Підсумковий урок по темі: «Додавання і віднімання в межах 10. Вправи на застосування переставної властивості додавання»

Про матеріал

закріпити навички додавання і віднімання в межах 10; удосконалювати обчислювальні уміння учнів додавати на основі знань про склад чисел та віднімати на основі зв'язку між діями додавання і віднімання, формувати вміння застосовувати переставну властивість додавання на практиці; закріплювати раніше вивчений матеріал шляхом розв'язання задач і прикладів, порівнянням виразів, роботою над геометричним матеріалом; розвивати творче мислення учнів; виховувати інтерес до занять математикою, до читання казок; виховувати любов до математики, прищеплювати естетичні смаки, вчити допомагати слабшим. Виховувати любов до книги, зокрема до жанру казки, бажання більше читати.

Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа № 21

 

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів

                                                                                                Тиха Леся Олександрівна

 

 

 

 


Тема уроку: Підсумковий урок по темі: «Додавання і віднімання в межах 10.

                  Вправи на застосування переставної  властивості додавання»

Мета уроку: закріпити навички додавання і віднімання в межах 10; удосконалювати обчислювальні уміння учнів додавати на основі знань про склад чисел та віднімати на основі зв’язку між діями додавання і віднімання, формувати вміння застосовувати переставну властивість додавання на практиці; закріплювати раніше вивчений матеріал шляхом розв’язання задач і прикладів, порівнянням виразів, роботою над геометричним матеріалом; розвивати творче мислення учнів; виховувати інтерес до занять математикою, до читання казок; виховувати любов до математики, прищеплювати естетичні смаки, вчити допомагати слабшим. Виховувати любов до книги, зокрема до жанру казки, бажання більше читати.

Обладнання: презентація у програмі  Power Point (слайди), картки з цифрою 7, предметні та сюжетні малюнки до казки «Білосніжка і семеро гномів», магнітофон (запис музичного супроводу для фізкультхвилинки, пісеньки «Веселі гноми»), таблиця «Геометрична галявина».

Тип уроку: урок закріплення та систематизації раніше набутих знань.
Форма проведення: урок – казка.

Хід уроку

1.Організація класу

Стали, дітки, всі рівненько.

Посміхнулися гарненько...

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.!

Пролунав для нас дзвінок –

математики урок !


Прошу, діточки, сідайте

і лічбу ви пригадайте.
 

 

Скільки сонечок на небі? (1)
Скільки пальців рук у тебе? (10)
Скільки лапок у жука? (6)
Скільки їх у павука? (6)
Скільки вікон має клас? (3)
Скільки парт стоїть у нас? (15 )
Скільки в класі школярів? (24)
А маленьких пустунів? (?)

Сьогодні, діти, ми з вами будемо працювати на уроці під таким девізом: (слайд № 2)

Чим важче завдання,

Тим дорожча перемога!

2.  Повідомлення теми й мети уроку.   (слайд №3)

Я пропоную вам уважно розглянути малюнки на екрані та відгадати, яке число їх об’єднує? Цифра, що позначає це число, стане сьогодні нашою каліграфічною хвилинкою, і це неспроста! (слайд № 4)
Цифра 7 для нас сьогодні магічна. Вона допоможе нам потрапити в казку, що також пов’язана з цією цифрою. Пригадайте, у якій казці головних героїв також семеро.

3. Мотивація навчальної діяльності

Ось ми потрапляємо до казкового лісу, де живуть маленькі гноми. Білосніжка ввечері прочитала гномикам казку про квітку – семицвітку  і наголосила, що це її улюблена казка. Вранці гномики вирішили підготувати їй сюрприз - виготовити з паперу квітку. Кожен з них вирізав з кольорового паперу одну пелюстку, але склеїти їх не вміють. Вони просять нашої допомоги. Чи допоможемо маленьким гномикам?
Нам необхідно отримати від кожного гномика пелюстку. Але, щоб її отримати, потрібно виконати завдання гномиків. (слайд № 5)

4. Відтворення та коригування опорних знань

а) Каліграфічна хвилинка (слайд №6)

   Усний рахунок на повторення табличного додавання та віднімання в межах 10. (слайд № 7)

Завдання виконуються ланцюжком по рядах.

                                                                                                                  За виконане завдання  пелюстка 1.

б) Математичний диктант (слайд № 8)

1. Сусіди числа 8.

2. Яке наступне числа 3.

3. Попереднє числа 6.

4. Яке число на 2 більше від 4.

5. Скільки буде 7 плюс 2?

6. Яке число менше 9 чи 8?

7. Яке число більше 6 чи 7?

8. Сусіди числа 6.

9. Від 10 відняти 8.

 

За виконане завдання  пелюстка 2.

в) Закріплення знань про компоненти дії додавання (слайд №9)

Гномик пропонує нам пригадати, як ми називаємо числа при додаванні.
Доданок 5 2 7         3
Доданок 4 5      3 2
Сума            10  5 4 9
А зараз потрібно заповнити цю таблицю.

За виконане завдання – пелюстка 3.

г) Робота над задачею на знаходження суми (слайд №10)
Гноми старанно доглядають квітник біля хати. І сьогодні вранці троє гномів вирішили полити свої квіточки.
Перший гном набрав 5 літрів води у відерце. Другий – 1 літр у пляшку. А третій гномик налив 2 літри води у глечик. Скільки літрів води використали гноми для поливання квітів?

  • Скільки гномів вийшли поливати квіти?
  • Якими посудинами скористались вони?
  • Скільки літрів води набрав перший гном? другий? третій?
  • Яке запитання в задачі?
  • Якою дією ми зможемо дізнатись результат?

 За виконане завдання – пелюстка 4.

д) Робота над геометричним матеріалом.(слайд №11)
Щоб отримати наступну пелюстку, ми відправимося з гномиком крутою стежиною на Галявину геометрії, обчисливши завдання, яке підготував нам. Якщо уважно поглянути на стежину, можемо сказати, якою геометричною фігурою вона утворена. (Ламана лінія) Ось ми і на Галявині геометрії.

  • Яку геометричну фігуру зображено рожевим кольором? Жовтим? Синім?
  • Яка фігура найбільша? Яка найменша ?
  • Як утворено відрізок ? Чим відрізняються відрізок і пряма лінія?
  • Зі скількох відрізків складено ламану лінію?
  • Скільки чотирикутників на малюнку? Як вони називаються?

За правильні відповіді -  пелюстка 5.

е) бачу, що гномики трішки притомилися, потрібно трішки відпочити (слайд №12)

(під музичний супровід)

є) Вправа на закріплення переставної властивості додавання. (слайд № 13 - 14)
Для виконання наступного завдання повторимо правило, вивчене на минулому уроці.

(Застосування правила переставної властивості додавання)

Завдання: скласти рівності, використовуючи одинакові числа.
4+5=5+4
2+7=7+2
6+3= 3+6

За правильні відповіді -  пелюстка 6

.

ж) Цікаві задачі (слайд №15)

На малюнку ми бачимо, що гноми добувають дорогоцінні камінці.

Робота за умовою задачі. Самостійне розв’язання задачі.

Гномик Бім за день добув 2 кг камінців, а гномик Бом – 7 кг. Скільки всього кілограм  гномики добули за день?

2+7=9 (кг)
Відповідь: 9 кілограм камінців.
Гноми побудували залізницю від гори до свого дому, цим потягом вони перевозять камінці до своєї комори.
Подивимося на малюнок потяга. (слайд № 16)
У ньому приховане завдання.

Учні самостійно записують кількість геометричних фігур, з яких складено потяг.
(Кругів - 6, трикутників - 2, прямокутників - 4)

Привезені додому дорогоцінні камінці гномики ретельно зважують на терезах. Поглянемо на дошку:
Допоможемо провести зважування (вправа на склад числа).

За виконані завдання отримуємо останню пелюстку 7

5.  Підсумок уроку        (слайд № 17)

- Ось, наша квіточка і  розквітла кольорами веселки, а все це  завдяки тому, що ви були уважні, старанні та активні на уроці. Можемо віддати квіточку веселим гномам, щоб вони змогли порадувати Білосніжку.

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 січня 2019
Переглядів
1139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку