"Урок математики 1 клас"

Про матеріал
Нетрадиційний урок із використанням героїв. Поєднано різні завдання. В цікавій формі вивчають матеріал.
Перегляд файлу

Математика 1 клас

Тема: Число 10. Одноцифрові та двоцифрові числа. Склад числа 10. Задачі на знаходження остачі (різниці). Геометричні поняття: промінь.

Мета: Ознайомити учнів з поняттям – одноцифрові та двоцифрові числа; геометричним поняттям – промінь, точка. Вчити розв’язувати задачі на знаходження остачі (різниці); закріпити склад числа 10. Виховувати творче мислення та любов до математики.

Обладнання:  Зошит, підручник,  ТНЗ, плакати А1, альбомний аркуш, кольорові олівці, казкові герої Кнопочка, Мудра Сова, Поспішайко, Незнайко,  Знайко.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Добрий день!

Удобрий час радо ми вітаєм вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя всім бажаємо.

 

II. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

Вправа «Мікрофон».

 

- Чи любите ви предмет «математика»? Які завдання ваші улюблені?

- Для чого людям потрібно знати математику?

- Якими потрібно бути на уроці, щоб все в нас виходило?

- Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо  цікавий,  творчий урок.

- Заспіваємо нашу улюблену пісеньку про математику.

 

III. Фізкультхвилинка (звуч. «Пісня про математику»).

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Кожного разу коли ми мандруємо Королівством Математики ми стаємо все більш розумними і кмітливими. На сьогоднішньому уроці ми з вами навчимося красиво писати цифру 10, дізнаємося про одноцифрові та двоцифрові числа, прослухаємо цікаву казку та будемо розв’язувати приклади та задачі.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Вправа «Будиночок чисел».

-Діти, попрацюємо в будиночку де живуть цифри. Погляньте, яких цифр не вистачає в ньому (2, 7. 10). Які геометричні фігури «живуть» в цьому будиночку? (трикутники) Скільки трикутників потрібно домалювати біля цифри 1? Виберіть правильний варіант відповіді.

2. Робота над вправою «Правило Мудрої Сови» (8-2).

- Діти, прослухайте правило від Мудрої Сови. Прочитаємо його в зошиті. Спробуємо відтворити з пам’яті.

- То які числа називають одноцифровими? Назвіть наприклад декілька чисел.

- Які числа називають двоцифровими? Назвіть найбільше двоцифрове число.

3. Каліграфічна хвилинка (8-2-1).

Переглянемо презентацію написання чисел 1 і 0. Допоможемо Хвалькові записати красиво в зошити два рядочки числа 10.

-Запишіть числа в пусті клітинки (в. 3 с. 36). Які числа записали?

4. Вправи на засвоєння складу числа 10.

1) Діти, до нас на урок завітав Поспішайко, він сумний, бо ніяк не може долетіти до однієї з планет нашої Сонячної системи. Допоможіть Поспішайкові долетіти до – Сатурна. Заповніть порожні клітинки так, щоб у рядочках були записані варіанти складу числа 10. Працюємо самостійно. (Перевірка на екрані 8-4). Чи змогли ви правильно виконати це завдання? Підніміть руки в кого все правильно.

2)  Наш давній друг Хвалько хвалився, що знає склад числа 10. А ви зможете виконати його завдання? Заповніть порожні клітинки у зошитах (в. 5 с.37 ) (плакат А1на дошці).

3) Презентація знаків «більше», «менше», «дорівнює» - правило Мудрої Сови (8-6). Допоможіть Незнайкові порівняти вирази.

- Які знаки поставили? Чому?

4) Вправа «Маска».

- Діти, числа залюбки їздять на карнавал. Вони одягають маски. Наше завдання відгадати, яке число заховалося під маскою х. Зробіть перевірку, чи правильно ми відгадали число.

VI. Робота над задачами.

  •                   Чи любите ви складати задачі? Давайте спробуємо скласти задачі за малюнками (в. 8, с.38).
  •                   Що ви бачите на першому малюнку? (троянди) Скільки розквітло троянд? (4) Скільки зірвали? (3) Скільки залишилося? (невідомо)    Давайте складемо задачу.

 

  1.               На клумбі розквітло 4 троянди. Дівчинка зірвала 3 троянди. Скільки квіток залишилося? (1) Запишіть результат у зошит.

Що ви бачите на другому малюнку? (морозиво) Скільки порцій морозива купили? (5) Скільки порцій з’їли? (2) Чи відомо скільки порцій  залишилося? (Ні) Як це можна зробити? Якою дією? Давайте сладемо задачу.

  1.               Друзі купили 5 порцій морозива. Дві порції вони з’їли. Скільки порцій морозива залишилося? (3) Запишіть відповідь у зошит.

Висновок: задачі із запитанням «Скільки залишилося?» називають задачами на знаходження остачі (різниці) (8-8, правило Мудрої Сови).

 

  1.               Розв’язок задачі з буквеними даними (в. 9, с.38).

На полиці стояло n книг. Діти взяли 5 книг. Скільки книг залишилося на полиці?

  • Скільки було книг на полиці? (n)
  • Скільки діти взяли книг? (5)
  • Чи відомо скільки книг залишилося? (Ні)
  • Якою дією будемо розв’язувати цю задачу?(відніманням)
  • Який варіант відповіді нам підходить? Чому? Чи потрібно підставляти числа? (Ні)
  1.               Розв’язок задачі з буквеними даними (в.10, с. 38)

Діти, а тепер розв’яжемо подібну задачу до попередньої умова та ж сама, тільки в цій задачі n = 8. Підставимо значення і вирахуємо задачу. Яка буде дія? Скільки вийшло в задачі?

 

VII. Фізкультхвилинка. Пісня «Усмішка».

 

VIII. Робота з геометричним матеріалом.

 

  1.               Слухання казки  «Казка про допитливу точку» (8-11).

-Діти, прослухайте казку про допитливу Точку. Уважно слідкуйте за автором.

- Про кого розповідається в казці? (про Точку)

- По чому вона йшла?(по Прямій)

- Чому вона не хотіла далі йти? (вона втомилася)

- Хто допоміг Точці? (Ножиці)

- Як утворився промінь?(Ножиці розрізали Пряму)

Промінь має початок, але не має кінця. Чи сподобалось Точці на промені?

  1.          Гра «Знайди промінь».

Діти погляньте на малюнок (плакат А1) обведіть на малюнку промені. Порахуйте скільки їх? (2) Запишемо відповідь у зошит.

  1.               Творча робота.
  •                   Поставте на аркуші паперу (у кожного учня альбомний аркуш і кольорові олівці) точку будь – якого кольору. Проведіть через неї пряму. На цій прямій поставте ще дві точки іншого кольору. А тепер уявіть себе художником і домалюйте щось щоб у вас вийшов малюнок. Це може бути будь-що або будь-хто.
  •                   А тепер розкажіть, що ви створили? (Презентація робіт)

 

IX. Узагальнення і систематизація знань/

 

  •                   Які числа називаються одноцифровими?
  •                   Які числа – двоцифрові?
  •                   Що таке промінь?

 

1.Гра «Великі перегони»

Ви учасники великих перегонів. Оберіть автомобіль, на якому ви будете брати участь у авторалі. Обведіть його. Потрібно за 4 хвилини розв’язати приклади і порівняти числа. За кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал. Включаємо таймер (8-12).

 

X. Підсумок уроку.

 

- Діти, дякую вам за урок. Ви гарно працювали, добре відповідали. Наші казкові герої задоволені вашими творчими роботами. Вивісим їх на дошці.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку