Урок "Математика – симфонія життя"

Про матеріал

Розширювати і поглиблювати знання учнів із програмного матеріалу. Розвивати у дітей математичні здібності . Вчити їх самостійно мислити. Виховувати в учнів інтерес до математики.

Перегляд файлу

Математика – симфонія життя

                Математика            

                         3-й клас

За методикою Ш. Амонашвілі

 

Мета. Розширювати і поглиблювати знання учнів із програмного матеріалу. Розвивати у дітей математичні здібності . Вчити їх самостійно мислити. Виховувати в учнів інтерес до математики.

 

Девіз уроку.  Сім раз відмір, а раз відріж.

                                                                                                        

 

                                             Хід уроку:

 

 1. Організація класу.

 - Доброго дня вам, любі малята,

 Хлопчики милі мої і дівчатка.

 Щирою посмішкою всіх вас я вітаю,

 Доброго настрою на весь день бажаю.

 За руки один одного візьмем –

 І дружно привітаємось:

 Учні (разом). -  Добрий день!

 

 - Діти, поверніться до наших гостей, підніміть свої руки вверх і поаплодуйте кращим учителям нашої школи.

 -  Сьогодні у нас урок математики. На уроці ми будемо працювати над завданнями,  які вимагають швидко думати. Закрийте очі і мовчки повторюйте собі: «Я математик. Я люблю математику. Математика – мій світ. Математика – найкраща наука. Математика – гімнастика для розуму».                                                                                    

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.                                                                             

- А тепер прочитайте тему нашого уроку: «Математика – симфонія життя».

        - Правда, якась незвичайна? А тепер поміркуємо, що ж таке симфонія.

     (Відповіді учнів)

 - Так, симфонія – це великий музичний твір, як в поезії є поема. Поема пишеться віршами, римами, а симфонія – звуками, музикою. Симфонія – найбільш піднесена музика. По телебаченню ви можете побачити: у залі сидить оркестр, кожен виконує гру на своєму інструменті, а в цілому виходить дивовижна музика. Глядачі затамовують подих і слухають, слухають, слухають…  

 Один мудрець якось сказав, що математика – це також симфонія, але симфонія життя. Сьогодні кожен з вас буде працювати,                                                                                                                                        міркувати, доводити свою думку, а разом ми творитимемо симфонію життя. Я бажаю вам успіху!

 - Девіз нашого уроку: «Сім раз відмір, а раз відріж».

  Всі сідайте тихо, діти,

  Домовляймось не шуміти,

  Руки гарно піднімати,

  На уроці не дрімати.

  Не просто слухати, а чути.

  Не просто дивитися, а бачити.

  Не просто відповідати, а міркувати.

 ІІІ. Сприймання та засвоєння матеріалу.

 «Мозковий штурм»

 - Сума довжин усіх сторін. (Периметр.)

 - Дванадцять місяців. (Рік.)

 - Знак для запису чисел. (Цифра.)

 - Фігура, у якої всі сторони рівні. (Квадрат.)

 - Грошова одиниця в Україні. (Гривня.)

 - Лінія, у якої є початок і кінець. (Відрізок.)

 Гра «Перевіряю таблицю»

 За допомогою мячика вчитель перевіряє знання таблиці множення і ділення.

 Виконання завдань.                                           

 1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                А                  В                                                                                                     

- Подивіться на ці квадрати.                                                                           

                                           (Закриває їх.)                                                                              

                                                                                                                                          - А тепер закрийте очі і подумайте, у якій фігурі А чи В більше маленьких квадратів. А тепер шепніть мені на вушко.

   (Підходить до кожного учня.)

 2) - Прочитайте ряд чисел, записаних на дошці, і запам’ятайте їх.

   {6, 1, 13, 3, 7, 64, 9, 25, 10, 18}

  (Викликає кілька учнів . Вони повертаються спиною до дошки.)

 - Які числа ви запам’ятали? (Діти по черзі відповідають.)

 - Молодці! Діти, подаруйте їм за це свої оплески!

 3) - Хлопчики, наступне завдання ми присвятимо нашим дівчаткам.

   19, …, 37, …, …, …, …, …, … .

 - Яким має бути останнє число у цьому ряду?

 - Хто хоче шепнути мені останнє число? Ти відміряв сім разів? Шепни мені. Нехай цей математик відкриє нам таємницю останнього числа!

 - Яким має бути передостаннє число? Хто хоче шепнути його цьому хлопчикові, який відгадав останнє? Оголосіть цю таємницю!

 - Яким повинно бути друге число? Давайте разом назвемо його.

 - Назвіть четверте число, п’яте і т. д.

   19, 28, 37, 46, 55, 64, 73, 82, 91.

 - Що цікавого у цих числах?

 (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 – перші цифри у числах, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 – другі цифри.)

 - Перед нами ось такий цікавий ряд чисел. Нехай він буде нашим подарунком для дівчаток. А знаєте чому? Бо цей ряд називається дзеркальним. А дівчатка, як відомо, завжди хочуть бути красивими і тому постійно дивляться у нього.

 4) - У мене в руках ось такий куб. Як зробити цю обємну фігуру плоскою? (Розрізати.) Ось яка фігура вийшла!                                                                                                                         

    

 

 

 

 

 

 

 - Це дуже велика фігура! Що вона вам нагадує? (Хрест.)

 - Чиїм символом є хрест?

 - Ви відчуваєте музику у цих завданнях?

 5) – Діти, а тепер покладіть голівки  на парти, закрийте очі. Я буду називати  приклади,  а ви будете мовчки їх обчислювати. Хто знатиме результат, той нехай підніме руку і покаже його на пальчиках.

  - Суму чисел 12 і 18 зменшити у 5 разів;

  - 8 збільшити на добуток чисел 6 і 2;

  - до числа 42  додати частку 24 і 3;

  - від 80 відняти добуток чисел 5 і 8;

  - частку чисел 54 і 6 збільшити у 6 разів;

  - 100 зменшити на добуток чисел 7 і 8.

                           (Вчитель підходить до дітей, кладе руку на голівку дитини і дякує йому за правильну відповідь.)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 - Ну що? Сподобалася вам математика у темноті? Це добре? Як ви гадаєте? Але і важко!

 6) – У мене є для вас ще одне цікаве завдання. Число 12 розкладіть на два доданки, добуток яких найбільший.

    (Дякує за правильні відповіді.)                   - Розкладіть число 16 на два множники, сума яких найменша.

    (Дякує за правильні відповіді.)

 - А тепер погладьте свої розумні голівки.                    7) - Наступне завдання. У мене є квадрат, периметр якого 32 сантиметри. Я беру ще один такий квадрат і приставляю його до першого квадрата. Чому дорівнює периметр такої фігури? (48 см)

 (Вчитель  підходить до дітей, які піднімають руки. Вони шепчуть йому відповідь. Вчитель дякує за правильну відповідь. Дівчинка, яка обчислила неправильно, отримує комплімент: «У неї дуже гарні ямочки на щічках. Якщо ти не станеш математиком, то тебе будуть прикрашати ці ямочки» .)

 8) – Пропоную завдання на уяву. Уявіть собі прямокутник. Уявили? А тепер уявіть, що я фломастером провів у ньому вертикальну лінію. Скільки стане прямокутників?  (3)                                                                                                                                                                   

          - А якщо я проведу дві такі лінії, то скільки стане всього прямокутників? (6)

 (Після кожної відповіді учнів запитує: «А ти сім раз відміряв?»)

 

Побудова асоціативного куща

 - Діти, чи задумувалися ви про те, чому саме сім разів треба відмірювати ?                                                                                                                            

- Ми часто використовуємо у мові число 7. Це  число особливе. Згадайте, де воно вам зустрічалося, і спробуємо побудувати асоціативний кущ.

 

 

        7 нот    7днів тижня   7 чудес світу

 

   7

«Вовк та семеро козенят»           «Білосніжка і сім гномів»

 

                                                                                                                                                   

                                  7 струн          7 кольорів веселки

                                                                                                                                                                                                                                - А згадайте  народну мудрість:

   Сім раз відмір, а раз відріж.                                          

Семеро одного не чекають.

Сім верст до небес.

Сім чудес на світі.

Сім п’ятниць на тиждень.

 - Навіть фази Місяця міняються через кожні сім днів. Сім дірок у будь-якій голові. Ось яке це магічне число!

 - Ну що ж, хіба це не музика? 

ІV. Рефлексія уроку. 

  • Чим цікавий для вас був сьогоднішній урок?
  • То як ви розумієте вислів: «Математика – симфонія життя»?

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
2.0
Загальна:
2.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Батуліна Світлана Іванівна
    Багато цікавих моментів, але я так і не зрозуміла. який матеріал повторювався. Все якось зібрано до купи, про все взагалі.
    Загальна:
    2.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    2.0
docx
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
742
Оцінка розробки
2.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку