"Урок математики 1 клас"

Про матеріал
Цікавий урок на який завітали гості. Діти в ігровій формі вивчають цифри, величини. Стають героями -машиністами поїзда.
Перегляд файлу

Тема: Нумерація двоцифрових круглих чисел. Сто. Розташування чисел у порядку спадання. Величини та їх вимірювання.

 

Мета: Ознайомити учнів з круглими двоцифровими числами, числом – сто. Закріпити назви круглих чисел і правила позначення їх на письмі цифрами, стародавні міри довжини. Поглибити вміння розв’язувати приклади і задачі. Розвивати творче мислення, уміння аналізувати, математичне мовлення. Виховувати інтерес до вивчення математики, старанність, охайність.

 

Обладнання: Зошит на друкованій основі. 1клас «Математика». ТЗН, плакати А1, казкові герої, палички.

 

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Приготуйтеся швиденько,

Станьте біля парт рівненько.

Ми урок розпочинаєм,

Багато нового пізнаєм.

ІІ. Фізкультхвилинка. Фонограма «Пісня про математику».

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •                   Діти, на сьогоднішньому уроці ми поринемо в чарівний світ математики. До нас завітали наші казкові друзі Поспішайко, Незнайко, Знайко, Мудра Сова. Вони пропонують нові для вас завдання. Ми ознайомимось з числом 100; навчимось розташовувати числа в порядку спадання; будемо розв’язувати приклади і задачі.

IV. Робота над темою уроку.

  1.               Презентація двоцифрових круглих чисел (6-1).

 

  1.               Вправа «Будиночок чисел»
  •                   Які круглі числа записані в будиночку? Яких не вистачає? Як запишемо число 100? Зі скількох десятків воно складається?
  •                   Заповніть порожні клітинки. Як правильно записувати круглі числа?
  •                   Чому ці двоцифрові числа ми називаємо круглими?
  •                   Порахуйте десятками до 100. Як записується число 100?

 

  1.               Робота з таблицею (в. 2, с. 28)
  •                   Скільки десятків ви бачите в першій таблиці? (другій)
  •                   Скільки одиниць ви бачите в першій таблиці? (другій)
  •                   Запишіть числа які вийшли.
  •                   Яке  число найбільше в ряду круглих чисел (100); за ним йде 90, 80. Давайте визначимо закономірність за яким записано поданий ряд чисел (числа записані в порядку спадання через десяток). Запишіть наступні три числа (в. 3, с. 28). Перевірте чи правильно (8-3).

Поспішайко пропонує вам виконати його завдання (в.4, с. 29). Знайдіть попереднє число до числа 1. Як це зробити? Якою дією? Пригадайте правило знаходження попереднього числа. Відтворіть з пам’яті.

 

  1.               Розв’язок прикладів на додавання і віднімання числа 5.
  •                   Заповніть порожні клітинки. Попрацюйте в парі. Розкажіть приклади однокласнику з пам’яті.

 

  1.               Робота над правилом.
  •                   Діти, прослухайте правило Мудрої Сови (6-6). Прочитаємо його в зошиті. Відтворіть його з пам’яті.
  •                   Розташуйте числа в порядку спадання. Обведіть найбільше число (в. 6,с.29)

 

  1.               Робота над правилом (6-7).

Прочитайте правило від Мудрої Сови. Повторіть правило. Відтворіть з пам’яті.

Порівняйте числові вирази використовуючи переставний закон додавання (в.7, с. 29)

 

V. Робота над задачами.

Прочитайте правило пригадавши пропущене слово. Відтворіть його з пам’яті. Запишіть пропущене слово (6-8).

 

  1.               Задача 1.

У Бараша була книга з 10 сторінок. Він прочитав 5 сторінок. Скільки сторінок книги залишилося прочитати Барашу?

  • Про кого йдеться мова в задачі? (про Бараша)
  • Зі скількох сторінок складається книга Бараша? (з 10)
  • Скільки сторінок він прочитав? (5с.)
  • Скільки залишилося прочитати? (невідомо)
  • Як можна дізнатися? (розв’язавши задачу)
  • Якою дією ?
  • Як називається така задача, або який це тип задачі? (задача на знаходження різниці)
  • Запишемо скорочений запис задачі.
  • Який буде розв’язок задачі?(10-5=5)
  • Запишіть відповідь задачі.

 

  1.               Задача 2

Бабуся поклала в холодильник t вареників. Потім вона нагодувала онучку п’ятьма варениками. Скільки вареників залишилося?

  • Про кого йдеться мова в задачі? (про бабусю)
  • Що вона робила? (вареники)
  • Скільки бабуся поклала вареників в холодильник?  (t)
  • Скількома варениками нагодувала онучку? (5)
  • Як розв’яжемо цю задачу? (t-5 = t-5 в.)

 

Запишемо задачу в робочому зошиті.

 

VI. Фізкультхвилинка. Пісня «Вчать у школі».

 

VII. Закріплення вивченого матеріалу.

 

1.Робота над прикладами з невідомими доданками.

Прослухайте правило  від Мудрої Сови (6-9). Повторіть його. Спробуйте зробити приклади користуючись правилом. Підставте значення замість х.

 

2. Робота з геометричним матеріалом.

    - Незнайко пропонує нам виконати вправу 10 на с. 31(на дошці плакат А1).

      Порахуйте скільки відрізків на малюнку? (8)

Обведіть правильний варіант відповіді.

3.Творче застосування набутих знань.

      Робота з геометричним матеріалом.

Із семи однакових паличок скласти 3 трикутники.

Спробуйте в себе на парті виконати це завдання.

 

  1.               Стародавні міри довжини (6-11).

Мудра Сова хоче перевірити чи пам’ятаєте ви стародавні міри довжини. Які ви запам’ятали? (лікоть, фут). Молодці. Повторіть що таке лікоть, фут.

Виконайте завдання від нашого друга Незнайка. Чим будемо вимірювати зріст песика? (метром)

 

  1.               Гра «Математичний поїзд» (6-12)

Уявіть, що ви машиніст поїзда й вам потрібно причепити всі вагони. Розв’яжіть приклади за 4 хвилини. За кожний правильно розв’язаний приклад ви маєте право причепити один вагон. Коли всі вагони будуть причеплені ви одержите медаль юного залізничника.

 

VIII. Підсумок уроку.

Ви добре попрацювали на уроці. Поміняйтеся зошитом зі своїм сусідом. Перевірте роботи один в одного. Розфарбуйте медаль юного залізничника в кого всі правильні відповіді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 лютого 2021
Переглядів
1007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку