Урок математики у 2-А класі на тему:
«Задачі на знаходження невідомого зменшуваного»
ТЕМА: Задачі на знаходження невідомого зменшуваного.
МЕТА: - повторити назви компонентів дії віднімання та правило
знаходження невідомого зменшуваного;
- формувати в школярів уміння застосовувати це правило
для розв’язування задач на знаходження невідомого
зменшуваного;
- розвивати логічне мислення учнів, вміння аналізувати і
порівнювати задачі.
ТИП УРОКУ: закріплення й узагальнення знань.
ОБЛАДНАННЯ: таблиця назв компонентів при відніманні, набір магнітних цифр і знаків; схеми задач, муляжі персонажів казки «Вінні - Пух і всі-всі-всі», аудіо запис пісні Крокодила Гени; підручник математики.
ХІД УРОКУ
І. Організація початку уроку.
ІІ. Оголошення теми, мети і задач уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Сірий, та не вовк.
Довговухий, та не заєць.
З копитами, та не кінь. (Віслюк.)
ІІІ. Основна частина уроку.
На магнітній дошці приклади з магнітних цифр та знаків:
С - 9 = 4
Х - 6 = 4
І - 7 = 5
В - 4 = 7
Т - 8 = 6
Учень. Зменшуване невідоме, від’ємник – 9, різниця – 4. Зменшуване – 13. Я знайшов його так: 4 додати 9 дорівнює 13 і т.д.
Діти роблять висновок.
Виконуючи ці завдання, діти дізнаються, що у Сови в коробці лежить хвіст. Учитель відкриває коробку і показує хвіст.
Муляж Сови можна посадити за стіл.
Завдання. Прочитайте задачу, спробуйте визначити, чим вона
подібна до попередньої вправи.
(Нам потрібно визначити, від якого числа відняли 5, якщо залишилося 5).
У ході роботи над задачею звертаємо увагу дітей на те, що для того, або розв’язати її, використовуємо правило знаходження невідомого зменшуваного.
«Вінні - Пух зібрав букет квітів і подарував віслюкові. Той поставив у вазу 5 квіток, і в нього залишилось 3 квітки. Скільки квіток було в букеті?» (8)
ІV. Застосування набутих знань.
У ході роботи над задачами доцільно співвіднести їх дані з назвами компонентів дії віднімання. Таким чином досягаємо більшого навчального ефекту.
Учні. Цукерки!
Читання задач, аналіз і розв’язання. На дошці – короткий запис задач.
Було – 15
Для того щоб дітям було легше усвідомити правила знаходження невідомого компонента, можна в короткий запис умови ввести позначення (З – зменшуване, В – від’ємник, Р – різниця).
У ході роботи над задачами доцільно повторювати назви компонентів та правила їх знаходження.
(Звертаємо увагу дітей на те, що в обох задачах гроші витрачалися.)
Учні розв’язують задачу самостійно.
З – В = Р
Р + В = З
(Грошей спочатку було більше чи менше? Як знайти більше число?)
Учні розв’язують задачу самостійно, за потреби – з коментуванням.
У ході розв’язування задачі ми використали правило знаходження невідомого зменшуваного, або зв’язок між компонентами дії віднімання.
V. Підсумок уроку.
- Чи сподобалися вам завдання уроку?
- Яке правило допомогло вам розв’язати задачі?
- Як знайти невідоме зменшуване? (Щоб знайти невідоме зменшуване,
треба до різниці додати від’ємник).
- Діти, без чого неможливий день народження?
- так, без десерту? Віслючок Іа пригостив своїх друзів тортом.
Складання задачі за скороченим записом.
Запис розв’язання самостійно.
VI. Домашнє завдання.