Тема: Додавання і віднімання чисел в межах 10. Розв’язування простих задач. Розрізнення геометричних фігур.
Мета. Вчити записувати числа другого десятка у розрядну таблицю, закріплювати прийоми додавання і віднімання, що грунтуються на нумерації чисел. Формувати навички швидких обчислень, вміння складати аналізувати і розв'язувати прості задачі. Розвивати логічне мислення, математичну мову. Виховувати бережливе ставлення до книги.
Тип уроку. Урок - мандрівка у казку " Колобок " .
Обладнання. План - схема мандрівки сторінками казки, математичні віяла, атрибути до гри .
" Мікрофон ", " Математичний футбол ", " Математична розминка ",
" Дарунки для Лисички ", таблиці,індивідуальні карточки,ребуси,
Перебіг уроку
I. Організаційний момент.
- Доброго дня !- Доброго дня ! Вас вітає шкільна сім"я !
- Ти мій друг і я твій друг.- Я бажаю тобі успіху !
-Дружно за парти сідаємо. Урок математики починаємо !
II. Мотивація навчальної діяльності.
- Ми з вами вже навчилися читати і писати, рахувати. То ж давайте на уроці будемо активно і старанно працювати. Домовились!
Урок сьогодні незвичайний. Ми помандруємо у казку. А яку? Ви відгадаєте. коли прочитаєте ребус. ( Б О К )
Українська народна казка " Колобок ". Проте вона на математичний лад. Деякі герої - учні Лісової школи. Теж люблять математику. Підготували для вас цікаві завдання і хочуть повправлятися в обчисленні числових виразів в межах 20, складати та розв'язувати задачі за скороченим записом, геометричні завдання та логічні вправи. За активну роботу на уроці вас чекає подарунок від звірят. За правильну відповідь отримаєте - похвалу, маленьку радість від успіху.
Наш девіз уроку- Міркуй правильно, точно! Отож, казку починаємо! " Жили собі дід і баба ..."
Мандрівка сторінками казки «Колобок»
ІП. Актуалізація опорних знань.
- Поки бабуся пече колобок, дідусь підготував для вас математичну розминку.
1. Математична розминка. Інтерактивна гра " Мікрофон "
1. Знайти суму чисел 3 і 7 ;
2. Розкладіть на розрядні доданки число 15;
3. Знайдіть різницю чисел 16 і 2;
4. Число 10 збільшіть на 8;
5. Число 17 зменшити на 7;
6. Порівняйте :12см і 2дм; 10см і 1дм;
7. Доповніть числа 4;5;2;7;1;0 до 10.
2. Складіть число. Використовуючи числові віяла, складіть числа на основі розрядних доданків і запишіть. 12, 15 , 16 , 17, 20.
-От і спекла бабуся колобок. Поклала на тарілочку. Набридло йому лежати .
Стрибнув на підвіконник, звідти на лаву, потім на стежинку та й покотився. Зустрічає він зайчика. Давайте врятуємо колобка і пограємо з ним в математичний футбол.
2. Математичний футбол.
( на м'ячиках числові вирази)
- Прочитайте вираз. Дайте правильну відповідь.
-Скільки гравців у футбольній команді ?
-Покажіть число гравців. Скільки в ньому десятків і одиниць ?
3. Віршовані задачі
1.Їжачок по лісу йшов,
На обід гриби знашов.
Чотири під березою,
Три під осикою.
Скільки їх буде у плетеному кошику?
2.Дві пташечки летять над нами.
Дві інших за хмарками.
Одна на гілку сіла.
Скільки всіх їх - полічили?
На травичці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих наче сніг
Троє чорних. Скільки всіх ?
-Назвіть число,. яке більше трьох ,але менше п’яти ?
4. Геометричне завдання.
Виконаємо завдання у зошитах. Завдання З.
- Який із зайчиків прямує праворуч відносно ялинки ? Який ліворуч?
- У якій конструкції зайчиків трикутників більше і на скільки?
- З яких геометричних фігур складається ялинка?
- Скажемо зайчику, бувай!
IV. Формування знань, умінь і навичок
Котиться колобок - зустрічає вовчика. А він злий і сердитий. Скажу вам по секрету - чому ?. Уроки математики пропускав. А тепер просить допомогти йому виконати завдання у підручнику. Допоможемо !
1. Робота у підручнику.
Завдання 4.
- Задайте числа, як суму розрядних доданків.
Завдання 5.
- Складіть до виразу на додавання вирази на віднімання.
Завдання 6.
- Поміркуйте і дайте відповідь.
( Діти читають задачі і дають усно відповіді)
2. Задача за таблицею.
-Ну вовчиську не гарчи, краще з нами відпочинь
Хвилинка відпочинку.
( Українська народна пісня " Два півники ")
- Зустрічає колобок ведмедика.
- Будь уважний! А я скажу ще й акуратний!
1.2.
-Скільки трикутриків ,чотирикутників на першому малюнку?На другому?
-Бувай, Ведмедику!
3устрічає Колобок лисичку. А чим закінчиться ця зустріч. Давайте задобримо лисичку. Врятуємо Колобка! Назбираємо квіточок у дарунок, обчисливши числові вирази. І тим самим відгадаємо секрет - подарунок від звірят Лісової школи. Хитра Лисичка підготувала цікаве завдання Знайди відмінності.
.
2.Обчисли числові вирази, розгадай слово.
7-*=6
*+3=5
6-*=2
10-*=7
9-*=4
А К И Г Н
5 1 3 4 2
- Поскладайте числа по порядку, прочитайте слово- відгадку!
- Чому звірята саме такий подарунок вам підготували?
- Як потрібно бережливо ставитися до книги?
У цій книзі дуже цікаві розвивальні казки. Ми обов'язково прочитаємо їх.
- Яку навчальну книгу ви вперше відкрили у школі?
- А чи знаєте ви що першу навчальну книгу " Буквар " написав Тарас Григорович Шевченко для українських дітей, які навчалися у недільних школах.
VII. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Діти, чого ми сьогодні навчилися на уроці?
- Що було для вас цікавим?
- Над чим ще треба працювати?
Кожен ваш смайлик - результат успішної праці. Це щаслива мить успіху!
Його ви зможете замінити на елементи рослинного орнаменту для виготовлення закладки у книжку, який ми сьогодні будемо виготовляти на уроці образотворчого мистецтва. Дякую за співпрацю. Урок математики закінчено.