Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок математики 1 клас

Про матеріал
В матеріалі уроку показані прийоми ознайомлення учнів 1 класу з числом та цифрою нуль та прийоми обчислень виразів та задач з ними.
Перегляд файлу

                              Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України.

                                  Управління освіти Шосткінської міської ради.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з теми: Число і цифра 0.

Послідовність чисел від 0 до 10.                                                                                                                                                                                                                          

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

                                        Підготувала вчитель                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

                                                                          початкових класів

                                                                          ШЗШ І-ІІІ ст. №4

                                                                          Макаренко Ірина Миколаївна

 

 

 

          

 

 

                                              Шостка

 

                            Тема. Число і цифра 0.Послідовність чисел від 0 до 10.

Мета. Ознайомити учнів із числом нуль, його утворенням і місцем у                                                                                                                                                                                                            числовому  ряді.  Вправляти у порівнянні чисел, написанні цифри 0,    відніманні рівних чисел. Розвивати уважність. Виховувати пізнавальний інтерес учнів, самостійність.

Обладнання: предметні картинки (Буратіно, ігри), зошити на друкованій       основі.

                                                   Хід уроку

І. Актуалізація опірних знань.

1. Девіз уроку: Щоб водити машини

                          й на комп’ютері грати,

                          треба добре для цього

                          математику знати.

2. Усний рахунок ігри «Засели будинок», «Влучно 10 в ціль», «Ялиночка»;

 

                                                                                        

                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Влучно в ціль».

До картону ниткою прикріплені п’ять кружечків із цифрами 1, 2, 3, 4, 5, зі зворотного боку на кружечках відповідно –          цифри: 9, 8, 7, 6, 5. Перевертаючи кружечок, перевіряємо правильність       відповідей.

 

 

 

 

 

 

3.Математичний диктант.

1) Запишіть число, яке передує числу 2;

2) Запишіть число, яке при лічбі стоїть між числами 3 і 5;

3) Запишіть число, наступне за числом 5;

4) Запишіть найбільше одноцифрове число;

5) Запишіть суму чисел 9 і 1.

ІІ. Робота над новим матеріалом.

1. Логічне завдання

- Буратіно поклав у курточку 5 монет. У курточці 2 кишені – ліва і права.

Скільки монет може бути в кожній кишені. (2 і 3, 1 і 4, усі в одній кишені, а друга – порожня)

  • Порожня, це значить  - ніскільки, або ще можна сказати – нуль монет.

Нуль означає «ніскільки», «ніщо».

Фізкультхвилинка.

2. Вчитель демонструє картку 0, читає вірш.

          -    Нуль дуже схожий

                     На буквочку «О»;

                     Він означає –

                     «Ніскільки», «ніщо».

3. Письмо цифри 0 у зошитах.

- Так що означає цифра 0? (Ніскільки, ніщо).

4. Гра «Будь уважний».

  • Скільки лапок у котів? (Чотири.)
  • Скільки в песика хвостів? (Один.)
  • Скільки вушок у зайців? (Два.)
  • Скільки пальців на руці? (П'ять.)
  • Скільки крил є у лисиці? (Нуль.)
  • Скільки лапок у синиці? (Нуль, бо в синиці ніжки, а не лап­ки.)
  • Скільки жаб літає в небі? (Нуль, бо жаби не літають.)
  • Скільки хвостиків у тебе? (Жарт.)
  • Зробіть висновок: що означає число нуль? (Нічого, жодного предмета.)

      5.Закріплення матеріалу.

а) Робота в зошитах на друкованій основі, с. 35, завд.№1.

    - При дорозі – три кульбабки

      У пухнастих білих шапках.

      Налетів вітерець,

     Шапки здув, пустунець!  

- Скільки ще кульбабок у пухнастих

шапочках? (Жодної).

  • Прочитайте вирази під малюнками.

б)  Завдання №2, коментовано.

4 – 4 = 0            2 – 2 = 0           3 – 3 = 0

в) Завдання №4, в зошитах самостійно. Вставити пропущені знаки. Перевірка. Робота в парах.

1 * 2        2 * 3         2 * 3      3 * 4       4 * 5

10 * 0     10 * 9      10 * 0      9 * 8      9 * 1

г) Робота з підручником , с. 47, №2 (Ланцюжок)

Порівняй числа в кожній парі за зразком.

2 > 0      3 і 2     1 і 0      0 і 5

Обчислити значення виразів. (усно)

4 – 2 (=2)      3 – 3 (=0)         5 – 5 (=0)        4 – 3 (=1)

- Так що ж позначає число 0? (ніскільки, ніщо)

- Що залишиться від числа, якщо відняти таке саме число? (0)

- Чи може 0 бути більше любого числа, які ми вчили? (Ні, він менше,тому що 0, це «ніскільки»)

д) Складання рівності за віршем.

   -      Було у Галини

          Сім ягід малини.

          Шість вона з’їла,

          Одну загубила.

- Порахуйте, скільки в дівчинки залишилось ягід. Викладіть стільки паличок, скільки ягід було спочатку.

- Що треба зробити далі? (Відкласти 6, які вона з'їла.)

- А далі? (Одну загубила, тож треба відкласти 1.)

- Що залишилося? (Нічого, жодної ягоди.)

- Яка цифра позначає «нічого»? (0).

ІІІ. Підсумок уроку.

          -     Десь сорока два смачненькі

Бублички дістала.

Трійко діточок маленьких

Ними частувала:

Це тобі один, ти слухняний син!

Це тобі один, ти розумний син!

Третій сину, розбишако,

Ледацюго, забіяко!

Ти одержиш нулика

               Дірочку від бублика!

  • Так що ж одержав третій син?
  • Яке число означає «дірочку від бублика»? (0)
doc
Додано
14 лютого
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку