Урок математики.1клас Мандрівка в казку.

Про матеріал
Етапи уроку математики розроблені на основі сюжету української народної казки "Колобок".Підібрані цікаві і розвивальні завдання від героїв казки.Результатом мандрівки є мить успіху уособлена подарунком-книгою. Використано багато демонстраційного, дидактичного матеріалу.
Перегляд файлу

Тема: Додавання і віднімання чисел в межах 10. Розв’язування простих задач. Розрізнення геометричних фігур.

Мета. Вчити записувати числа другого десятка у розрядну таблицю, закріплювати прийоми додавання і віднімання, що грунтуються на нумерації чисел. Формувати навички швидких обчислень, вміння складати аналізувати і розв'язувати прості задачі. Розвивати логічне мислення, математичну мову. Виховувати бережливе ставлення до книги.

Тип уроку. Урок - мандрівка у казку " Колобок " .

Обладнання. План - схема мандрівки сторінками казки, математичні віяла, атрибути до гри .

" Мікрофон ", " Математичний футбол ", " Математична розминка ",

" Дарунки для Лисички ", таблиці,індивідуальні карточки,ребуси,

Перебіг  уроку

I. Організаційний момент.

- Доброго дня !- Доброго дня ! Вас вітає шкільна сім"я !

- Ти мій друг і я твій друг.- Я бажаю тобі успіху !

-Дружно за парти сідаємо. Урок математики починаємо !

II. Мотивація навчальної діяльності.

- Ми з вами вже навчилися читати і писати, рахувати. То ж давайте на уроці будемо активно і старанно працювати. Домовились!

Урок сьогодні незвичайний. Ми помандруємо у казку. А яку? Ви відгадаєте. коли прочитаєте ребус. (       Б О К )

     Українська народна казка " Колобок ". Проте вона на математичний лад. Деякі герої - учні Лісової школи. Теж люблять математику. Підготували для вас цікаві завдання і хочуть повправлятися в обчисленні числових виразів в межах 20, складати та розв'язувати задачі за скороченим записом, геометричні завдання та логічні вправи. За активну роботу на уроці вас чекає подарунок від звірят. За правильну відповідь отримаєте - похвалу, маленьку радість від успіху.

Наш девіз уроку- Міркуй правильно, точно! Отож, казку починаємо!                " Жили собі дід і баба ..."

Мандрівка сторінками   казки «Колобок»

C:\Users\Admin\Downloads\изображение_viber_2019-12-22_20-42-41.jpg

 

 

ІП. Актуалізація опорних знань.

- Поки бабуся пече колобок, дідусь підготував для вас математичну розминку.

1. Математична розминка. Інтерактивна гра " Мікрофон "

1. Знайти суму чисел 3 і 7 ;

2. Розкладіть на розрядні доданки число 15;

3. Знайдіть різницю чисел 16 і 2;

4. Число 10 збільшіть на 8;

5. Число 17 зменшити на 7;

6. Порівняйте :12см і 2дм; 10см і 1дм;

7. Доповніть числа 4;5;2;7;1;0 до 10.

2. Складіть число.                                                                                                                                         Використовуючи числові віяла, складіть числа на основі розрядних доданків і запишіть.                                                                                            12,   15 ,   16 , 17,  20.   

-От і спекла бабуся колобок. Поклала на тарілочку. Набридло йому лежати .

Стрибнув на підвіконник, звідти на лаву, потім на стежинку та й покотився. Зустрічає він зайчика. Давайте врятуємо колобка і пограємо з ним в математичний футбол.

 

2. Математичний футбол.

( на м'ячиках числові вирази)

- Прочитайте вираз. Дайте правильну відповідь.

-Скільки гравців у футбольній  команді ?

-Покажіть число гравців. Скільки в ньому десятків і одиниць ?

 

 

3. Віршовані задачі

1.Їжачок по лісу йшов,

На обід гриби знашов.

Чотири під березою,

Три під осикою.

Скільки  їх буде у плетеному кошику?

 

2.Дві пташечки летять над нами.

Дві інших за хмарками.

Одна на гілку сіла.

Скільки всіх їх - полічили?

 

На травичці біля хати

Метушаться цуценята.

Двоє білих наче сніг

Троє чорних. Скільки всіх ?

-Назвіть число,. яке більше трьох ,але менше п’яти ?

4. Геометричне завдання.

Виконаємо завдання у зошитах. Завдання З. 

- Який із зайчиків прямує праворуч відносно ялинки ? Який ліворуч?

- У якій конструкції зайчиків трикутників більше і на скільки?

- З яких геометричних фігур складається ялинка?

- Скажемо зайчику, бувай!

IV. Формування знань, умінь і навичок

Котиться колобок - зустрічає вовчика. А він злий і сердитий. Скажу вам по секрету - чому ?. Уроки математики пропускав. А тепер просить допомогти йому виконати завдання у підручнику. Допоможемо !

1. Робота у підручнику.

Завдання 4.

- Задайте числа, як суму розрядних доданків.

Завдання 5.

- Складіть до виразу на додавання вирази на віднімання.

Завдання 6.

- Поміркуйте і дайте відповідь.

( Діти читають задачі і дають усно відповіді)

2. Задача за таблицею.

 

-Ну вовчиську не гарчи, краще з нами відпочинь                                

Хвилинка відпочинку.

( Українська народна пісня " Два півники ")

- Зустрічає колобок ведмедика.

- Будь уважний! А я скажу ще й акуратний!

  • Які тварини зображені на малюнку
  • З яких фігур склали малюнки?
  • Які геометричні фігури використали?

1.2.

-Скільки трикутриків ,чотирикутників на першому малюнку?На другому?

 

-Бувай, Ведмедику!

       3устрічає Колобок лисичку. А чим закінчиться ця зустріч. Давайте задобримо лисичку. Врятуємо Колобка! Назбираємо квіточок у дарунок, обчисливши числові вирази. І тим самим відгадаємо секрет - подарунок від звірят Лісової школи. Хитра Лисичка підготувала цікаве завдання Знайди відмінності.

  .

                   

2.Обчисли числові вирази, розгадай слово.

                7-*=6

                           *+3=5

                                       6-*=2

                                                10-*=7

                                                               9-*=4

А   К   И    Г    Н

5    1    3    4     2  

-        Поскладайте числа по порядку, прочитайте слово- відгадку!

- Чому звірята саме такий подарунок вам підготували?

- Як потрібно бережливо ставитися до книги?

У цій книзі дуже цікаві розвивальні казки. Ми обов'язково прочитаємо їх.

- Яку навчальну книгу ви вперше відкрили у школі?

- А чи знаєте ви що першу навчальну книгу " Буквар " написав Тарас Григорович Шевченко для українських дітей, які навчалися у недільних школах.

 

VII. Підсумок уроку. Рефлексія.

- Діти, чого ми сьогодні навчилися на уроці?

- Що було для вас цікавим?

- Над чим ще треба працювати?

Кожен ваш смайлик - результат успішної праці. Це щаслива мить успіху!

Його ви зможете замінити на елементи рослинного орнаменту для виготовлення закладки у книжку, який ми сьогодні будемо виготовляти на уроці образотворчого мистецтва. Дякую за співпрацю. Урок математики закінчено.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Фоміна Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 січня 2020
Переглядів
1209
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку