Математичний супермаркет
(Урок математики 1 клас)
Тема: Таблиця додавання і віднімання числа 3 . Мета:Формувати уміння складати таблиці додавання і віднімання числа 3; продовжувати роботу над складанням задач на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць; розвивати математичне мовлення;виховувати самостійність, бережливе ставлення до природи. Обладнання: Числове віяло, комп’ютер, телевізор, малюнки рослин і тварин, геометричні фігури, цифри, літери.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Ідіть мої любі, під ноги дивіться. Травам шовковим ніжно вклоніться , їжаку допоможіть, яблука пізнання всі підніміть і до класу заберіть. Сонце нас в мандрівку закликає і про дорогу оповідає. - Сьогоднішній урок незвичайний. Ми підемо до супермаркету і будемо купувати знання. Нас чекають 6 відділів. Кожен відділ зашифрований у ребус.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Починаємо з першого відділу. Як він називається?
очіво |
ктифру |
«овочі, фрукти»
- Які рослини ми називаємо овочами, а які фруктами?
1. Усний рахунок ( цифрове віяло) ( на столі в учителя лежить роздрукований матеріал овочів і фруктів. На дошці два кошики. Учні І ряду збирають овочі, ІІ – фрукти)
А) Гра «Хто більше»
Збільшити на 2
2,4,6,7,1,3,10
Зменшити на 2
4,5,7,8,9,3,10
( хто перший покаже на числовому віялі правильну відповідь, той і кладе в свій кошик фрукт чи овоч. Перемагає команда, яка першою наповнила свій кошик)
- Наш наступний відділ
тикві |
«квіти»
- Які квіти милують наше око?
- Як треба ставитися до живої природи?
Б) Вправа «Склад числа»
(Кожен учень отримує квіточку з завданням на склад числа. Після закінчення завдання діти прикріпляють квіточки на дошку. Утворилась квіткова галявина)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні ні уроці ми повинні скласти таблицю додавання і таблицю
віднімання числа 3. Для цього ми повинні завітати до відділу
п’юкомрите |
«Комп'ютери»
Пояснення нового матеріалу «Таблиця додавання і віднімання числа З»
- Наступний відділ
лочмоні дукпроти
|
«Молочні продукти»
- Які молочні продукти можна придбати у цьому відділі?
- Які тварини дарують нам ці продукти?
- Чи полюбляєте ви їх їсти?
- Чим корисні для дітей?
ІV. Фізкультхвилинка
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Розв'язування прикладів (На дошці записані приклади на додавання і віднімання 3. Бажаючі учні по черзі розв'язують їх. На поличці біля дошки стоять цифри (відповіді прикладів), а на зворотному боці літери. Розв'язавши стовпчик прикладів діти дізнаються назву молочного продукту)
с |
м |
е |
т |
а |
н |
а |
c |
и |
р |
м |
а |
с |
л |
о |
7+3=10 5+3=8 2+3=5
5-3=2 1+3=4 4+3=7
6-3=3 6+3=9 7-3=4
10-3=7 3-3=0
8-3=5
4-3=1
3+3=6
VІ. – Крокуємо далі і потрапляємо до відділу
ниймя’с |
«М'ясний»
Розвиток математичних знань (Розв'язування задач про свійських тварин)
- Яких тварин називають свійськими?
- Яка користь від них людям?
1. (За допомогою схеми учні складають і розв'язують задачі)
1) Півнів - 4
Курей - ? на З >
2) Гусей - 5
}? Індиків - З
3) Корів - 10
Коней - ? на 3 <
- Завершує нашу мандрівку до супермаркету відділ
ськиймор |
світ |
«Морський світ»
2. Гра «Чарівні фігури»
(3 геометричних фігур скласти морського мешканця)
- Що ви знаєте про мешканців водойм? Що треба робити, щоб їм жилося добре?
VII. Підсумок уроку.
Рефлексія
- Вам сподобався наш урок?
- Яке завдання було легким, а яке складним?
- Як збільшити число на З?
- Як зменшити число на З?