Урок математики
1 клас НУШ
«Табличне додавання і віднімання числа 4.»
Підготувала вчитель
початкових класів
Костянтинівської ЗЗСО №4
Донецької обл.
Бабич І.А.
2018 – 2019 навч.рік
Тема: Табличне додавання і віднімання числа 4.
Мета: Вчити учнів складати таблиці додавання та віднімання числа 4 , формувати уміння обчислювати вирази на дод. та від. число 4 різними способами , використовуючи знання складу числа 4 ; закріпити уміння розрізнювати куб та квадрат.
Розвивати обчислювальні навички, увагу, кмітливість, логічне мислення, пам'ять . Продовжувати удосконалювати навички роботи в групах, парах; інсценізувати.
Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я, прищеплювати інтерес до математики.
Хід
І – Орг. момент
Девіз уроку.
Щоб усе прекрасно знати,
Будемо добре міркувати, додавати , віднімати
І усім допомагати!
Об'єднання учнів у групи ( за допомогою макетів овочів і фруктів)
-Дітки , виберіть овочі та фрукти , які корисно вживати взимку. Чому їх корисно вживати? (Морква, яблука, гранат, лимон, гарбуз . Докласти шишки та трояндочки, якщо хтось їх вибере, з'ясувати чому неправильно.)
ІІ- Мотивація навчально-пізнавальної діяльності .
-Дітки, погляньте ! До нас на урок прийшла Наталочка. Вона принесла нам багато завдань. А чи цікаво вам їх виконати?
1.Веселі задачі.
В клас зайшов Мишко,
А за ним — Марина,
А за ним — Ярина,
А за нею — Гнат.
Скільки всіх малят?
• Я знайшла в дуплі у білки
3 горішки лісових.
Ось іще лежить один.
От так білка! Молодець!
Скільки господиня
Горішків запасла на зиму?
ІІІ- Актуалізація знань учнів.
1.Гра «Овочеві порівнялочки» (у групах)
#p_annaz #ігри #shkola_ditsad #нуш #математика
2.Дітки , а на вулиці зараз дуже холодно. А Наталочка як одягнена? Що вона забула одягнути ?( пальто, шапку, рукавички, чобітки).
-Давайте разом її одягнемо.
-А скільки ґудзиків на пальто? А яке число чередує після трьох? Давайте повторимо склад числа 4. (Домалюємо гудзики – із чьотирьох одиниць)
-А тепер одягнемо чобітки. З яких однакових чисел складається число 4? (2 і 2)
-А ще давайте підберемо пари рукавичок. (надані рукавички з різними числами, діти підбирають 1 і 3, 3 і 1)
ІV- Оголошення теми та мети уроку.
- А тепер одягнемо шапочку. Подивіться орнамент на шапочці. Що написано на ? ( + 4, - 4) Яке число найчастіше сьогодні казали? Як ви думаєте чому ? Навіщо ми повторювали склад числа 4?
-Ви вже добре вмієте додавати і віднімати число 3 двома способами, тому сподіваюсь, що нове на цьому уроці не буде для вас складним. Сьогодні ви ознайомитесь зі способами додавання і віднімання числа 4. А наталочка буде спостерігати , чи старанно ви працюєте.
V- Вивчення нового матеріалу.
1.Відеоурок з поясненням таблиці дод. числа 4.
а) відеоролик YouTube
б) гра- інсценізація «Я – цифра»
(другий спосіб додавання числа 4, використовуючи склад числа 4, за допомогою учнів , які є цифрами на прикладі одного виразу: 2+4
5+1+1+1+1=9 5- 1- 1- 1-1=1
5+3+1 = 5 – 3 -1 =
5+2+2= 5- 2- 2=
2.Складання таблиці віднімання числа 4 у групах.
3.Висновок: Кожна наступна відповідь на одиницю більша , ніж попередня. Якщо доданок збільшиться на кілька одиниць, то сума також збільшиться на стільки ж одиниць.Якщо зменшуване збільшиться (зменшиться) на кілька одиниць, то різниця також збільшиться (зменшиться) на стільки ж одиниць.
VІ – Закріплення вивченого матеріалу.
1.Об'єднання учнів у групи ( за допомогою LEGO – обрати цеглинку за улюбленим кольором (розкладено цеглинок згідно кількості учнів)
2.Робота за підручником. ( В.Г. Бевз с.58 №3)
Розглянь малюнки. Скільки предметів схожі на куб? Скільки предметів схожі на кулю?
Завдання (додаткове): викласти з цеглинок LEGO квадрат, зібрати куб.
Чим відрізняється куб від квадрата?
3.Розв'язування логічної задачі. (Віночок цікавинок. Портал для педагогів та батьків)
4.Робота в зошиті (в парах).
В.Г. Бевз «Робочий зошит №1 с. 42 № 1 – Запиши номер кожного поштового ящика.
VІІ –Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
- Як ви думаєте , діти , чи сподобалось Наталочці як ви працювали?
- Чи цікаво вам було?
- Що нового узнали, чому навчилися?
- що найбільше вам сподобалось?
- Як ви думаєте якою буде тема нашого наступного уроку?
Тема: Табличне додавання і віднімання числа 4.
Мета: Вчити учнів складати таблиці додавання та віднімання числа 4 , формувати уміння обчислювати вирази на дод. та від. число 4 різними способами , використовуючи знання складу числа 4 ; закріпити уміння розрізнювати куб та квадрат.
Розвивати обчислювальні навички, увагу, кмітливість, логічне мислення, пам'ять . Продовжувати удосконалювати навички роботи в групах, парах; інсценізувати.
Виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я, прищеплювати інтерес до математики.
Хід
І – Орг. момент
Девіз уроку.
Щоб усе прекрасно знати,
Будемо добре міркувати, додавати , віднімати
І усім допомагати!
Об’єднання учнів у групи ( за допомогою макетів овочів і фруктів)
ІІ- Мотивація навчально-пізнавальної діяльності .
В клас зайшов Мишко,
А за ним — Марина,
А за ним — Ярина,
А за нею — Гнат.
Скільки всіх малят?
• Я знайшла в дуплі у білки
3 горішки лісових.
Ось іще лежить один.
От так білка! Молодець!
Скільки господиня
Горішків запасла на зиму?
ІІІ- Актуалізація знань учнів.
#p_annaz #ігри #shkola_ditsad #нуш #математика
ІV- Оголошення теми та мети уроку.
- А тепер одягнемо шапочку. Подивіться орнамент на шапочці. Що написано на ? ( + 4, - 4) Яке число найчастіше сьогодні казали? Як ви думаєте чому ? Навіщо ми повторювали склад числа 4?
V- Вивчення нового матеріалу.
а) відеоролик
б) гра- інсценізація «Я – цифра»
(другий спосіб додавання числа 4, використовуючи склад числа 4, за допомогою учнів , які є цифрами на прикладі одного виразу: 2+4
5+1+1+1+1=9 5- 1- 1- 1-1=1
5+3+1 = 5 – 3 -1 =
5+2+2= 5- 2- 2=
VІ – Закріплення вивченого матеріалу.
Розглянь малюнки. Скільки предметів схожі на куб? Скільки предметів схожі на кулю?
Завдання (додаткове): викласти з цеглинок LEGO квадрат, зібрати куб.
Чим відрізняється куб від квадрата?
В.Г. Бевз «Робочий зошит №1 с. 42 № 1 – Запиши номер кожного поштового ящика.
VІІ –Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності учнів.
- Як ви думаєте , діти , чи сподобалось Наталочці як ви працювали?
- Чи цікаво вам було?
- Що нового узнали, чому навчилися?
- що найбільше вам сподобалось?
- Як ви думаєте якою буде тема нашого наступного уроку?