню історію, прекрасну мову і високу культуру. Святою для кожної людини є земля, де вона зробила свій перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню-колисанку, а потім народну пісню, уперше пішла до школи.

Кожна правильна відповідь принесе команді 1 бал і дасть можливість дізнатися цікаву інформацію про Україну. Тож давайте побажаємо кожній команді успіхів і розпочнемо наше змагання.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Перший раунд «Розминка»

Кожній команді дається по 3 завдання і відводиться 3 хвилини на їх виконання. Отримані бали за кожен раунд капітани команд записують у облікові картки, які ви отримали на початку уроку.

«Дослідники»

«Мандрівники»

На малюнку зображено стовпчасту діаграму розподілу учнів у шостих класах школи.

1. У якому класі учнів найменше?

На малюнку зображено стовпчасту діаграму розподілу учнів у шостих класах школи.

1.  У якому класі учнів найбільше?

2. Визначте кількість учнів у 6-Б класі.

2. Визначте кількість учнів у 6-В класі?

3. На скільки учнів більше у 6-В класі, ніж у 6-А класі?

3. На скільки учнів більше у 6-В класі, ніж у 6-Б класі?

Відповіді.

«Дослідники»

«Мандрівники»

1.  У 6-А

2. 30

3. На 4

1. У 6-В

2. 34

3. На 4

Рис.1

Молодці! Ви правильно виконали завдання (Рис 1) і кожна команда отримує по 3 бали. Настав час дізнатися цікаву інформацію про державні символи України:

  • Державний Прапор України;
  • Державний Герб України;
  • Державний Гімн України.

IV. Актуалізація опорних знань.

Другий раунд «Вірю, не вірю»

Учитель. Щоб дізнатися про який державний символ зараз буде йти мова ми пограємо з вами у гру «Вірю, не вірю».

У цьому раунді беруть участь тільки капітани команд. Вони виходять вперед і стають спинами один до одного, я ставлю їм однакові запитання, які починаються словами: «Чи правильно, що…». Якщо твердження правильне, то капітан піднімає зелену картку, а якщо неправильне – червону. За правильну відповідь отримуєте 1 бал.

Чи правильно, що:

1) Циліндр утворюється шляхом обертання прямокутника? (Так)

2) Конус утворюється шляхом обертання круга навколо його діаметра? (Ні)

3) Величина кута залежить від довжини його сторін? (Ні)

4) Відсоток – це одна сота від числа? (Так)

5) Стовпчикова діаграма має форму круга? (Ні)

6) Правильний дріб завжди менший від неправильного? (Так)

7) Нуль – найменше натуральне число? (Ні)

8) Діаметр кола проходить через центр кола? (Так)

Молодці! З цим завданням ви справилися, отже наш державний символ – це Прапор України. Увага на екран!(Рис.2) Прочитайте задачу у дайте відповідь на неї. Та команда, яка перша її розв’яже отримає 3 бали!

Рис.2

Відповідь: 165 см.

V. Удосконалення знань та вмінь.

Третій раунд «Збери слово»

Учитель.Зараз ми проведемо естафету. Вам пропонуються картки з прикладами, розв’язавши які правильно ви отримуєте букву слова і 1 бал вашій команді. По черзі члени команди розв’язують приклади і передають естафету наступному гравцю. Перемагає та команда, яка першою склала слово і отримала найбільше правильних відповідей. Бажаю успіху!

«Дослідники»

«Мандрівники»

1.      3    Г

1.      19    Г

2.      7    Е

2.      22    І

3.      22    Р

3.      12    М

4.      18    Б

4.      18    Н

Молодці! Ви правильно зібрали слова, увага на екран! Я бачу, що ви вже трохи стомилися розв’язувати приклади, отже трохи відпочинемо і послухаємо доповіді наших учнів про Герб та Гімн України. (Рис.3, 4)

                           Рис.3                                                            Рис.4

Але як говорить народна мудрість: «Без верби і калини нема України», також до цього слід додати без батьківської хати,без вишивки і без запашного хліба, адже саме  вони є нашими символами-оберегами. Саме завдяки ним український народ зумів уберегти від забуття нашу пісню і думу, нашу історію і родовідну пам'ять, волелюбність. Народні символи вишивають на сорочках і рушниках, а вишивка тісно пов’язана з математикою. Пропоную вашій увазі відео. (відео Україна-вишиванка).

Четвертий раунд «Чи вмієш ти рахувати?»

Перед вами на екрані задача, що містить відомості про сільське господарство України. Ваше завдання – правильно її розв’язати. За правильну відповідь команда отримає 4 бали. Переможе та команда, що швидше виконає задачу.

Задача.

Загальний земельний фонд України становить 60 млн га. Сільськогосподарські угіддя займають 70% загального фонду країни, 79% сільськогосподарських угідь – орні землі, 13% – пасовища, решта – сіножаті. Скільки гектарів займають сільськогосподарські угіддя, орні землі, пасовища і сіножаті?

Відповідь. Сільськогосподарські угіддя займають 42 млн га, орні землі – 33,18 млн га, пасовища – 5,46 млн га, сіножаті – 3,36 млн га.

VІ. Підсумки уроку.

Учитель. Отже, настав час підводити підсумки та рахувати отримані бали.

(Учитель визначає за результатами змагання переможців). Наприкінці сьогоднішнього уроку  я хочу побажати всім мирного неба над головою, здоров’я,щастя та заспівати разом Державний Гімн України!

VІІ. Домашнє завдання.

Побудуйте стовпчасту діаграму, яка відображає довжину найбільших річок України.

Назва річки

Дніпро

Десна

Дністер

Південний Буг

Сіверський Донець

Довжина, км

1120

575

925

805

700

Додаткові завдання:

Поставте у відповідність.

Відповіді: Команда «Дослідники»

1 – Г; 2 – В; 3 – Ґ; 4 – Б; 5 – А.

Команда «Мандрівники»

1 – Ґ; 2 – В; 3 – Г; 4 – Б; 5 – А.

Література

  1. Бабенко С.П. Математика. 6 клас: Експрес-контроль. – Х. «Ранок», 2011.- 96 с.
  2. Корнієнко Т.Л. Математичні диктанти. 6 клас. – Х. «Ранок», 2010. – 160 с.
  3. Математика в школах України. Позакласна робота - №7, 2012
  4. Тарасенкова Н.А. та ін. Математика: Комплексний зошит для контролю знань. – К. Освіта, 2014.- 64 с.
  5. http://uk.wikipedia.org/wiki/Державні_символи_України.

 

1

 

docx
Додано
31 грудня 2018
Переглядів
874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку