Математика
2 клас
Тема. Буквені вирази. Складання добутків і обчислення їх значень за таблицею. Розв’язування задач.
Мета.
Формування предметних компетентностей:
ознайомити учнів з виразами зі змінною (з буквеними даними); вдосконалити вміння складати добутки та обчислювати їх за таблицею; вдосконалити вміння розв’язувати задачі; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати логічне мислення, пам'ять, творчу активність учнів; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати зв’язне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання; дотримуватися етичних норм мовлення, культури спілкування.
самоосвітньої: через самостійну роботу в класі;
здоров’язбережувальної: розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
загальнокультурної: дотримуватися правил поведінки на уроці.
Обладнання: презентація, картки для роботи в парах, цеглинки LEGO,
« Коло успіху»
Підручник. Математика: підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти / Н. П. Листопад /— Київ : УОВЦ «Оріон», 2019 – 160c.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організація класу
- Продзвенів уже дзвінок.
- Починаємо урок.
- Хто сказав, що математика –
Це складна наука?
Ми сьогодні доведем,
Що це цікава штука.
2. Мотивація навчальної діяльності
Тому давайте разом з вами, виконуючи завдання , наповнимо його квітами. Отже, за кожне правильно виконане завдання, я буду поповнювати кошик квітами.
3. «Розминка»
1) Інтерактивна технологія «Незакінчені речення»
- Числа при множенні називаються так . . .
- Числа при діленні називаються так . . .
- Щоб збільшити число у декілька разів, потрібно виконати дію . . .
- Щоб зменшити число у декілька разів, потрібно виконати дію . . .
- Щоб дізнатися у скільки разів одне число більше або менше за інше, потрібно виконати дію. . .
2) Усний рахунок
- Підготуйте цеглинки LEGO .
- Дозвольте нагадати, що ви повинні підняти цеглинку того кольору , на якому зображено правильну відповідь(слайд)
Робота в парах
- Я впевнена, що кожен з вас намагався відповідати швидко і точно.
3) Каліграфічна хвилинка
- За календарем сьогодні 7 березня.
- А як можна назвати цю дату, не вживаючи назви місяця? ( 7 день першого місяця весни, або 7 день третього місяця року)
- Який сьогодні день тижня? (вівторок)
- Спробуйте зашифрувати і його (другий день тижня, день, що йде після понеділка, день, що передує середі ).
- Розгорніть зошити і запишіть.
7 березня
Класна робота
Доповніть речення.
У музиці . . . нот.
Веселка має . . . кольорів.
Тиждень має . . . діб.
- Каліграфічно запишіть цифру 7 стільки разів, скільки вам років.
ІІ. Основна частина
- Сьогодні на уроці я відкрию вам ще один математичний секрет.
Ми дізнаємося, як обчислювати вирази з буквеними даними.
5 • |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
6 |
7 |
3 |
5 |
4 |
8 |
2 |
9 |
30 |
35 |
15 |
|
|
|
|
|
Висновок.
Вирази, що містять у своєму записі букву, називаються буквеними. Для позначення числа, що змінюється у них використовують букви латинського алфавіту. |
Робота з підручником.
Обчислити
17 + а, якщо а = 10, то
17 + 10 =27
17 + а, якщо а = 15, то
17 + 15 = 32
17 + а, якщо а = 43, то
17 + 43 = 60
3) №777(самостійно)
в • 3, якщо в = 7, то
7 • 3 = 21
в • 3, якщо в = 4, то
7 • 4 = 28
Фізкультхвилинка
- Тепер настав час відпочинку.
Ми проведем фізкультхвилинку.
№779( фронтально з коментуванням)
Задача( записуємо в зошит )
Біла акула – 5 м
у ? разів менше
Китова акула – 15 м
15 : 5 = 3( рази)
Відповідь: у 3 рази біла акула коротша, ніж китова.
Валеологічна хвилинка (1 хв)
Учитель: Сплять маленькі кошенята,
Всі заплющіть оченята! (Діти заплющили очі)
Діти: А Васько не хоче,
Він розплющив очі! (Очі розплющені)
Учитель: Подивився вгору, вниз,
Поводив очима скрізь.
(Очі вгору, вниз, по колу, головою не рухаючи)
І праворуч, і ліворуч,
Перевірив: вуха поруч!
Знову — вгору, знову — вниз,
Лапою помацав ніс
(Діти, дивлячись на свій вказівний палець,
наближають його до носа)
Ось і вправа закінчилась.
Очі наші відпочили?
Задача №780 ( фронтально з коментуванням)
Задача ( записуємо в зошит )
Першого дня – 9 б. і 7 д.
у ? разів менше
Другого дня – 4 кл.
Розв’язання
2)16 : 4 = 4 ( рази)
Відповідь: у 4 рази менше посадили дерев другого дня, ніж першого.
Обчислити
І в. а – 40, якщо а =53, 67. |
2 в. в • 4, якщо в = 7, 9. |
І в. а – 40, якщо а =53,67, то 53 – 40 = 13 67 – 40 = 27
|
2 в. в • 4, якщо в = 7, 9, то 7 • 4 = 28 9 • 4 = 36 |
ІІІ. Заключна частина
- Годинник невтомний показує враз, що наш урок закінчувати час.
1. Підсумок уроку. Вправа « Мікрофон»
- Сьогодні на уроці найбільшим відкриттям було…(вирази з буквеними даними)
- Яким був наш урок ? ( цікавим, пізнавальним, корисним, навчальним)
- Якими ви були на уроці? ( старанними, розумними, кмітливими, організованими, зібраними )
2. Рефлексія