Тема : Компоненти дії віднімання . Читання рівностей , що містять дію додавання.
Робота у зошиті.
Мета : Ознайомити учнів з компонентами дії віднімання . Виробляти навички читання рівностей , що містять дію віднімання . Закріплювати знання про склад числа . Виробляти навички письма вивчення цифр і знаків. Розвивати логічне мислення . Виховувати позитивне ставлення до предмета.
Тип уроку : комбінований .
Обладнання : малюнок Осені, малюнки овочів і фруктів , кошик , кошик з яблуками, таблиці. Презентація до уроку.
Хід уроку
І . Організаційний момент
Учитель .
Любі діти , у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Учні .
Ми вам раді , люди добрі ,
І вітаємо щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у 1 – й клас.
ІІ Вступна бесіда .
Яка зараз пора року ?
А чи помітили ви , що кожна пора року має свої особливості ?
( звучить музика)
Осінь - щедра пора року . Вона приносить нам багато овочів і фруктів , грибів. Це дуже красива пора року , вона поєднує в собі велику кількість кольорів.
ІІІ. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
До нас на урок також завітала Осінь . ( Малюнок Осені ). Принесла вона багато фруктів і овочів , на них є завдання . Виконавши їх ми зможемо покласти фрукти та овочі до кошика.
1 завдання .
Перший фрукт , який ми візьмемо буде яблуко.
(Учитель бере з кошика яблуко і читає завдання ).
1. Гра « Мовчанка»
(За допомогою відповідь викладіть цеглинками. )
2. Робота з картками. Порівняйте вирази.
2 3 1 1
7 4 5 4
Підсумок .
Ми попрацювали гарно, і за це ми можемо покласти яблучко у свій кошик.
ІV. Вивчення нового матеріалу
2 завдання
Наступний фрукт на якому є завдання для нас це - груша.
Робота з підручником.
Осінь пропонує нам попрацювати з підручником . ( Завдання написані на груші )
Завдання №1
Складіть приклад за малюнком. ( 5-3=2)
Кожна людина від народження має ім’я . Кожна фрукт має свою назву.
От і числа при відніманні мають свою назву.
Число, від якого віднімаємо, називається зменшуване.
Як ми назвемо число 5 ? ( Зменшуване).
Число , яке віднімають , називають від’ємником .
Як ми назвемо число 3?
Число , яке отримали , виконуючи дію віднімання , називають різницею.
Як називається число 2 ?
Вголос повторюємо назви чисел.
Наша гостя задоволена нашою роботою і віддає нам грушу до нашого кошика.
Ми попрацювали , а тепер відпочинемо.
Релаксаційна пауза ( для очей )
Читали , писали , за всім слідкували ,
І очі , малята , втомлятися стали ,
Їм слід відпочити .
Тож зробим зарядку.
Сідайте зручніше
І всі по порядку:
Очі закрили . Ви бачили ніч ?
Відкрили , закрили . Ще раз повторімо .
Дивіться , малята , синіє там даль.
А гляньте , на носі не вівся комар?
І знов у очима поведіть вправо , вліво ,
Усі відпочили .
Берімось до діла.
3 завдання . Картопля .
Смачний дуже овоч , який багато хто полюбляє пропонує нам …
Робота біля дошки. Учні працюють біля дошки.
На полиці п’ять книг,
Толя взяв одну із них.
Хто тепер сказати б міг,
Скільки на полиці книг?
По дорозі їжак біг,
Ніс шість яблук на пиріг.
Одне упало, покотилось.
Скільки яблук залишилось?
Вчитель читає приклади по –різному , а учні записують і розв’язують приклади на дошці та в зошиті.
І картопельку ми можемо покласти до нашого кошика.
V. Фізкультхвилинка.
Помідор нам пропонує відпочити.
( Рухівка « Овочі та фрукти» )
VІ. Закріплення знань і способів дій.
4 завдання . Загадка . Відгадайте який наступний овоч на запропонує завдання .
Огірок пропонує нам попрацювати над завданням № 2 у підручнику.
Та попрацювати у зошиті.
Учні разом з вчителем робимо висновок , що при відніманні рухаємось по числовому променю у зворотному напрямку.
Ми справилися і з цими завданнями і можемо покласти огірок до нашого кошика.
VІІ. Підсумок уроку.
І остання смачна ягода осені - виноград.
Прийом «Кубування»
Я на уроці дізнався ( лася) …
Я на уроці зрозумів ( ла) …
Я на уроці навчився ( лася) …
- От останню ягоду ми поклали до кошика . І тепер ми маємо повний кошик смачних фруктів, овочів та ягід .
Осінь вдячна нам за роботу і дарує за це кошик справжніх яблук.
( Вчитель роздає учням яблука).
На цій смачній ноті ми закінчуємо свій урок.