Урок "Ознайомлення з дією віднімання. Знак «–». Складання прикладів на віднімання."

Про матеріал

формувати ключові компетентності:

вміння вчитися – організовувати робоче місце; виконувати розумові операції й практичні дії при обчисленні виразів; володіти вміннями та навичками, вміти вирішувати проблеми;

соціальну – вміти співпрацювати та працювати в групі, знаходити нові рішення;

здоров'язбережувальну – формувати навички здорового способу життя, потребу в дотриманні охайності.

Перегляд файлу

 

Математика. 1 клас

Тема. Ознайомлення з дією віднімання. Знак «–». Складання прикладів на віднімання.

Мета: формувати ключові компетентності:

вміння вчитися – організовувати робоче місце; виконувати розумові операції й практичні дії при обчисленні виразів; володіти вміннями та навичками, вміти вирішувати проблеми;

соціальну – вміти співпрацювати та працювати в групі, знаходити нові рішення;

здоров’язбережувальну формувати навички здорового способу життя, потребу в дотриманні охайності.

Тип уроку.  Урок-подорож. Подорож до осіннього лісу.

Обладнання: предметні малюнки (білочка, їжачок, сова, гриби), набірне полотно, дидактичний матеріал, мікрофон, лічильний матеріал, роздатковий матеріал

Хід уроку

І. Організація класу

Учитель посміхається,

Урок розпочинається,

Голівки всі схиляються,

Школярики стараються.

 – Діти, до нас на урок завітали гості, а гостям ми завжди раді.

Оберніться обличчям до гостей

І скажімо щиро: «Добрий день!»

ІІ. Актуалізація опорних знань

 – Сьогодні у нас незвичайний урок, а урок-подорож. І помандруємо ми до осіннього лісу. Хоча осінь вже закінчується, але ми ще встигаємо в останні дні помилуватися красою природи. Мандрувати ми будемо не самі, а з Мудрою Совою вона давно живе в цьому лісі і все-все знає. До речі, а чи знаєте ви, що сови краще всіх у світі бачать вночі, мають гарний слух, а очі в них не рухаються, тому сові доводиться повертати голову, щоб побачити, що робиться збоку.

1. Технологія «Мікрофон»

– Перед тим як рушить, нам потрібно розім’ятися. Для цього дамо відповіді на запитання.

  1. Назвіть число, яке буде наступним за числом 7.
  2. Назвіть число, яке стоїть між числами 4 і 6.
  3. Яке число на 1 менше, ніж 8.
  4. Назвіть «сусідів» числа 3.
  5. Назвіть число, яке стоїть перед числом 9.
  6. Назвіть число більше за 5.
  7. Назвіть число менше за 6.
  8. Яке число на 2 більше, ніж 3.

2. Каліграфічна хвилинка

 В дорозі нам потрібно буде записувати деякі свої спостереження в зошиті, тому потрібно підготувати руку до письма, відкрийте, будь ласка, свої зошити та напишіть рядочок цифри, а якої саме зараз відгадаємо разом.

Гляньте, білочка одна

Визирає із дупла,

Ще три стрибнуло із гілки.

Діти, часу не марнуйте,

Скільки білок? Порахуйте.  (1+3=4)

 – То скільки білок? (4). Значить і напишемо рядочок цифри 4.

3. Виконання прикладів на порівняння

– Восени часто ідуть дощі, от і зараз почав накрапати, але він швидко закінчиться, якщо ви правильно поставите знаки <, >, =. До дошки по черзі виходитимуть учні та ставитимуть потрібний знак.

Похожее изображение Похожее изображение Похожее изображение

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение

 ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

 Діти, на сьогоднішньому уроці, крім цікавої подорожі, ми з вами ще дізнаємося і багато нового: познайомимося з дією віднімання та знаком «–», вчитимемося розв’язувати приклади на віднімання та почуємо багато цікавого та корисного.

 ІV. Опрацювання нового матеріалу

 1. Підготовка до вивчення нового матеріалу

 – Ой, погляньте, яке гарне кошенятко біжить нам назустріч. Діти, а котики це домашні чи дикі тваринки? Чого ж це воно в лісі? Мабуть, заблукало. Давайте його заберемо із собою та виведемо до села. Це не просто кошеня, а киця Мура. Послухайте про неї віршик.

Киця Мурка на всі ніжки

Взула шовкові панчішки.

Та одна десь загубилась.

Скільки в киці залишилось?

 Діти, скільки панчішок мала киця Мура?

 – Скільки загубила?

 – Скільки панчішок залишилося?

 – Більше чи менше залишилося, ніж було?

 2. Пояснення нового матеріалу вчителем

  •                 Кількість панчішок зменшилася, бо одна з них загубилася. Якщо від чотирьох панчішок забрати одну панчішку, то кажуть: «Чотири мінус один дорівнює три» або «Від чотирьох відняти один буде три». Таку дію називають відніманням. Відняти значить зменшити. Позначається вона ось таким значком «–». Запишімо в зошит цей приклад.

Фізкультхвилинка

Наші пальчики проснулись

І старанно потягнулись,

Наче річка потекли,

Ніби човник попливли.

Вправо, вліво показали,

Гопака затанцювали,

А тоді обійнялись

І до праці узялись.

 V. Формування умінь та навичок

1. Гра «Знайди запис»

 – Ідемо ми з вами далі й от на доріжці зустрічаємо їжачка, який вже планує вкладатися спати на зиму і готує собі кубло. Дітки, а хто мені скаже, що полюбляє їсти їжачок? (Їжаки в природі харчуються в основному комахами, жабами, навіть зміями). Ми часто зустрічаємо в дитячих книжках малюнки, де зображено їжачка, який несе яблучка на своїх голочках. Насправді ця тваринка зовсім їх не їсть, а начіпляє на себе для того, щоб кислотою, яка є в яблуках знищувати своїх найбільших ворогів – кліщів та бліх. От ми якраз і побачили такого їжачка, що з яблучками на голках, але ці яблука незвичайні, а із завданнями. Я читаю речення, а вам потрібно знайти відповідний запис і показати його.

Шість мінус два дорівнює чотири.

• Від чотирьох відняти один, буде три.

• Дев’ять відняти шість дорівнює три.

 

Похожее изображение

 

  2. Гра «Збери гриби»

 – Рушаймо далі. Через те, що ми йдемо лісом, то навколо ростуть ялини, дуби, сосни. Діти, а як це називається одним словом? (Дерева). Яку користь дерева приносять людям? Що з них можна виготовити? А під деревами ростуть гриби. Які ви знаєте їстівні гриби? Отруйні? (Вчитель показує малюнки з зображенням їстівних та отруйних грибів, називаючи їх). Нам зараз потрібно наповнити грибами кошики. Для цього розв’яжемо приклади.

 

MC900348993[1]MC900348993[1]MC900348993[1]

 

 

MC900348993[1]MC900348993[1]MC900348993[1]

 

 

 

   MC900397254[1]                                                  MC900397254[1]

 

 

 3. Робота з геометричним матеріалом

– Діти, погляньте далі перед нами перетин двох доріг.

Похожее изображение

Через те, що урок швидко добігає до кінця, ми підемо коротшою дорогою. А яка з них, на вашу думку, буде коротшою? (Та, що пряма.). Нумо перевіримо. В кожного з вас на парті лежить такий самий фрагмент карти. Що таке карта? Зміряйте дороги і доведіть, що пряма буде коротшою. Побудуйте в зошиті відрізок, довжина якого дорівнюватиме прямій дорозі.

4. Робота в парах

  •                 Далі на нас чекає білочка. Діти, а де живе білочка? (В дуплах, покинутих шпаківнях або кулястих пташиних гніздах, які зовні зроблені з гілочок, а в середині вимощені корою). А через те, що наша білочка казкова, то вона живе в будиночку.

Картинки по запросу будинок геометричні фігури               Картинки по запросу білочка малюнок

 – З яких геометричних фігур складається будиночок білки? За допомогою роздаткового матеріалу, який є у вас на парті побудуйте разом зі своїм сусідом такий самий будиночок.

 VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

 Діти, яким був наш урок?

 – З якою математичною дією ми познайомилися?

 – Як ви думаєте, чи можна вважати наш урок вдалим?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку