Урок математики в 1 класі на тему:"Знаходження невідомого зменшуваного"

Про матеріал
Урок ,проведений у ігровій формі надає можливість учням зацікавиться матеріалом та активно працювати на уроці.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Урок  математики у 2-А класі на тему:

«Задачі на знаходження невідомого зменшуваного»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА: Задачі на знаходження невідомого зменшуваного.

 

МЕТА: - повторити назви компонентів дії віднімання та правило

                знаходження невідомого зменшуваного;

   -   формувати в школярів уміння застосовувати це правило

      для розв’язування задач на знаходження невідомого

      зменшуваного;

     - розвивати логічне мислення учнів, вміння аналізувати і

       порівнювати задачі.

 

ТИП УРОКУ: закріплення й узагальнення знань.

 

ОБЛАДНАННЯ: таблиця назв компонентів при відніманні, набір магнітних цифр і знаків; схеми задач, муляжі персонажів казки «Вінні - Пух і всі-всі-всі», аудіо запис пісні Крокодила Гени; підручник математики.

 

ХІД  УРОКУ

І. Організація початку уроку.

ІІ. Оголошення теми, мети і задач уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні ми з вами підемо на день народження, а до кого, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

 

Сірий, та не вовк.

Довговухий, та не заєць.

З копитами, та не кінь. (Віслюк.)

 

  • Так, це віслюк. (Учитель демонструє муляж віслюка Іа).
  • Сьогодні ми розіграємо фрагмент казки «Вінні – Пух і всі-всі-всі», але на математичний лад. А ще ми повторимо таблиці додавання і віднімання чисел з переходом через десяток, будемо розв’язувати задачі на знаходження невідомого зменшуваного.
  • На лісовій галявині за столиком сидів сумний віслючок Іа і чекав на гостей. (За столом із самоваром муляж віслюка) Але настрій в нього був кепський.
  • Діти, давайте допоможемо йому розвеселитися.

 

ІІІ. Основна частина уроку.

  1. Вправи на знаходження невідомого зменшуваного.
  • А ось і Сова зі своїм подарунком. (Учитель демонструє муляж Сови, яка тримає в дзьобі коробку).
  • Щоб дізнатися, який подарунок приготувала Сова, треба виконати наступне завдання, розташувавши отримані результати обчислень у порядку збільшення.

На магнітній дошці приклади з магнітних цифр та знаків:

 

                                           С         - 9  = 4

                                          Х         - 6  = 4

                                           І          - 7  = 5

                                          В          - 4  = 7

                                          Т          - 8  = 6

 

  • Прочитайте приклади, називаючи компоненти дії віднімання.
  • Чим схожі приклади, які ви щойно прочитали? (Це приклади на віднімання. У них невідоме зменшуване).
  • Пригадайте, як знайти невідоме зменшуване. (Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від’ємник. Зменшуване є найбільшим числом. Це є ціле, що складається з частин.).

 

 

  1. Виконання вправи з коментуванням.

Учень. Зменшуване невідоме, від’ємник – 9, різниця – 4. Зменшуване – 13. Я знайшов його так: 4 додати 9 дорівнює 13 і т.д.

 

Діти роблять висновок.

Виконуючи ці завдання, діти дізнаються, що у Сови в коробці лежить хвіст. Учитель відкриває коробку і показує хвіст.

Муляж Сови можна посадити за стіл.

 

  1. Робота над задачею № 150 (с. 29).

 

Завдання. Прочитайте задачу, спробуйте визначити, чим вона

                   подібна до попередньої вправи.

 

(Нам потрібно визначити, від якого числа відняли 5, якщо залишилося 5).

У ході роботи над задачею звертаємо увагу дітей на те, що для того, або розв’язати її, використовуємо правило знаходження невідомого зменшуваного.

 

«Вінні - Пух зібрав букет квітів і подарував віслюкові. Той поставив у вазу 5 квіток, і в нього залишилось 3 квітки. Скільки квіток було в букеті?» (8)

  • Як ви дізналися про це? (3+5 =8)

 

ІV. Застосування набутих знань.

  1. Розв’язування та порівняння задач № 151 (с.30).

У ході роботи над задачами доцільно співвіднести їх дані з назвами компонентів дії віднімання. Таким чином досягаємо більшого навчального ефекту.

 

  • Ось уже настав час і нам йти до віслюка на день народження. Що б таке йому подарувати?

 

Учні. Цукерки!

 

  • Отже, йдемо до магазину.
  •  

Читання задач, аналіз і розв’язання. На дошці – короткий запис задач.

 

Було – 15

 

 

Для того щоб дітям було легше усвідомити правила знаходження невідомого компонента, можна в короткий запис умови ввести позначення (З – зменшуване, В – від’ємник, Р – різниця).

У ході роботи над задачами доцільно повторювати назви компонентів та правила їх знаходження.

 

  1. Порівняння задач.

 

  • Чим подібні ці дві задачі?
  • Чим відрізняються?

(Звертаємо увагу дітей на те, що в обох задачах гроші витрачалися.)

 

  • Що треба дізнатися в першій задачі? Якою дією шукаємо решту? (Шукаємо різницю).

 

Учні розв’язують задачу самостійно.

З – В = Р

 

  • Що невідомого в другій задачі? (Скільки грошей було, тобто потрібно знайти зменшуване).

Р + В = З

  • Яке правило ми використовуємо, щоб розв’язати задачу?

(Грошей спочатку було більше чи менше? Як знайти більше число?)

Учні розв’язують задачу самостійно, за потреби – з коментуванням.

 

  1. Висновок  (діти мають зробити його самостійно або за допомогою вчителя).

У  ході розв’язування задачі ми використали правило знаходження невідомого зменшуваного, або зв’язок між компонентами дії віднімання.

 

V. Підсумок уроку.

  1. Бесіда.

- Чи сподобалися вам завдання уроку?

- Яке правило допомогло вам розв’язати задачі?

- Як знайти невідоме зменшуване? (Щоб знайти невідоме зменшуване, 

   треба до різниці додати від’ємник).

- Діти, без чого неможливий день народження?

- так, без десерту? Віслючок  Іа пригостив своїх друзів тортом.

 

  1. Робота над задачею № 153 (с. 30).

 

 

 

 

  • На скільки частин розрізали торт? (3+6=9).

Складання задачі за скороченим записом.

Запис розв’язання самостійно.

  • Хто перший правильно розв’яже задачу, отримає од віслюка Іа фотографію на пам’ять з оцінкою 12 балів.

 

  1. Перевірка.
  • Чому для розв’язання задачі ви обрали дію додавання?.

 

VI. Домашнє завдання.

  • Приклади № 154 і задача № 155.
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 березня 2019
Переглядів
2744
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку