Урок 100
Тема. Додавання на основі розрядного складу числа (45+2)
Мета: ознайомити з додаванням двоцифрових чисел на основі розрядного складу числа (45+2); удосконалювати обчислювальні навички, вміння складати за малюнком та розв'язувати текстові задачі; розвивати логічне мислення, навички самостійної роботи; виховувати інтерес до уроків математики.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Усім, усім добрий день!
Геть з дороги наша лінь!
Хай не заважає працювати
Гарним хлопцям та дівчатам
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Загадка
Навесні веселить,
Влітку холодить,
Восени годує,
Взимку гріє. (Дерево)
- Які дерева знаєте? Бачили?
- На які два види поділяються ? (Хвойні та листяні)
- Назвіть листяні.
- Назвіть хвойні.
3. Гра «Хвойні та листяні дерева»
Вчитель називає хвойні та листяні дерева, діти піднімають цеглинки лего. Листяні – жовта цеглинка, хвойні – зелена цеглинка.
2. Цікавинки навчання. Модрина європейська
Модрина європейська в Україні поширена в західних Карпатах. Морозостійка, швидкоросла, світлолюбна рослина. Модрина – єдине в Україні листопадне хвойне дерево. Восени її хвоя забарвлюється в золотаво-жовтий колір і опадає. Це дерева занесене до Червоної книги України.
1. Усна лічба
Завдання 1 ст. 103
40-30+10+20+40-30+4=54 (м)
Найвище дерева в Україні – модрина європейська в Рахові, яка у 140 років мала висоту 54 м
2. Хвилинка каліграфії з логічним навантаженням
Записування числа 54
— Дайте характеристику числа 54 (Це двоцифрове число, складається з 5 десятків, 4 одиниць. Для запису числа знадобилося дві цифри: 5; 4. Попереднє число — 53, наступне — 55. Число 54 — парне.)
— Якщо я у числі 54 заберу цифру 5, збільшиться або зменшиться число? На скільки? (Число зменшиться на 5 десятків.)
3. Математичний диктант
- сума чисел 20 і 4, 60 і 20, 46 і 1
- різниця чисел 90 і 20, 36 і 6, 77 і 1
4. Робота з розрядною таблицею чисел
Завдання 2 ст. 103
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
IV. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
1. Пояснення вчителя
Завдання 3
45+2=40+5+2=40+7=47
Пояснення учнем: 83+6=80+3+6=80+9=89
2. Первинне закріплення
Завдання 4 (колективно, з усним поясненням)
36+3=39 62+7=69
74+5=79 22+6=28
15+4=19 47+2=49
51+7=58 92+4=96
83+2=85 12+5=17
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Ми берізки і кленці,
В нас тоненькі стовбурці.
Ми в стрункі стаєм ряди,
Виправляємо гілки.
Ледь зіп’явшись з корінців,
Дістаєм до промінців.
Наші ніжні пагінці
Хиляться на вітерці
Вправа, вліво. І весь сад
Нахиливсь вперед-назад.
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ УМІНЬ
1. Склади задачу за малюнком та коротким записом
Завдання 5 (ст..103)
Задача 5
Було - ? л
Витратили – 3 л
Залишилось – 15 л
15+3=18 (л)-було.
Відповідь: 18 літрів води було у бутлі.
2. Розв’язування текстової задачі
Завдання 6 (ст.103)
Задача 6
Мама – 26 р.
Тато - ? р., на 3 роки старший
26+3=29 (р.) – татові.
Відповідь: 29 років татові.
3. Геометрична хвилинка
Завдання 7 (ст.103)
Знайдіть розбіжності за кольором та формою геометричних фігур.
VІ. Підсумки. Рефлексія
- З якими числами працювали на уроці?
- Чого навчилися на уроці?
- Яке завдання було найважчим?
- З яким завданням справилися легко і чому?
- Хто із вас був дуже старанним?
- Хто охайно писав у зошиті?
Дякую всім за активність і старанність.