Тема: Нумерація двоцифрових круглих чисел. Сто. Розташування чисел у порядку спадання. Величини та їх вимірювання.
Мета: Ознайомити учнів з круглими двоцифровими числами, числом – сто. Закріпити назви круглих чисел і правила позначення їх на письмі цифрами, стародавні міри довжини. Поглибити вміння розв’язувати приклади і задачі. Розвивати творче мислення, уміння аналізувати, математичне мовлення. Виховувати інтерес до вивчення математики, старанність, охайність.
Обладнання: Зошит на друкованій основі. 1клас «Математика». ТЗН, плакати А1, казкові герої, палички.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Приготуйтеся швиденько,
Станьте біля парт рівненько.
Ми урок розпочинаєм,
Багато нового пізнаєм.
ІІ. Фізкультхвилинка. Фонограма «Пісня про математику».
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
IV. Робота над темою уроку.
Поспішайко пропонує вам виконати його завдання (в.4, с. 29). Знайдіть попереднє число до числа 1. Як це зробити? Якою дією? Пригадайте правило знаходження попереднього числа. Відтворіть з пам’яті.
Прочитайте правило від Мудрої Сови. Повторіть правило. Відтворіть з пам’яті.
Порівняйте числові вирази використовуючи переставний закон додавання (в.7, с. 29)
V. Робота над задачами.
Прочитайте правило пригадавши пропущене слово. Відтворіть його з пам’яті. Запишіть пропущене слово (6-8).
У Бараша була книга з 10 сторінок. Він прочитав 5 сторінок. Скільки сторінок книги залишилося прочитати Барашу?
Бабуся поклала в холодильник t вареників. Потім вона нагодувала онучку п’ятьма варениками. Скільки вареників залишилося?
Запишемо задачу в робочому зошиті.
VI. Фізкультхвилинка. Пісня «Вчать у школі».
VII. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Робота над прикладами з невідомими доданками.
Прослухайте правило від Мудрої Сови (6-9). Повторіть його. Спробуйте зробити приклади користуючись правилом. Підставте значення замість х.
2. Робота з геометричним матеріалом.
- Незнайко пропонує нам виконати вправу 10 на с. 31(на дошці плакат А1).
Порахуйте скільки відрізків на малюнку? (8)
Обведіть правильний варіант відповіді.
3.Творче застосування набутих знань.
Робота з геометричним матеріалом.
Із семи однакових паличок скласти 3 трикутники.
Спробуйте в себе на парті виконати це завдання.
Мудра Сова хоче перевірити чи пам’ятаєте ви стародавні міри довжини. Які ви запам’ятали? (лікоть, фут). Молодці. Повторіть що таке лікоть, фут.
Виконайте завдання від нашого друга Незнайка. Чим будемо вимірювати зріст песика? (метром)
Уявіть, що ви машиніст поїзда й вам потрібно причепити всі вагони. Розв’яжіть приклади за 4 хвилини. За кожний правильно розв’язаний приклад ви маєте право причепити один вагон. Коли всі вагони будуть причеплені ви одержите медаль юного залізничника.
VIII. Підсумок уроку.
Ви добре попрацювали на уроці. Поміняйтеся зошитом зі своїм сусідом. Перевірте роботи один в одного. Розфарбуйте медаль юного залізничника в кого всі правильні відповіді.